Barnestol?
Fra : Lazy

Dato : 19-10-04 20:59

Hej

Kan man køre med et barn på 4 år bag på en mc uden at risikere at han falder
af?

Er der nogen som har erfaring med barnestol til mc?

Mvh

Lazy

Fra : Henrik & Karina

Dato : 19-10-04 21:53

Lazy wrote:
> [...]
> af?
>
> Er der nogen som har erfaring med barnestol til mc?

skal man ikke være 10 år for at man må sidde på mc..

Fra : dsadas

Dato : 19-10-04 21:52

"Henrik & Karina" <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> skal man ikke være 10 år for at man må sidde på mc..

nææ, der er ingen minimums alder.

/tralala

Fra : Jake

Dato : 20-10-04 08:17

Henrik & Karina wrote:
> skal man ikke være 10 år for at man må sidde på mc..
Nej men der er nogle specielle regler omkring hjelm til børn.

/Jake

XJ600 (nu i vinterhi)

Fra : René Hansen

Dato : 20-10-04 15:31

Hej Alle

Generele regler at finde her
http://www.sikkertrafik.dk/

Det om alder på børn her
http://www.sikkertrafik.dk/object.php?obj=11743e80&SearchLogID=64857

/René

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-10-04 22:45

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> writes:

> Er der nogen som har erfaring med barnestol til mc?

Det er blevet vendt før en del gange, så søg på
<http://group.google.com>. F.eks med 'barnestol
group:dk.fritid.motorcykel', så skal du nok finde noget.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : anders majland

Dato : 20-10-04 15:57

Ja sagtens. Vores søn på 3 er ihvertfald henrykt for at komme med.
Stamatakis børnesædet er i tyskland godkendt fra 3år.

> Det er blevet vendt før en del gange, så søg på
> <http://group.google.com>. F.eks med 'barnestol
> group:dk.fritid.motorcykel', så skal du nok finde noget.

Og stamatakis er også et godt søgeord - også på ebay hvis i vil spare
lidt i indkøb.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Niels S.

Dato : 21-10-04 11:30

anders majland skrev

> Ja sagtens. Vores søn på 3 er ihvertfald henrykt for at komme med.
> Stamatakis børnesædet er i tyskland godkendt fra 3år.

Enig. Jeg har hver dag i denne sæson (og gør det stadig) kørt min datter,
der fyldte 3 i marts, frem og tilbage til børnehaven på netop denne type
sæde. Det fungere godt og hun er ellevild med at komme med. Selv på
regnvejrsdagene kører vi turen - hun vil dog have sin styrthjelm på inden
hun går ud i regnen

--
Niels S.
VFR800FI