Hvad en hilsen kan udrette :o)
Fra : Esther

Dato : 20-10-04 19:56

Dagen begyndte bare rigtig elendigt, for nu at sige det mildt. For det
første turde jeg ikke køre mere end 40 km/t pga. ekstremt dårligt udsyn pga
en tæt, tæt tåge. Derudover duggede mit visir fuldstændig til i løbet af 10
sekunder...

....og så var der dælme begyndende kødannelse på Tåstrup Landevej, da jeg
nåede Solrød (kl. var kun godt 7!!) Dog var trafikken stadig glidende med
40-50 km/t og tågen var lettet, så det var da til at overleve, men...!

Ad uransalige årsager stoppede køen helt op, når den nærmede sig et
lyskryds, der skiftede til grønt. Totalt ulogisk! Gætter på at årsagen var
en eller flere bilister, der var faldet i søvn og derfor ikke var klar til
at køre, når der blev grønt, men først skulle have fumlet bilen i 1.
gear....!

Mens jeg nu sad og blev mere og mere irriteret over de fumlende bilister,
blev jeg overhalet af en motorcyklist. Da han havde overhalet mig og inden
han trak ind i højre vognbane igen, løftede han højre ben ud i en 45-50
graders vinkel - som hilsen til mig. (Havde indtil i dag kun læst om denne
form for hilsen her i gruppen

Jeg fik fluks smidt min venstre arm ud som gen-hilsen....og så var jeg med
et blevet i superhumør Tænk at en bette hilsen kan gøre en så stor
forskel

Tak du ukendte motorcyklist for at ændre mit humør til det meget bedre

--
Esther

*** Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50***

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-10-04 20:50

"Esther" <Esther@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> nåede Solrød (kl. var kun godt 7!!) Dog var trafikken stadig glidende med
> 40-50 km/t og tågen var lettet, så det var da til at overleve, men...!

Min dag ville godt nok også være startet elendigt, hvis jeg skulle
have været oppe så tidligt

> Mens jeg nu sad og blev mere og mere irriteret over de fumlende bilister,

Hurra for 0-50 km/t på en formiddag :-\

> [...]
> graders vinkel - som hilsen til mig. (Havde indtil i dag kun læst om denne

Den hilsen bruger jeg også tit selv hvis jeg overhaler nogen på
motorvejen, men det er ikke ret tit at den resulterer i en genhilsen,
selvom jeg ellers synes jeg kigger grundigt i spejlet efter den.

--
Jacob, B-menneske | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-10-04 10:59

"Esther" <Esther@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg fik fluks smidt min venstre arm ud som gen-hilsen....og så var jeg med
> et blevet i superhumør Tænk at en bette hilsen kan gøre en så stor
> forskel

Dejlig historie! Nu blev jeg også glad - for min dag startede nemlig også
temmeligt kaotisk...

Jeg kørte hjemmefra ca. kl. 9 og plejer egentlig at bruge ca. et kvarter på
at komme på arbejde (kører ml. frederiksberg og christianshavn). Men her til
morgen var trafikken helt absurd. Det tog mig 45 minutter at komme frem - og
jeg måtte køre slalomkørsel mellem oliepletter, diesel-søer og helt holde
mig fra midterste bane, hvor der lå et "nydeligt" diesel-spor midt i
kørebanen. Da jeg nåede frem til langebro lagde jeg mærke til at man havde
blændet et spor af i begge retninger - men der var ikke nogle, der arbejdede
på vejbanen... Så kan man undre sig over hvem, der har fået den tanke at
lukke et spor af midt i myldretiden... Hvor er København dog bare uendeligt
trafik-amputeret!

Og lad os så få gang i den skide havnetunnel!

--
Tony

Fra : Niels S.

Dato : 21-10-04 11:25

Esther skrev

> Tak du ukendte motorcyklist for at ændre mit humør til det meget bedre

Selv tak Jeg tillader mig at antage det var mig, idet jeg var der på det
tidspunkt og udførte den gestus med benet som du omtaler. På trods af
temperaturen var det faktisk den morgen i længere tid hvor jeg har mødt
flest mc'ister. 4 ialt - dig, en på motorvejen ved Hundige og 2 i Københavns
sydhavn (men derinde var temperatuen jo også væsentlig højere).

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Elbarto

Dato : 21-10-04 14:54

"Niels S." <block@spam> skrev i en meddelelse
> [...]

Københavns
> sydhavn (men derinde var temperatuen jo også væsentlig højere).

Køre dagligt på 2hjuleren.. enste der kan stoppe mig er sne eller en bil der
køre ud foran mig

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 21-10-04 16:07

> Køre dagligt på 2hjuleren.. enste der kan stoppe mig er sne eller en bil
der
> køre ud foran mig

Sidstenævnte kan nok være korrekt. Men der er IMO langt mere vanskeligt, at
stoppe pga. sne og is! - Ellers skal det jo enten være en kæmpesnedrive
eller et isbjerg!

Hilsen
Lars

Fra : Esther

Dato : 21-10-04 15:38

"Niels S." wrote in message

> [...]
Københavns
> sydhavn (men derinde var temperatuen jo også væsentlig højere).

Tja, jeg nåede ikke lige at se om det var en VFR, der overhalede mig *G* men
håber da du nåede at se min gen-hilsen *S*

Der var "mange" mc'er på gaden i går. På vejen hjem fra job mødte jeg i alt
3 i Albertslund og på strækningen Roskildevej/Køge Landevej indtil Solrød
mødte jeg 4-5 mere. Så fik rigtig brugt "hilse-armen" i går

I dag mødte jeg kun 2 på hjemvejen, men ok, det var heller ikke myldretid
endnu *S*

Til gengæld blev hjemturen noget længere end normalt.......blev simpelthen
lige "nødt til" at køre en bette omvej på ca 15 km, fordi vejret var så
aldeles pragtfuldt Er sgu hårdt ramt *LOL*

Fra : Armand

Dato : 23-10-04 23:17

Esther <Esther@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4177c9c6$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Til gengæld blev hjemturen noget længere end normalt.......blev simpelthen
> lige "nødt til" at køre en bette omvej på ca 15 km, fordi vejret var så
> aldeles pragtfuldt Er sgu hårdt ramt *LOL*

"omvej" og "fare vild" er ord der kun forefindes i bilist-ordbogen, og
principielt ikke kan forekomme når man er på ryggen af en motorcykel!

--
Armand.

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 24-10-04 21:16

On Sat, 23 Oct 2004 22:16:34 +0000 (UTC), armand@mc-chaufforerne.dk
(Armand) wrote:

> [...]
>
>"omvej" og "fare vild" er ord der kun forefindes i bilist-ordbogen, og
>principielt ikke kan forekomme når man er på ryggen af en motorcykel!

Kan ikke være mere enig. Har selv 7 (syv) kilometer på job, men når
vejret spiller kan det nemt bliver til 60 (tres) kilometer hver vej..

hVH
Hans/NTV

Fra : Esther

Dato : 25-10-04 20:13