Jeg har en bule... part 2
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-10-04 11:02

-Jaeh..

Så var det jo at jeg lige har fået brev fra forsikringen med hvad jeg får i
svie og smerte:

-Hele 145kr!

Jeg har lige ringet til advokaten, og nu skal de sgu blive sagsøgt langt ned
i helvede..

Det er da lidt frækt ikke!?

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
-Der desværre ikke har fået fa i traksator endnu ang. udstødningen..

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 18-10-04 11:44

"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> svie og smerte:
>
> -Hele 145kr!
>
> Jeg har lige ringet til advokaten, og nu skal de sgu blive sagsøgt langt

Hehe så har du til en tank benzin

Patrick

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-10-04 11:48

> Hehe så har du til en tank benzin
------------
Ha hA!

1 1/2 tank fuld..

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--

Fra : MKS - 74

Dato : 18-10-04 11:57

On Mon, 18 Oct 2004 12:01:36 +0200, "Oliver Bruchhaus"
<hayabusa@post.cybercity.dk> wrote:

>Så var det jo at jeg lige har fået brev fra forsikringen med hvad jeg får i
> [...]

Tjah - det er jo taksten pr. dag man har været syg ifølge
erstatningsansvarslovens § 3, så har du kun været syg en dag er du
reelt ikke berettiget til mere..

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-10-04 21:12

> Tjah - det er jo taksten pr. dag man har været syg ifølge
> erstatningsansvarslovens § 3, så har du kun været syg en dag er du
> reelt ikke berettiget til mere..
------------------
Jeg var kun væk en dag ja..
Men herefter er jeg på meget nedsat tid..
Og den funktion jeg havde før på arbejdet, har jeg ikke igen før at jeg er
helt ovenpå igen.. :(

Fra : MKS - 74

Dato : 18-10-04 21:21

On Mon, 18 Oct 2004 22:12:08 +0200, "Oliver Bruchhaus"
> [...]

>Men herefter er jeg på meget nedsat tid..
>Og den funktion jeg havde før på arbejdet, har jeg ikke igen før at jeg er

I så fald kan det blive et fortolkningsspørgsmål med svie og smerte
fordi der i loven opereres med begrebet "til tilstanden er stationær".
Og kan du påvise en indtægtsnedgang (lyder det som) er du også
berettiget til erstatning for tabt arbejdsfortjeneste - det er
væsentlig selv at være opmræksom på det, selskaberne fortæller det
ofte ikke frivilligt, er der en men-grad, hvilket igen først kan
afgøres endeligt når tilstanden må formodes at være stationær, er der
naturligvis også erstatningsansvar for det - her kan man dog nemt tale
mange mdr. eller år...

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-10-04 21:33

> [...]
> afgøres endeligt når tilstanden må formodes at være stationær, er der
> naturligvis også erstatningsansvar for det - her kan man dog nemt tale
-----------
Det lyder faktisk lidt som om at du ved hvad du snakker om!

Nu har jeg snakket med en advokat idag som jeg skal til møde med på torsdag!
-Er det dumt, eller er det et godt valg?

Fra : MKS - 74

Dato : 18-10-04 21:56

On Mon, 18 Oct 2004 22:32:39 +0200, "Oliver Bruchhaus"
<hayabusa@post.cybercity.dk> wrote:

>Nu har jeg snakket med en advokat idag som jeg skal til møde med på torsdag!
>-Er det dumt, eller er det et godt valg?

Der _er_ faktisk nogle advokater herhjemme der har speciale i en
rundgang med forsikringsselskaberne i færdselssager (i USA rigtig
mange - såkaldte ambulancechasers), og undertiden er _det alene_ nok
at have sådan een ved sin side så bliver selskaberne langt mere
medgørlige. Om det er en god eller dårlig ide er lidt svært for mig at
sige, regelret advokathjælp er jo ikke gratis (selvom der findes
diverse gratis rådgivninger), men ofte er den indledende kontakt jo
billig og der kan du jo så få oplyst dels om det må antages at du
vitterlig kan gøre et større krav gældende og dels hvad udgifter der
kan være forbundet med sagen hvis selskabet er genstridigt. Men du
lyder som om du er lidt usikker på det hele og så er det nok ikke
nogen helt tosset ide at tage i det mindste den 1. kontakt med en
advokat for at få lidt ro i sindet, vær dog hele tiden opmærksom på
økonomien i det. Selvom erstatningerne for svie og smerte blev
reguleret fornyligt er det sjældent der er det store at hente der, men
tabt arbejdsfortjeneste kan være et anseligt beløb for mange. ligeså
med mengrad (men det håber jeg da sandelig ikke du har eller får).

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-10-04 22:01

> [...]
> tabt arbejdsfortjeneste kan være et anseligt beløb for mange. ligeså
> med mengrad (men det håber jeg da sandelig ikke du har eller får).
-------------------
Mengrad!? Varige mén?

Tror jeg nu ikke at det bliver til, hvis det da er det du mener..

Men det vides jo nok først om et års tid eller noget i den stil.. Men som
det ser ud nu tror jeg at jeg er heldig og slipper..

Fra : MKS - 74

Dato : 18-10-04 22:13

On Mon, 18 Oct 2004 23:01:11 +0200, "Oliver Bruchhaus"
> [...]

>Men det vides jo nok først om et års tid eller noget i den stil.. Men som
>det ser ud nu tror jeg at jeg er heldig og slipper..

Godt at høre, du kan iøvrigt selv læse lidt om dine rettigheder her,
så har du lidt at stikke selskabet i næsen med :

http://www.themis.dk/synopsis/docs/Lovsamling/Erstatningsansvarsloven.html

--
-Michael
No. 74 in limbo...