/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Import fra England
Fra : dots


Dato : 20-10-04 08:57

Hej gruppe.

Mon nogen her har hentet mc i England ?
Jeg har fået den fikse idé, at finde en XR250 af nyere model.
De fås i Sverige, men er pænt dyre. I England derimod er der langt større
udvalg af denne cykel og til langt billigere pris.
Nyprisen på en XR250R i DK ligger på lidt over 42.000, oveni kommer så
afgiften, det er jo alt for meget for en cykel, som jeg har tænkt mig at
kaste rundt i marken.

Nu hører jeg ikke til de alt for velhavende, så jeg har spekuleret meget
over _hvordan_ jeg bærer mig ad, med at få cyklen med hjem derovre fra.
Tjekkede billetprisen på Esbjerg-Harwich.
Med (tom)kassevogn og 2 personer vil det koste ca 1800kr derover, men retur
med en mc i kassevognen er prisen ca 4800 kr, fordi mc'en er "fragt" !!!?
Det er sg for dyrt.
Det _kan_ lade sig gøre, for en pris selvfølgelig, at få mc'ens nuværende
ejer til at transportere mc'en til Harwich. Tanken er så at lade kassevognen
stå i Esbjerg, gå ombord på færgen, handle mc i Harwich og tage den med
retur. Det kan kun være langt billigere.
Men er der noget jeg har glemt? Er der nogen told-ting jeg skal kende til,
inden jeg kaster mig ud i dette her?


- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216



 
 
Henrik Nielsen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 20-10-04 10:50

Der er ingen toldprobs, da det er et EU-land.

Men skal der plader på, så vær opmærksom på at du måske skal skifte
forlygten, da de jo kører i den "forkerte" side derovre (asymetrisk lys).

Behøver du at fortælle at der står en MC bag i kassevognen.....


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



dots (20-10-2004)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 20-10-04 12:25

Henrik Nielsen wrote:

> Der er ingen toldprobs, da det er et EU-land.

Ok. Så er det vel bare registreringsattesten ligesom herhjemme..?

> Men skal der plader på, så vær opmærksom på at du måske skal skifte
> forlygten, da de jo kører i den "forkerte" side derovre (asymetrisk lys).

Dét skal jeg huske, der skal jo plade på en dag, men jeg skal nok have
sparegrisen frem først... Indtil da må go'e gamle Trofast ta' slæbet

> Behøver du at fortælle at der står en MC bag i kassevognen.....

Tør jeg andet? Hva' nu hvis de vil kigge?
Jeg har ikke rigtig lyst til at strande i England med en Honda uden
nrplade, fordi jeg ikke har penge til at komme med færgen... =:-0
Lige nu hælder jeg mest til gå-ombord-på-færgen modellen.






dots (20-10-2004)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 20-10-04 12:51

dots wrote:

> Jeg har ikke rigtig lyst til at strande i England med en Honda uden
> nrplade, fordi jeg ikke har penge til at komme med færgen... =:-0

Jeg mener strande med en _kassevogn_, med en Honda i.

Tjekkede lige færgeprisen - 2 gående personer over/2 personer+mc retur
bliver omkring 4000kr.

dots


Tony Lorentzen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 20-10-04 14:44

"dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote in message
news:cl5jfo$hfq$1@abbeden.bunk.cc...
> dots wrote:

> Tjekkede lige færgeprisen - 2 gående personer over/2 personer+mc retur
> bliver omkring 4000kr.

Mon ikke det kan betale sig at flyve over - og sejle hjem? Jeg undersøgte på
et tidspunkt prisen på at få sendt en Motorcykel fra London til Danmark - og
de ville have ca. 600 pund for det (ca. 6500,- kr.).

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



Henrik Nielsen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 20-10-04 15:18

"Mon ikke det kan betale sig at flyve over"

Go idé. Ryanair sælger vel stadig billige billetter i 100krs klassen


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Henrik Nielsen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 20-10-04 14:01

"Ok. Så er det vel bare registreringsattesten ligesom herhjemme..?"

Faktisk kan du tage nummerpladen med til DK og afmelde den på et dansk
motorkontor og få en kvittering herfor. Den mener jeg du skal huske at have
med fra England, hvis den bliver afmeldt derovre. Den skal fremvises ved
T&S, hvis jeg husker rigtigt.

Hvis du får pladen med til DK, så husk at du for guds skyld ikke må køre på
den, på landevejen. Det koster kassen, hvis du bliver stoppet af
policen...!!!

For en god ordens skyld ville jeg også vælge at få en kvittering af sælger.
Om det kan bruges til noget, kan jeg ikke lige overskue. Men det er i hvert
fald nemmere, når man nu "står over for hinanden".

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



JAH (20-10-2004)
Kommentar
Fra : JAH


Dato : 20-10-04 15:16

Hej
Har interessant fuldt med i hvad der tales/skrives om, og der er nogle få
misforståelser,
Første: pladen bliver sidende på et Engelsk køretøj i hele levetiden, og
skal ikke afleveres nogle steder, så hvis der ellers er betalt UK vægtafgift
og forsikring på den kan du såmen køre den til færgen, når du så når DK
sætter du en lejet prøveplade på, det må absolut være det billigste og
nemmeste
Hvis der ikke er betalt UK vægtafgift MV. jamen så fragt dem med en UK
prøveplade til færgen, eller bed om, at få den leveret der, flyv selv til
UK det kan gøres for en 1000kr. hvis du bestiller i god tid
Jørgen
"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:41766174$0$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Ok. Så er det vel bare registreringsattesten ligesom herhjemme..?"
>
> Faktisk kan du tage nummerpladen med til DK og afmelde den på et dansk
> motorkontor og få en kvittering herfor. Den mener jeg du skal huske at
> have med fra England, hvis den bliver afmeldt derovre. Den skal fremvises
> ved T&S, hvis jeg husker rigtigt.
>
> Hvis du får pladen med til DK, så husk at du for guds skyld ikke må køre
> på den, på landevejen. Det koster kassen, hvis du bliver stoppet af
> policen...!!!
>
> For en god ordens skyld ville jeg også vælge at få en kvittering af
> sælger. Om det kan bruges til noget, kan jeg ikke lige overskue. Men det
> er i hvert fald nemmere, når man nu "står over for hinanden".
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>



dots (20-10-2004)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 20-10-04 17:33


JAH wrote:

Klip-klip-en masse rigtig gode ting at vide noget om

> Hvis der ikke er betalt UK vægtafgift MV. jamen så fragt dem med en UK
> prøveplade til færgen, eller bed om, at få den leveret der, flyv selv til
> UK det kan gøres for en 1000kr. hvis du bestiller i god tid

Jeps, jeg har lige tjekket det. Det kan sagtens lade sig gøre og en
enkeltbillet med færgen fra Harwich med mc, kan fås for lige under 1200kr.
Hvad skulle jeg gøre uden jer, til at hjælpe med at finde alle de gode
løsninger og fakta ;-D


dots


John Jensen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 20-10-04 18:04


"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cl63ve$loo$1@abbeden.bunk.cc...
>
> JAH wrote:
>
> Klip-klip-en masse rigtig gode ting at vide noget om
>
> > Hvis der ikke er betalt UK vægtafgift MV. jamen så fragt dem med en UK
> > prøveplade til færgen, eller bed om, at få den leveret der, flyv selv
til
> > UK det kan gøres for en 1000kr. hvis du bestiller i god tid
>
> Jeps, jeg har lige tjekket det. Det kan sagtens lade sig gøre og en
> enkeltbillet med færgen fra Harwich med mc, kan fås for lige under 1200kr.
> Hvad skulle jeg gøre uden jer, til at hjælpe med at finde alle de gode
> løsninger og fakta ;-D
>
>
> dots
>
Hej Dots,

Jeg har et par gange hentet en MC hjem fra england, og begge gange har den
billigste løsning
været gennem Tipsbladet.!
De arrangerer rejser derover for at se fodbold, som jeg lige husker det så
kostede det noget
i retning af 1000 Kr. pr.person, dette dækkede sejlturen derover, bus/tog
transport fra Harwich ->
London, 2 overnatninger på hotel i London incl. morgenmad, bus/togtransport
London - > Harwich
og så sejlturen hjem igen.
Jeg fik sælgeren derovre til at transportere cyklen til færgen og jeg
betalte så et beløb for at få den
med hjem, jeg mener det var ca. 200 Kr.

Det var da en mulighed, MEN tipsbladet kunne godt nok ikke forstå vi ikke
skulle have nogle billetter til
fodboldkampene.... he he.

En anden løsning var jo at tage en såkaldt sviptur derover hvor du kun er i
land i ca. 3 timer, få sælgeren til
at møde dig ved færgen osv... billetterne til disse ture kan fåes meget
billigt, - især ved køb direkte på
kontoret i Esbjerg, - dagen før.!
Sidst jeg var af sted var der nogle der havde givet 198 kr. for en billet.

Mvh.
John



Henrik Nielsen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 21-10-04 08:00

"Første: pladen bliver sidende på et Engelsk køretøj i hele levetiden"

Er det så ikke muligt at afmelde den? Da jeg hentede en VFR til min far
sidste (fra Tyskland) år, skulle han da fremvise en kvittering for
afmeldelse.... Det viste sig dog unødvendigt, da den var afmeldt i DK og
dermed kunne findes i deres EDB....


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



dots (20-10-2004)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 20-10-04 17:38

Henrik Nielsen wrote:


> Faktisk kan du tage nummerpladen med til DK og afmelde den på et dansk
> motorkontor og få en kvittering herfor. Den mener jeg du skal huske at have
> med fra England, hvis den bliver afmeldt derovre. Den skal fremvises ved
> T&S, hvis jeg husker rigtigt.

Hej Henrik, jeg skriver sg en huskeseddel, med alle de gode råd jeg får
her. Så kan det da ikke gå helt galt

dots
- får du kørt noget på CR250'eren forresten ? Ser vi dig til Grand
National næste år, hvis du tør så tør jeg osse... Dette er en udfordring!


Jørgen Sørensen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 20-10-04 18:02

Hej
og dat det drejer sig om et køretøj fra udlandet kan du nøjes med en
fotokopi af registrerings attesten fra england
(mener men er ikke helt sikker at bare du har stelnummeret er det nok )og gå
ned og få en prøvenummer plade til den inden du tager til england gældende
fra den dag du står idanmark igen .
så behøver du end ikke vente på at motorkontoret åbner
hilsen jørgen
"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cl648d$ma6$1@abbeden.bunk.cc...
> Henrik Nielsen wrote:
>
>
> > Faktisk kan du tage nummerpladen med til DK og afmelde den på et dansk
> > motorkontor og få en kvittering herfor. Den mener jeg du skal huske at
have
> > med fra England, hvis den bliver afmeldt derovre. Den skal fremvises ved
> > T&S, hvis jeg husker rigtigt.
>
> Hej Henrik, jeg skriver sg en huskeseddel, med alle de gode råd jeg får
> her. Så kan det da ikke gå helt galt
>
> dots
> - får du kørt noget på CR250'eren forresten ? Ser vi dig til Grand
> National næste år, hvis du tør så tør jeg osse... Dette er en udfordring!
>



Richard (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 20-10-04 18:19

dots wrote:

> Hej Henrik, jeg skriver sg en huskeseddel, med alle de gode råd jeg får
> her. Så kan det da ikke gå helt galt

Apropos gode råd - har du styr på eventuel restgæld i cyklen? - der er tip
til, hvordan du finder ud af det i UK i et par tråde herinde fra i sommer


God tur

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer + '89 GB500 GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com



Henrik Nielsen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 21-10-04 07:57

"får du kørt noget på CR250'eren forresten ? Ser vi dig til Grand National
næste år, hvis du tør så tør jeg osse... "

Jow, men har dog lige haft en kort pause. Da jeg "røg rundt på taget" for
ca. 6 uger siden. Så jeg måtte lige hjem og have den skilt lidt ad. Men den
er køreklar igen Jeg håber på en tur mere i år, men trænger til at prøve
en anden bane/terræn.

Grand National vil jeg ikke afvise, men det kræver vist en del kondi...
Så det kan vi jo lige se på Det kunne være sjovt at prøve.

Jeg blev jo far for en mdr. siden, så det er der også gået lidt tid med

Har du fået brugt det udstyr du købte af mig?

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Villy Andersen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Villy Andersen


Dato : 21-10-04 13:56

Hej Dots

Prøv at kontakte ham her
http://www.custommc.dk/

Han hedder Russel Brooker
Han er englænder og impoterer
en del fra GB.

Han taler udmærket dansk.

Håber du kan bruge det til noger.

Mvh Villy Andersen
villyka @tdcspace.dk (slet afstand)



Søren Jim (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 21-10-04 21:04

Snip klip og cut

du skal huske følgende :

at få udleveret den grønne V5 bog der står alle de tidliger ejere og det er
din Reg. attest

mht gammel gæld så er det ikke så super vigitgt da der ikke bliver
krydstjekket over lande grænser
og at du iøvrigt ikke behøver at opgi dit navn til sælger (derfor kan ingen
vide hvor cyklen er)

husk at selvom mcen har tax (vægtafgift/vejafgift) betalt og Mot (synet, de
bliver synet hvert år)
må du ikke køre på den da der ingen forsikring er , ja faktisk må du ikke
engang prøvekøre den
i England er det Køren man forsikre og ikke køretøjet

Mht afmeldning er det sælgers problem at afmelde og det er da osse kun ham
der kan gøre det
han udfylder en SORE erklæring

puha det var vist det

Mht Transport
skulle du kunne finde en billig flybillet til hvorsomhelst i England, og så
tage en færge hjem husk at bestille den fra England, så er det meget
billiger........ normalt betaler man kun for passagerer, (check Bike eller
Ride magasine der er næsten altid annoncer med rabat på færger)

hvad der sker i DK aner jeg ikke da jeg altid har været forsikret herover og
derfor bare har kørt cyklen over grænsen i DK (uden problemer, man kan jo
evt når man kommer på DK jord.... smide den i en kassebil/trailer)
det er nok muligt at bliver forsikret men mener det koster en ca 30 - 60
pund pr dag 330-660 kr


Håber det kan bruges
MVH Søren (Belfast) Samt CBR1000F



Henrik Lyck (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Lyck


Dato : 22-10-04 11:47


Klip

Jeg har lige hentet Mc i England, vi tog færgen Esbjerg-Harwich (Jeg og
Kæresten) billet for begge incl. mc retur 1470,- ddk.
for et mini cruise vi havde så ca. 6-7 timer i land før det gik hjemad igen,
jeg tjekkede også det med flyve derover-sejle hjem,
færgebiletten blev bare lige dobbelt så dyr da det så blev en transport
rejse.
Sælgeren leverede mcén på et aftalt sted ved et stort supermarked nær færgen
hvor vi handlede. På deres kilometer lange
"registeringsattest" nederst sad der en lille lap som man fik med som den
nye ejer, sælgeren skulle så sende det resterende
ind til deres "motorkontor" med et kryds i et felt hvor der stod at mc´en
var blevet exporteret, efter ca. 2-3 uger modtog jeg
så et brev "Department for transport" med et "Certificate of permanent
export" hvor data på MC´en er påført, første reg. dato
osv. dette skulle efter T&S udsagn være alt de skulle bruge.


--
MVH

Henrik Lyck

Ved svar på e-mail fjern "gnaveren"



John Drage Thomsen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : John Drage Thomsen


Dato : 22-10-04 12:38

On Wed, 20 Oct 2004 09:56:50 +0200, "dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk>
wrote:

snip
>Med (tom)kassevogn og 2 personer vil det koste ca 1800kr derover, men retur
>med en mc i kassevognen er prisen ca 4800 kr, fordi mc'en er "fragt" !!!?
snip

Tænk lidt kreativt...

For en del år siden var vi nogle stykker som importerede
grammofonplader (!) fra England.

Rent bortset fra at vi skilte pladerne fra hylstrene af vægtmæssige
årsager; selve pladerne blev beregnet i told pr. 50 kg! Mens hylstrene
blev regnet afgiftsfri - som værende tryksager!

Nå men, så fik vi altså en aftale med nogen, der importerede
campingvogne. Pladerne blev lagt ind i campingvognene - og vupti...!!
))

Venligst
John

dots (25-10-2004)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 25-10-04 14:04

dots wrote:

> Jeg har fået den fikse idé, at finde en XR250 af nyere model.
> De fås i Sverige, men er pænt dyre. I England derimod er der langt større
> udvalg af denne cykel og til langt billigere pris.

Og har banken givet grønt lys !!!

Tusind tak for alle de gode råd, jeg får nok meget snart brug for dem

dots -



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste