Hydraulik-enhed
Fra : Janitor

Dato : 17-10-04 16:19

Er der nogen, der ved hvor man kan købe en lille (og selvfølgelig billig)
elektrisk hydraulik-enhed til brug i en motorcykel-lift (selvfølgelig!).

Har været heldig at løbe over en billig, næsten ubrugt Texas-brændekløver,
der indeholder alle dele, men olietank er åbenbart integreret i stellet på
denne, så det vil kræve noget af et hul under liften for at den kan være der
(for pladen skal selvfølgelig i plan med gulvet, nu vi er i gang...). Så er
det næsten bedre at finde noget andet og lade brændekløver være brændekløver
(måske kunne man bytte?)

Mange hilsner
Klaus

(der kørte Djurs Poker Rally i går - i lækkert vejr! Tak til arrangørerne
for en fed tur)

Fra : Armand

Dato : 17-10-04 23:55

Janitor <klaus_hemme@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41728d58$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen, der ved hvor man kan købe en lille (og selvfølgelig billig)
> elektrisk hydraulik-enhed til brug i en motorcykel-lift (selvfølgelig!).

En mulighed er lastvognsophug!
Lastvognes boogie-løft har ofte en lille kompakt 24V hydraulikpumpe!

--
Armand.

Fra : Janitor

Dato : 18-10-04 05:50

"> En mulighed er lastvognsophug!
> Lastvognes boogie-løft har ofte en lille kompakt 24V hydraulikpumpe!
>
> --
> Armand.

Godt tip - det vil jeg undersøge.

Mange hilsner
Klaus

Fra : F.Sander

Dato : 20-10-04 19:35

Hej

Måske ikke det du søger men her er hvad to friske fyre har gjort (
rigtig -de ene er mig )

1 Hyd. Cylender på 95-110cm længde, find en der er ødelagt i for cromningen
udvendig- da du kun skal bruge den "indvendig" altså som enkelt
virkende.( i jylland koster en sådan 500kr "orange" hos den lokale hugger )
hvis de virker begge veje bruges de ofte til brænde kløver ( så er prisen
højer)
2. En form for beholder ( feks gl. gas flaske )
3. grav cylender ned ( jeg brugte en brønrense. Ned med et rør Ø-35cm,
cylender inden i,med nogle styr selvf. )
4. fyld beholder med hyd.olie
5. Forbind bund af beholder med ingang på cylender ( ikke mindre en ca
15mm(altså rør))
6. Med en "hoby" Kompressor sætter du beholder under tryk , selvf. igennem
en ventil.

du vil opdage at cylender / mc går meget stille og rolig op, tager du luften
af ( også hurtig / på en gang ) så kommer MC igen stille og rolig ned.

Det er så enkelt og dog så genialt
ps husk IKKE at gøre som mig, nemlig at lægge rør direkte ned i beton, på 4
år er rør tærret over!!
--
Mvh. Finn Sander.
Honda RC30 fordi livet er for kort til Suzuki,

Fra : Jack Jensen

Dato : 22-10-04 13:25

"F.Sander" <Finn@dk.dk> wrote in message
> [...]
> Mvh. Finn Sander.
> Honda RC30 fordi livet er for kort til Suzuki,
> og Yamaha' ikke kan skifte ordentlig gear...

Lidt OT - sorry.
Lige nu er der mange stumper til salg på Ebay.de til RC30
- Du efterlyste dem for et stykke tid siden.
Mvh.
Jack