CBR600F2 speedometer
Fra : Rasmus Madsen

Dato : 22-10-04 06:53

Overvejer at købe en CBR600F2 fra 93, men speedometeret virker ikke.
Er der nogen der ved om det bare kan være et kabel der skal skiftes,
eller kan det være en større omgang der skal til for at fikse det?

På forhånd Tak
Rasmus

Fra : Brian Laursen

Dato : 22-10-04 07:54

Rasmus Madsen wrote:
> [...]
> Er der nogen der ved om det bare kan være et kabel der skal skiftes,
> eller kan det være en større omgang der skal til for at fikse det?

Det plejer vidst at være et kabel på dem. Mon ikke der er nogen F2 ejere der
kan svare på dette???? Ellers må sælger jo slå prisen på nyt speedo af i
salgspris!
--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-10-04 08:21

"Rasmus Madsen" wrote:

> Overvejer at købe en CBR600F2 fra 93, men speedometeret virker ikke.
> Er der nogen der ved om det bare kan være et kabel der skal skiftes,
> eller kan det være en større omgang der skal til for at fikse det?

Og hvor meget har den så i virkeligheden reelt kørt?
Nu ved jeg godt, at cbr'ene er kendt for at være tilnærmelsesvis
u-opslidelige i maskinen, men hvornår kan speedometeret være stået af?
Da cyklen jo immervæk er 11 år, kan den vel sagten ha' nået at runde mange
gange uden speedometeret nødvendigvis har vist dét?
Er godt klar over at ovennævnte risiko selvfølgelig kan være til stede på
enhver cykel, men man skal jo bare lige huske at tage det med i
overvejelserne.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Brian Laursen

Dato : 22-10-04 08:23

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> Er godt klar over at ovennævnte risiko selvfølgelig kan være til
> stede på enhver cykel, men man skal jo bare lige huske at tage det

Uopslidelige jebs. Mange kilometer jebs. Kurt fra klubben har rundet 100k på
hans f2´er. Der er ikke skiftet noget nævneværdigt.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-10-04 08:27

"Brian Laursen" wrote:

> Uopslidelige jebs. Mange kilometer jebs. Kurt fra klubben har rundet 100k

> hans f2´er. Der er ikke skiftet noget nævneværdigt.

Det burde man vel strengt taget også kunne på de fleste moderne vandkølede
maskiner?
Har tilgengæld hørt om cbr'ere, der har nærmet sig de 200.000 km uden nogle
nævneværdige reperationer. Dét er jeg sq lidt imponeret af - set i forhold
til ydelsen på sådan en 600!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Brian Laursen

Dato : 22-10-04 11:27

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> nogle nævneværdige reperationer. Dét er jeg sq lidt imponeret af -
> set i forhold til ydelsen på sådan en 600!
-

He ja det har jeg nu ikke set endnu. Men jow det er rimligt imponerende.
Rolf Skovløkke fra DMC har nu oxo kørt mange kilometer. Mener han siger den
har gået 300K på 2 motorer GSXF1100 af ældre årgang.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-10-04 14:18

"Mener han siger den har gået 300K på 2 motorer GSXF1100 af ældre årgang"

Mener nu det er 300k på én motor. Men har en ekstra, som ikke er monteret
endnu..!! (Uden dog at være 100% sikker, men næsten )

Er der nogen af jer, der skal til Frederikshavn i morgen lørdag?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.