OT: den første gang (knallert :-)
Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-10-04 18:27

Inspireret af Henning Lunds oliespørgsmål kom jeg til at tænkte på min game
suzuki samurai som var den første 2-hjuler med motor jeg kørte på
*SNØFT* åhh disse minder....

Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget godt.
Har indtryk flere er startet på knallert så,

Hvad havde I ?

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 21-10-04 18:56

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget godt.
> Har indtryk flere er startet på knallert så,

Mobylette ? med rulletræk på baghjulet
Wooler gammel dansk ting som jeg hærgede i 13 års alderen, idag hvade
den været guf for den der gør i veteranknallerter
Adskillige Puch 3 gear og 2 gear i forskellige tuningsgrader
Velo vap - den blå med gashåndtag, med stempel, cylinder og top fra en
SCO, en 17mm Bing og en del justering kørte den 80, lige til den satte
sig og jeg svævede 80 ud over styret, med forbavsende få skrammer
skruede jeg karburatoren af og lod resten ligge hvor den lå!

Det var tider da man var udødelig og 100 var fandens hurtigt !

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-04 19:10

Keld Rasmussen skrev:

> [...]

Suzuki K50 med seperat oliesmøring
SCO 1 og 3 gears
Fantic Chopper
Derby m. ZU motor 3 gear.
Everton
Tomos 2 gear
En del 2 og 3 gears Puch
Velo Solex den gamle 3800 så vidt jeg husker
Honda CD 50, øh nærmest 90CC hehe
Garelli
Maxiér
Ciaoér
Samt nogle andre som hukommelsen ikke lige støder på nu.

> Det var tider da man var udødelig og 100 var fandens hurtigt !

Især på en gammel ledløs Maxi.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : dots

Dato : 21-10-04 19:12

Thomas Jensen wrote:

> Hvad havde I ?

Jeg havde fra ca midt '90 til 2001, både Puch 2-gear og 3gear
Blev nedkørt af taxa i 2001, og købte spritny Suzuki RMX50, som efter en
lille omjustering kunne køre de 100km/t. Dette startede hele miseren, den
lignede jo en off-roader - og det blev det
Min første(ikke eneste) mc: Honda CRM125R

dots

Fra : Esther

Dato : 21-10-04 19:32

Min første knallert var også en Suzuki Samurai. Jeg ELSKEDE den knallert -
den lignede jo en mc *G*

Der blev kun boret nogle huller i den "plombe", der sad i udstødningsrøret,
men jeg syntes nu den var edderhurtig, siden den kunne komme op på hele 48
km/t *LOL*

Min nuværende knallert Yamaha Néos 50 er kun min 2. knallert (og
formodentlig den sidste) Den vil fremover blive brugt til vinterkørsel
indtil den ikke kan mere.....så bliver den nok udskiftet med en eller anden
gammel mc

--
Esther

*** Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50***

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-10-04 20:08

Thomas Jensen wrote:

> Hvad havde I ?

Startede på en PGO Hot 50. Da den blev stjålet skiftede jeg til en Gilera
Stalker, købt hos Scooter-racing.dk --> Den var ret hæftig de to uger den
kørte inden nålelejet gik og smadrede cylinder, stempel og krumtappe. Mindre
vild blev den da ikke, da jeg fik den samlet igen :)

Solgte den for at tage kørekort til MC, og fik min GSXR 250. Nu er den
solgt, og jeg har købt mig en Piaggio Skipper (SKR) 150.. Altså scooter igen
:)
Men den er monteret med et Malossi 172 ccm kit, 25 mm Dell'Orto frem for den
originale 20mm, en anden variator (malossi), ny forstærket kilrem, og en
Tecnigas RS "knæk-udstødning". Speedometeret ender ved 140km/t, men det gør
nålen ikke

Det er på sin vis rigtig sjovt at kunne tune igen, som med knallerterne,
uden at være bange for at skulle skrue det hele af på åben gade, ledsaget af
en politimand :)
Og så er priserne overkommelige !

Thomas
SKR 172

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-10-04 20:24

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> writes:

> Har indtryk flere er startet på knallert så,
>
> Hvad havde I ?

MZ 251.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : Soren Lindholt

Dato : 22-10-04 10:10

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote in message

> MZ 251.

HAHAHAHA
Lad mig "gætte" ... du har den endnu

Soren

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-10-04 20:34

> Hvad havde I ?
>
> Thomas Jensen

En af de første Yamaha FS1 (mener den hed SS) fra først i halvfjerdserne.
En dengang fantastisk "kværn" der med en god gearing kunne løbe over 50 km/t

Og så havde jeg en fransk "Casal" som jeg havde ombygget til at køre på
petrolium. Den skulle dog startes på benzin.
Den kørte egentlig OK på petrolium med havde en fæl lugt og røg nok også
mere end man i dag kan læse sig til i "euro-norm".

Hilsen
Kim Olsen
Geely Boss JT150T-6 - 2003
DKW RT125/2 - 1954

tidl: CZ180 -

Fra : Jan Hansen

Dato : 22-10-04 16:58

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Og så havde jeg en fransk "Casal" som jeg havde

Var den ikke lavet i Portugal ???

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-10-04 18:11

> Var den ikke lavet i Portugal ???

Kan sagtens være - jeg har bare altid troet at den var fransk.

Det besynderlige håndgear kunne jo godt ligne noget fransk.

Kim

Fra : Asger Steffensen

Dato : 21-10-04 20:33

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt.
> Har indtryk flere er startet på knallert så,

Havde i gymnasietiden en Puch Maxi K. Måtte ikke tune den for farmand, så
det måtte ske i det skjulte. Problemet var at han er maskiningeniør, og var
fandens svær at overliste. Så lynende hurtig blev den aldrig. Jeg nøjedes
med et afkortet stempel (blev klaret af en bekendt i en drejebænk. Et savet
hak ville den gamle jo kunne se, men hvem opdager at stemplet er 5 mm for
kort i forhold til standard) og en højere gearing. Knap 50 km/t rakte det
til.
Drømte tit om en 4 gears Yamaha, det var sager...!

Det var i slutfirserne, hvor alle knægte med højt testosteron niveau fes
rundt i stonewashed cowboytøj, hvide tennissokker og bundesligahår. Og så
med en Puch Maxi, Gud Fader det har været et ømt syn!
100% Polle fra Snave...

Asger
DL 1000 V-Strom

Fra : Freddy Lang

Dato : 22-10-04 17:38

Asger Steffensen wrote:

> [...]
> fes rundt i stonewashed cowboytøj, hvide tennissokker og
> bundesligahår. Og så med en Puch Maxi, Gud Fader det har været et ømt

Harh! Det er ikke engang løgn! En daværende kammerats lillesøster har et
billede fra dengang, hvor jeg havde fået lange lyse Tommy Tvebak-krøller.
DÈT var godt nok grimt!

--
Freddy
SV-R

Fra : kim\(bandit600\)

Dato : 21-10-04 20:47

"Thomas Jensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> godt.
> Har indtryk flere er startet på knallert så,

Puch 3 gear ooh hvilken tid
Puch grandprix
2 x puch maxi
3 x yamaha dx 4 gear (stort hit)
1 yamafa f1 2 gear
1 peugeot speedake

CZ185 og DT175

Mvh kim

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 21-10-04 20:55

"kim(bandit600)" <lundgaard@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Uha det vækker minder om et gammelt misfoster af en puch 2 gear som levede
et hårdt liv på volden i rødovre, den blev pisket op og ned af bakkerne men
for pokker det var sjovt.

har aldrig helt ejet en knallert som var egnet til gadekørsel

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 20:53

> [...]
> godt.
> Har indtryk flere er startet på knallert så,

Yamaha FS1-K som jeg købte som NY i 1980 og som jeg STADIG har

Er lige nu igang med at montere et 7.5 HK på den (igen)

--
Tom

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-10-04 21:16

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> Yamaha FS1-K som jeg købte som NY i 1980 og som jeg STADIG har

Vildt Hvor langt har den efterhånden kørt?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Mads Stetter

Dato : 21-10-04 22:25

Jes Vestervang wrote:

> Vildt Hvor langt har den efterhånden kørt?

Og må vi seeee????

MVH Mads Stetter

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 23:06

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> Vildt Hvor langt har den efterhånden kørt?

68.000 Km og kun nuppet EN gang

Den har dog stået stille i en 3-4 år da det ikke er så ofte bilen strejker

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-10-04 12:33

Tom skrev:

> Yamaha FS1-K som jeg købte som NY i 1980 og som jeg STADIG har

Du skræmmer mig Tom...

> Er lige nu igang med at montere et 7.5 HK på den (igen)

Nice.

Har du billeder af den?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 15:01

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Du skræmmer mig Tom...

> Nice.
>
> Har du billeder af den?

Nej og jeg gider ikke gå ud i garagen og tage nogen

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-04 02:08

Tom skrev:

> Nej og jeg gider ikke gå ud i garagen og tage nogen

HRMF!

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-10-04 23:48

On Thu, 21 Oct 2004 19:27:05 +0200, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Inspireret af Henning Lunds oliespørgsmål kom jeg til at tænkte på min game
>suzuki samurai som var den første 2-hjuler med motor jeg kørte på
>*SNØFT* åhh disse minder....

Ja SNØFT

Det er et næsten umuligt spørgsmål at besvare ærligt uden at vedkende
sig at have været på kant med loven

Jeg var vel 13-14 år gammel da jeg futtede rundt på en lyserød
VeloSolex - året var 1960.
Så kom tiden med BFC Lynette, et rædsel, der faktisk var beregnet til
60Km/t (det kørte den så) og en nummerplade, bygget en gang midt i
50'erne.
Næste objekt var en BFC Stafette - to gear med en forunderlig
rullekobling - og kæder i gearkassen.
Den havde jeg faktisk meget længe som primært køretøj.
Afløseren var en Diesella to gears, en rigtig god knallert.
Den havde en tid "mistet" plomben og kunne på en god dag køre 60
Km/t.
Jeg var ikke meget for tuning af knallerter (Det med at forsikringen
ikke dækkede skræmte mig meget), så den røg tilbage i lovlig stand -
helt frivilligt.
Jeg fik aldrig et bødeforlæg for "konstruktive ændringer"
Den holdt til langt ind i MC tiden hvor den var vinterkøretøj til
arbejde, OK, det var kun 4 Km men det klarede den fint.
Jeg prøvede en uge med en Vespa scooter, men den var sørme livsfarlig,
så den forærede jeg væk til en skolekammarat der senere kørte Europa
tynd på den.

>Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget godt.
>Har indtryk flere er startet på knallert så,

Ved siden af "gadeknallerten" havde jeg mange lig der blev skamredet
på voldterainet i Rødovre.
Og her var der ingen kære moder mht. tuning

>Hvad havde I ?

Alt muligt skrammel.
Det var tiden hvor Puch, Tomos og Everton var det ypperste, men det
blev ved drømmen - Jeg havde simpelthen ikke råd, så det blev til
noget jeg kunne genopbygge fra skrot til kørebare skrallerter.

Det lagde så til gengæld kimen til mit "skruegen", som jeg i dag nyder
frugterne af.

Hvorledes det overhovedet gik godt er en gåde.
Vor lokale Snupper-Jensen så venligst gennem fingre med min
foretagsomhed.
At starte som 13 årig på knallert uden at få en bøde må skyldes højere
magter.

At restaurere en Ariel 500 cc VB fra 1931 som 16 årig og "prøvekøre"
den på Rødovrevej uden nummerplade ( for i øvrigt også lydpotter) og
at slippe godt fra det henhører til samme gåder.

Min første MC, NSU Max, fik sin nummerplade da jeg var 17, og det kneb
da gevaldigt at lade den stå i kælderen til kørekortet var i hus.
Jeg husker stadig skideballen fra kørelæren da jeg kom til køretimer
på MC

Det gik godt dengang, hvis det havde været i dag havde jeg haft hele
etaten på nakken - Livet er bestemt ikke blevet sjovere, men måske
mere sikkert

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-10-04 16:25

> Det var tiden hvor Puch, Tomos og Everton var det ypperste, men det
> blev ved drømmen - Jeg havde simpelthen ikke råd, så det blev til
> noget jeg kunne genopbygge fra skrot til kørebare skrallerter.

Så jeg havde naturligvis Everton - med Guiliari sæde fra en Honda 500,
justerbart Laverda styr, støddæmpere fra Suz GT550 og lignende tåbeligheder
(der dengang føltes helt rigtigt).
Da den var på sit højeste kørte den 110km/t med 7½hk tun som var bearbejdet
af Preben Eriksen (han var motortuner for speedway kørere dengang).
Jeg tænkte ikke så langt som til forsikringsdækning.
Min storhedstid sluttede brat, ved mødet med en patruljevogn. Knallerten
blev aldrig rigtig sig selv igen efter den oplevelse

Rittig

Fra : Ole Hansen

Dato : 22-10-04 07:38

Thomas Jensen wrote:
> Inspireret af Henning Lunds oliespørgsmål kom jeg til at tænkte på min game
> suzuki samurai som var den første 2-hjuler med motor jeg kørte på
> *SNØFT* åhh disse minder....

Jahh.. Jeg startede også på sådan en Suzuki Samurai.. Senere havde jeg
en Puch Maxi.. Men da min fatter lod mig køre en tur på bane på hans
GN250 var jeg solgt - jeg skulle bare ha' motorcykelkørekort!

--
Ole Hansen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-10-04 07:42

"Thomas Jensen" wrote:

> Hvad havde I ?

Velo Solex 3800
Puch Maxi K Luxus med støddæmpere og blinklys både for og bag.
Vespa Ciao
Yamaha FS1 4-gear, som jeg iøvrigt stadig har og er meget glad for. Den er
efterhånden blevet tunet i hoved og røv, og bygget tilbage til standart
igen, for så igen at blive tunet. Kan skille hende ad og samle hende igen i
blinde. (Yamaha'en! ) I øvrigt den eneste rigtig fede knallert der
nogensinde er blevet produceret IMO.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-10-04 09:15

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget
> godt. Har indtryk flere er startet på knallert så,

Hej.

Puch VZ 50 Flagskib ( den med den grønne tank og læder (plastik) måtte på
langs med tanken ) uhh....den var sej
Honda CD 50 ( kaldet pølsevognen ! af kammeraterne.. )
Puch VZ 50

Og de var _alle_ lovlige :-/, den gamle blev tosset hvis der var pillet ved
dem, og han lånte dem en gang i mellem !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : "> Allan

Dato : 22-10-04 18:55

> Hej.
>
> Puch VZ 50 Flagskib ( den med den grønne tank og læder (plastik) måtte på
> langs med tanken ) uhh....den var sej

Jaaa! Nemmerlig... Jeg tror min har været alle verdenens 16.800.000
farver og den blev heller ikke hverken tunet eller bores.
Først da jeg blev 16 og gik til motorlære (1991) blev den planet - lidt...
Senere kom der et hak i stemplet - så gik der ikke længe før der røg en
gammel tunudstødning på - og så måtte plumpen til sidst lade livet. Sikke
ture jeg har haft på den cykel - sammen med de andre gutter holdt vi til ved
den lokale kiosk. De kørte mest på Puch Maxi, Yamaha 4-gear og Puch MS....
ALTSÅ... Du kan ikke være bekendt at starte sådan en tråd... Nu sidder jeg
her som 29 årig og føler mig helt gammel.. Øv...

Mvh
Allan

(nu Jawa 350 og Honda CB 1100)

Fra : Brian Larsen

Dato : 22-10-04 12:45

On Thu, 21 Oct 2004 19:27:05 +0200, Thomas Jensen wrote:

> Inspireret af Henning Lunds oliespørgsmål kom jeg til at tænkte på min game
> suzuki samurai som var den første 2-hjuler med motor jeg kørte på
> *SNØFT* åhh disse minder....
>

> Hvad havde I ?

Jeg startede på en Puch Pioneer med en 3 gears motor fra en Puch Monza
(den står stadig stille efter den knækkede plejlstangen i ca. 1994)
senere har jeg haft et par Puch Maxier og nogle Vespa Ciao'er, der alle
blev stjålet.

Pt. har jeg en Yamaha FS1 med en 6 skyls 45mm cylinder fra addemoto.se
(indsugning i cylinderen) stående hjemme i skuret.

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Iznogood

Dato : 22-10-04 15:53

"Brian Larsen" <brian@czeIngenSpam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Startede (omkring '76) på adskillige:

- Puch MS 50 2gears (håndgear) samt 3 gears
- Puch VZ50 (bl.a. eén med helforchromet tank - enormt sejt! Efterfølgende
én med MC kvartkåbe, hvor min far lavede en støbeform hvor lygtehullet var i
knallertstørrelse, så der blev produceret kåber til hele kvarteret!)
- Puch Maxi (flest "P" og enkelte "K" modeller - de ku' s.. løbe stærk!)

- Velo'er i forskellige afskygninger flere i dårlig stand, hvorfor jeg blev
stoppet af Politiet (var kun 14).

For at undgå konflikt med Lovens lange arm investerede jeg alle mine
konfirmationspenge (og resten på afdrag) i 1978 i en meget lidt brugt
- '76 Yamaha FS1 DX ('76'eren er den fedeste Yamaha med alu gaffelben,
bedre chrom etc. end de efterfølgende). Den stod inde på mit værelse om
vinteren (!) og havde gået 3.000 km i alt, da jeg i 1980 gemte den væk i
min fars kælderrum, hvor den er endnu (lettere adskildt).

I ' 80 købte jeg så 2

- Honda Dax (begge med 4 gears CD50 motor) for henholdsvis kr. 150 og 500.
Jeg skildte dem og og malede dem. Stillede også disse væk i min fars
kælderrum, da jeg i '82 fik kørekort. Jeg gravede dem frem for ca. 5 år
siden og solgte dem for henholdsvis 5.000,- og 2.900,- (begge manglede
topstykke, udstødning og andre vitale dele) Udmærkede renter! Den ene
iøvrigt solgt til en voksen mand på +40 - han var ikke ret høj, så en Dax
passede ham bedst!

Er siden skiftet til bil, men har hang til gamle MC'er så har siden haft en
Yamaha XS500 (den med de sprængte topstykker), som jeg solgte sidste år
efter at have gemt den i 11 år og har nu en fantastisk Suzuki GT750
(vandbøffel) oliebrænder, som jeg dog drømmer om at udskifte med min
barndoms våde drøm - en Kawa Z900 fra '76

Mvh

Per J

Fra : Steen E.

Dato : 22-10-04 16:18

> [...]
> (vandbøffel) oliebrænder, som jeg dog drømmer om at udskifte med min
> barndoms våde drøm - en Kawa Z900 fra '76

Kawasaki Z900 - ja ,det var tider, husker stadig i 1974 da jeg havde
min, at et par Z1'ere i standard trim slog verdens-fartrekorden med over
100mph i gennemsnit over 24 timer.

Der er et billede af min herunder på dfmc-galleriet. En af de første,
hvis ikke den første, som Aagesen fik til DK.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 22-10-04 15:41

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in

> Hvad havde I ?

Som 7-årig fik jeg min første knallert som min far havde konstrueret.
Motoren var fra en Puch Maxi P, resten husker jeg ikke så godt :)

http://www.peblinge.dk/knallert.jpg

- og jeg har den stadig :D

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Freddy Lang

Dato : 22-10-04 18:17

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget
> godt. Har indtryk flere er startet på knallert så,

Den første og eneste, var en Vespa Super Bravo. En underlig hybrid-dims, af
form som en Maxi, men i et meget mere (dengang) moderne snit. Ikke så sej,
da "alle de andre" kørte rundt på 4-gears Suzuki og Yamaha. Hvilken fryd det
var, da jeg som den første fik MC, en XS 400 SE fra '82.

--
Freddy
SV-R

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-10-04 19:10

> Har indtryk flere er startet på knallert så,
> Hvad havde I ?

Jeg startede på en Yamaha Sting. Enormt kedelig maskine. Et års tid efter
købte jeg en næsten lovlig Yamaha FS-1 4g. fra '77. Så kom der andre boller
på suppen, så begyndte det jo at blive sjovt at køre. Den har aldrig
været voldsomt tunet, kun en tunudstødning og anden gearing. Det var nok til
ca. 60km/t iflg. speedometret, men det var nok til mig. Så kunne den følge
med trafikken og risikerede ikke så nemt at blive taget af politiet, da den
så rimeligt lovlig ud. Den kørte rigtigt godt, så den var jeg glad for.
Solgte den først da jeg købte min XS400 Seca lidt over 4 år efter.

I dag kan jeg så ikke forstå at jeg kunne nøjes med en topfart på 60km/t,
men med de omdrejninger den tog ved den hastighed lød det af meget mere.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 22-10-04 22:48

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget
> godt. Har indtryk flere er startet på knallert så,

Kawazaki Z650 78'
--
Best regards Rune
http://dfmc.dk/?id=7

---

Fra : Armand

Dato : 23-10-04 23:08

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4177f16b$0$77013$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> *SNØFT* åhh disse minder....
> Har indtryk flere er startet på knallert så,

VZ50 med lavt englestyr fra '74 - '77, hvorefter "karrieren" for alvor tog
fat!

--
Armand.

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 25-10-04 05:45

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
SNIP
> Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget
godt.
> Har indtryk flere er startet på knallert så,
>
> Hvad havde I ?

I en alder af 10 år var jeg så heldig at få en gammel Monark knallert, med
en 2 gears Sachs motor, der var så slidt at den kunne kickstartes sådan at
knallerten kørte baglæns!
En morsom lille størrelse med tanken integreret i stellet
Derefter et vrag af en Vespa Ciao, så en Garelli fra '72, derefter Byens
næsthurtigste Yamaha fs1, en Honda cd50blev det osse til

--
Mvh Claus
(ex knallerthoved)

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-10-04 09:39

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> [...]
> godt.
> Har indtryk flere er startet på knallert så,

4 x everton
1 x honda cd50
1 x dkw 250 Den så lidt stor ud når den stod ved
siden af en puch i skolen men jeg var træt af politiets
utidige indblanding i mine tunings forsøg på everton.
Hej Palle.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-10-04 10:45

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget
> godt. Har indtryk flere er startet på knallert så,

Yamaha.. før som nu : http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=825
(der må hånes)

--
vh
Torben Scheel

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-10-04 17:36

> Yamaha.. før som nu :
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=825 (der må hånes)

Hvorfor? Det er da en rigtig god og sjov knallert.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-10-04 09:58

Thomas Jensen wrote:
> Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men holdt meget godt.
> Har indtryk flere er startet på knallert så,
> Hvad havde I ?

Efter en del Maxi'er med topfart på mellem 30 og 80km/t og en enkelt
boret NSU Quickly, købte jeg denne fantastiske Honda:
http://gallery.nathue.dk/arkivkat/Scannet/2003-05-15_1/.cache/640x449-hajs-honda-cd50.jpg

Den kørte jeg vel på i et års tid... det var et herligt køretøj.

Efter den blev hærget af nogle betjente der mente at 80km/t var
lovligt hurtigt, solgte jeg dog resterne og købte en halvdefekt og
meget meget grim gul/grøn Gilera..

Denne var ganske herlig, 100% totakter.. hvilket vil sige at den
ikke trak overhoved under 6000rpm (ikke engang i 1. gear;) hvor
den satte igang med et vræl lige indtil den nåede 9000rpm hvor
effekten var overstået lige så hurtigt som den var startet.

Det kørte sådan noget tid indtil en MC-betjent synes at jeg så ud til
at køre lovligt stærkt da jeg mødte ham på en sidevej jeg drejede ind
af med fodhvilerne i asfalten og ca. 60km/t (topfart med den aktuelle
gearing;)
Så, han nappede diverse vitale, og meget dyre motordele..

Det sidste stykke tid af mit knallertliv kørte Gilera'en rundt med
MZ ES150-motor der næsten passede lige i, forhjul hjemmeopspændt, 17"
fælg på MZ-navet for at få bare lidt bremseeffekt

// Hans, der synes det er utroligt man overlevede den tid....
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-10-04 16:30

> [...]
> minder....
>
> Umulig at få til at kører stærkt nok det skrammel men
> holdt meget godt. Har indtryk flere er startet på

Jeg havde også en samurai (har den faktisk endnu). Bagefter fik jeg en Derbi
Senda R 45'er og bagefter igen en helt ny årgang 2000 CZ180, som jo også
næsten er en knallert. CZ'eren har jeg faktisk også endnu. Den har gået
2700km og står som ny. Kunne jo bare sælge, den men den er jo ikke noget
værd sådan een.

Havde i teorien først en 3-gears Tomos, men den tæller ikke rigtigt, siden
den aldrig rigtigt kom til at køre. Gearet var bøjet inde i motoren, så den
sad fast i andet gear.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der