Importering af dele..
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 15:30

Hvordan er det det bliver beregnet når det kommer gennem t&s?

Er det bare prisen jeg giver +25% eller er det ikke helt så nemt?

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Moe

Dato : 17-10-04 16:29

"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--

Det afhænger vel sagtens af om det er fra et sted, hvor der også skal told
på. Men er det bare moms er det +25% - men af hele fakturabeløbet inkl.
fragt skulle jeg mene - bare for at T&S ikke skulle føle sig snydt

Mvh. Moe
www.4bikers.dk (som snart er færdig)

Fra : Peter

Dato : 17-10-04 17:51

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> skrev i en meddelelse news:4172901e$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> på. Men er det bare moms er det +25% - men af hele fakturabeløbet inkl.
> fragt skulle jeg mene - bare for at T&S ikke skulle føle sig snydt

Det er korrekt, der kommer moms på 25% på alle varer der er importeret fra et ikke EU land, hvilket inkluderer Norge og Schweitz. Det er også korrekt at der skal betales moms af hele beløbet (varens pris, porto/forsendelse samt evt. fortoldningsgebyr som postdanmark/speditøren opkræver for at fortolde den). På nogle varer kommer der også en punktafgift på et par % oveni, men det er vist ikke aktuelt med MC relaterede emner.

Peter

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 17:56

[...]
------------------
Hmm.. hvad hvis nu jeg skal bruge dele fra tyskland som jo er et eu land? Så
skal der ikke betales noget ekstra eller?

Fra : Peter

Dato : 17-10-04 18:53

"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:cku86s$2s0t$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Hmm.. hvad hvis nu jeg skal bruge dele fra tyskland som jo er et eu land? Så
> skal der ikke betales noget ekstra eller?

Nej, kun hvis du vælger at få det sendt pr. efterkrav, så tager postdanmark et begyr på 100 kr. Men hvis du har betalt i tyskalnd, kommer du ikke af med noget extra.

Mvh Peter

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 19:11

Nej, kun hvis du vælger at få det sendt pr. efterkrav, så tager postdanmark
et begyr på 100 kr. Men hvis du har betalt i tyskalnd, kommer du ikke af med
noget extra.
Feeeed...