Motorlyde...
Fra : Mikkel L

Dato : 17-10-04 17:57

Hej.

Jeg har en Kawasaki ER5. den er begyndt at sige en metalisk lyd(som om der
er noget der skraber mod hinanden) inde i moteren. Det kommer mellem 4000 og
6000 rpm. Har kontroleret for olie, og det er der nok af.

Nogle der har et bud på hvad det kan være?

hilsen Mikkel

Fra : Armand

Dato : 17-10-04 23:48

Mikkel L <maan@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cku89b$2s33$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har en Kawasaki ER5. den er begyndt at sige en metalisk lyd(som om der
> er noget der skraber mod hinanden) inde i moteren........
> Nogle der har et bud på hvad det kan være?

Jeg har én gang set at primærkæden var nedslidt på sådan en motor (dog
GPZ500).
Da det er enkelt at skrue oliepåfyldnings-proppen af og stikke en finger
ind, finde kæden og se om den kan trykkes op så den slår mod
koblingsdækslets inderside, er det da værd at kontrollere for lige dét!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 18-10-04 00:11

> [...]
> Nogle der har et bud på hvad det kan være?

Jeg har én gang set at primærkæden var nedslidt på sådan en motor (dog
Da det er enkelt at skrue oliepåfyldnings-proppen af (sluk motoren!!!) og
stikke en finger indenfor for at finde kæden og se om den kan trykkes op

Fra : Mikkel L

Dato : 18-10-04 00:27

> [...]
> så den slår mod koblingsdækslets inderside, er det da værd at kontrollere

Tak for forslaget det vil jeg prøve :)

Fra : Lars Andersen

Dato : 18-10-04 19:08

Problemet er bare at koblingen sidder lige ved påfyldningen...har en gpz500s
jeg gerne ville have det tjekket på, men kan bare slet ikke få min finger
derind... Men følger lige med i indlægget og ser om andre har gode ideer.

Mvh Lars, Aalborg

Fra : Armand

Dato : 19-10-04 21:34

Lars Andersen <larsea@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4174068d$0$22714$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> finger derind... Men følger lige med i indlægget og ser om andre har gode

Jeg har diagnosticeret omtalte GPZ'ers problem ved at få en af mine
pølsefingre ind under kæden, så det er ikke umuligt!
Hvis man finder at det er problematisk er der ellers ikke langt til istedet
at bøje en gammel bøjlekrog/lign og bruge den til at påvirke kæden med :-|

--
Armand.

Fra : Lars Andersen

Dato : 20-10-04 16:03

Okay...så vil jeg lige prøve igen...synes ikke jeg kunne, men er hamrende
træt af den lyd, så det kunne være dejligt lige at få det tjekket inden den
skal skilles helt af i atomer. Du ved ikke tilfældigvis hvor man kan få et
sæt klistermærker til en god pris? De originale vel og mærke..

Fra : Armand

Dato : 23-10-04 23:20

Lars Andersen <larsea@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41767e2a$0$13730$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> .............. Du ved ikke tilfældigvis hvor man kan få et
> sæt klistermærker til en god pris? De originale vel og mærke..

Nix!

--
Armand.

Fra : jesper

Dato : 25-10-04 11:21

"Lars Andersen" <larsea@NOSPAMstofanet.dk> wrote in message news:<41767e2a$0$13730$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
> skal skilles helt af i atomer. Du ved ikke tilfældigvis hvor man kan få et
> sæt klistermærker til en god pris? De originale vel og mærke..

Prøv på skiltemanden.dk
det er godt nok ikke originale mærker, men han kan lave dem ligesom du vil have dem.
Har selv brugt ham til en cb400f som jeg satte i stand.

Med løftet venstre
Jesper