Jeg har en bule i min udstødning!
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 14:45

Og det er sgu ikke min skyld..
Jaa.. Jeg blev jo torpederet af en ung dame der åbenbart ikke havde fået at
vide hvad hajtænder er til for...

Derved kom der blandtandet en bule i mit udstødning.. Det er ikke meget, men
den er der, og den var der ikke før..

Traktorsator har nu kigget på min cykel og den er blevet skadet for ca
32000kr!
-Heriblandt mit udstødning!

Nu er problemet bare at han ikke mener at det er nok med den bule til at det
skal skiftes!

-MEN DET GØR JEG SGU!

Nogen der har et grafisk billede eller lignende liggende de evt. kunne poste
eller sende til mig, så jeg kan tage ned til ham engang imorgen, og forklare
ham at der altså er kamre og svejsninger i potten der megetvel kan have
taget skade!?

Håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe mig her..
-Hvis muligt også med lidt argumenter...

Takker..

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : John Jensen

Dato : 17-10-04 14:58

"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> taget skade!?
>

> Håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe mig her..
> -Hvis muligt også med lidt argumenter...

Det er da fløjtende ligegyldigt hvad der er inden i udstødningen, er den
bulet skal den selvfølgelig skiftes.!

Hvis du havde en bil der fik en bule i skærmen ville du vel heller ikke lade
dig spise af med at det jo ikke havde nogen betydning.

Bed om at få en anden taksator på sagen eller forklar den nuværende at du
vil gå videre til forsikringsankenævnet, det
er reelt eneste mulighed du har hvis i ikke kan blive enige om at potten
selvfølgelig skal skiftes når den er blevet
bulet.

/ John

Fra : Jo

Dato : 17-10-04 15:17

> [...]
> er reelt eneste mulighed du har hvis i ikke kan blive enige om at potten
> selvfølgelig skal skiftes når den er blevet

200% enig!
Det er jo en kendt sag, at taksatorer skal hjælpe forsikringsselskabet ved
at forhandle med kunderne, så reparationen bliver så billig som muligt for
selskabet.
Lad dig ikke snyde, men hold fast i at lydpotten skal udskiftes. Selskabet
kan muligvis forlange, at du selv betaler en del af den nye lydpotte p.g.a.
slitage, men denne del bør ikke være særlig stor. Du kan evt. bede dem finde
en brugt i samme stand - det får de nemlig nok lidt svært ved

Jo.

Fra : Hekto

Dato : 17-10-04 15:29

In article <41727f46$0$253$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jobookingSLETDETTE@hotmail.com says...
> Det er jo en kendt sag, at taksatorer skal hjælpe forsikringsselskabet ved
> at forhandle med kunderne, så reparationen bliver så billig som muligt for
> selskabet.

= hjælper andre forsikringstagere til billigere forsikringer!?

Dette er jo netop et eksempel på, at når skaden er sket, skal der
skiftes for ½ million, og selv den mindste skramme skal udbedres. Når
så girokortet dumper ind ad døren, skriger alle igen, og råber på
billigere forsikringer.

- det har så ikke lige noget med Oliver's Hårnet at gøre; men er bare
en generel betragtning.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 15:35

> [...]
> billigere forsikringer.
> - det har så ikke lige noget med Oliver's Hårnet at gøre; men er bare
--------------
Det er jeg jo så lidt enig med dig i..

Men jeg må også sige at det jo som sagt ikke er var min skyld, og derfor
håber jeg da at jeg får min vilje..

Hvis det havde været migselv der havde dummet mig, og jeg skulle hive det ud
af kaskoen havde det nok været en helt anden tankegang jeg havde..

Men no offence.. Jeg ved hvad du mener med det, og det er jo også klart nok!

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 16:12

Hekto skrev i meddelelsen ...

>så girokortet dumper ind ad døren, skriger alle igen, og råber på
>billigere forsikringer.

Der er dog stadig en fa'ens til forskel på en selvforskyldt kaskoskade, og
så en udefra påført skade, men taksatoren tager altid den "paranoide kasket"
på.

Hvilket minder mig om, at Tryg stadig skylder mig Kr. 5.000,- for et
totaltskadet skodamobil, desværre kunne jeg ikke undvære transportmidlet
dengang, så forsikringen "vandt", og jeg måtte selv reparere skaderne fra
den uopmærksomme lastbil. End ikke maling, og et blinklys kunne det blive
til. Arrogant så det basker, men sansynligvis efter reglerne. :-/

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 17-10-04 16:23

In article <41728b83$0$194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Der er dog stadig en fa'ens til forskel på en selvforskyldt kaskoskade, og
> så en udefra påført skade, men taksatoren tager altid den "paranoide kasket"
> på.

Joooh; men hvis nu du leger forsikringsselskab, er begge dele penge ud
af lommen.
Penge ind, er godt, Penge ud er noget skidt. Aktionærerne vil have at
der kommer mange penge ind, og få ud!!!

Fra : Hekto

Dato : 17-10-04 15:07

In article <cktsvh$2f4f$1@news.cybercity.dk>,
hayabusa@post.cybercity.dk says...
> Nu er problemet bare at han ikke mener at det er nok med den bule til at det
> skal skiftes!

Problemet med forsikringer er, at skaderne udbedres i det omfang der er
nødvendigt for at bringe f.eks. køretøjet tilbage i brugbar og nærlig
samme stand, som det var.
Det er ikke altid at det vurderes nødbendigt at udbedre selv de mindste
kosmetiske skader, hvis ikke det går ud over anvendeligheden eller
stiller ejeren ringere.

Han har nok fundet ud af hvad udstødningen koster, og vil så ikke give
dig en ny, fordi der er en mindre kosmetisk fejl.

Med lidt held kan du argumentere dig til en ny ... eller også bliver du
bare hæs!

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 15:29

--------
> Han har nok fundet ud af hvad udstødningen koster, og vil så ikke give
> dig en ny, fordi der er en mindre kosmetisk fejl.
> bare hæs!
--------------------------------------
Jeg takker for de hurtige svar.. :)

Jeg prøver at nævne de ting for ham, men hvis i får flere ideer til
argumenter så bare indover med dem..

Fra : John T. Sørensen

Dato : 17-10-04 15:50

> det

Hvor sidder bulen, det yder er jo kun et varme skjold.
mvh john

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 15:56

> Hvor sidder bulen, det yder er jo kun et varme skjold.
> mvh john
-------
Skoldet det det er helt færdigt...
Men under det er der en bule i selve potten..

Der er også ting som de beslag hvor sjoldet skal skubbes ind i er blevet
mast ind..
Og det beslag der holder potten på cyklen er slået skævt...

Potten har fået et så hårdt et slag at det har været været inde og bøje
nummer pladen..
Så den har altså fået en ordentlig tur..

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 17-10-04 16:51

> [...]
> nummer pladen..
> Så den har altså fået en ordentlig tur..

Når man tager episoden i betragtning skal du ikke stilles dårligere end før
ulykken - dvs. selsakbet skal som minimum udskifte potten til en af samme
type som ikke er bulet og som har været brugt til at køre det samme antal
kilometer med. det er dog sjældent muligt hvorfor alle dele som udgangspunkt
bliver skiftet til nye, men kunne i princippet ligeså godt blive erstattet
med brugte dele hvliket nok er en overraskelse for de fleste.

Men Oliver jeg kan anbefale dig at kontakte
http://www.forsikringsoplysningen.dk og snakke med lidt med dem, dem brugte
jeg sidste år da jeg var turen igennem pga. en tysker som tabte en cykel på
motorvejen.

De er flinke og rare, de var mig til god hjælp ihvertfald.

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 16:46

Oliver Bruchhaus skrev:

> Og det er sgu ikke min skyld..

Hmm

> Jaa.. Jeg blev jo torpederet af en ung dame der åbenbart ikke havde fået
> at vide hvad hajtænder er til for...

Hvor stærkt kom du?

> Nu er problemet bare at han ikke mener at det er nok med den bule til at
> det skal skiftes!

Den må han længere ud på landet med.

> -MEN DET GØR JEG SGU!

Selvfølgelig! Den skal da skiftes UB!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 17:32

> Hvor stærkt kom du?

Jeg kom med max 40, så det var ikke det vilde..
Men damn det kunne mærkes..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 18:55

Oliver Bruchhaus skrev:

> Jeg kom med max 40, så det var ikke det vilde.. Men damn det kunne
> mærkes..

Ja det er slet ikke sjovt... nu kom du vel ikke med en wheelie?

Hvad skete der med dig?

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 19:13

> Ja det er slet ikke sjovt... nu kom du vel ikke med en wheelie?

Hehe.. Wheelie med 40kmt!? så skal jeg lige have øvet mig lidt mere, men nej
kom stille og roligt..

> Hvad skete der med dig?

Ikke det vilde. Jeg er ved at være ovenpå igen, men jeg er da ikke i tvivl
om at jeg har to ben..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 19:27

Oliver Bruchhaus skrev:

> Hehe.. Wheelie med 40kmt!? så skal jeg lige have øvet mig lidt mere, men
> nej kom stille og roligt..

Kunne jo være du lige havde vredet øret jo

> Ikke det vilde. Jeg er ved at være ovenpå igen, men jeg er da ikke i
> tvivl om at jeg har to ben..

Nej tak for kaffe.

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-10-04 19:30

> Kunne jo være du lige havde vredet øret jo
-------
Hehe..
Har ikke ører længere, nu har jeg hanekam!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 21:29

Oliver Bruchhaus skrev:

> Hehe..

Du plejer jo at køre på et hjul mest muligt

Fra : Lars Nielsen

Dato : 17-10-04 21:00

> [...]
> 32000kr!
> -Heriblandt mit udstødning!
>
> Nu er problemet bare at han ikke mener at det er nok med den bule til at

- Det der skal du fanneme ikke finde dig i.
For halvanden år siden var der en tysker der kørte op bag i min golf nede i
tyskland i en motorvejskø, jeg var ikke selv med, men en kammerat jeg har
kørte bilen ( Han er politimand, og snakker ret godt tysk... ) Prøjseren
ville ikke gi' sig, han ville ha tysk politi på, det fik han så, og endte
med fuld skyld, en kæmpe bøde, samt intet kørekort i to år...

Tilbage til Danmark og forsikringen...
De ville gi' 20K for bilen ( den var blevet skæv... )

Jeg bad dem om at finde en anden i samme stand, og flytte elektronik og
motor over, samt give 6 måneder skriftlig garanti for følgeskader på de ting
der blev flyttet over.

Efter fire møder med taksator, fik jeg 45K for bilen, samt dækket alle
udgifter til lejebil i de halvanden måned de var om at køre sagen færdig.
Golfen var for øvrigt fra 88'... *sss

Moralen er blot... - DU SKAL FANNEME IKKE LA' DEM LØBE OM HJØRNER MED DIG!!!
den gode del af sæsonen er alligevel ovre, så nu har du vel tid nok...

Lars / Viborg

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-10-04 21:17

> [...]
forklare
> ham at der altså er kamre og svejsninger i potten der megetvel kan have
---------------------------------
Jaaa... Nu har jeg snakket med traktorsator her til aften. Og han holder
fast i at jeg ikke skal have en ny potte!

Kan jeg forlange at der skal komme en anden og kigge på den lille, eller
skal jeg skrive til http://www.forsikringsoplysningen.dk ??
-Hjælp mig!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-04 22:00

Oliver Bruchhaus skrev:

> Jaaa... Nu har jeg snakket med traktorsator her til aften. Og han holder
> fast i at jeg ikke skal have en ny potte!

Hvad er hans argument?

Har du spurgt ham om han synes det er iorden du sparker til hans bil og
det ikke skal dækkes af forsikringen fordi det "jo bare er en lille bule" ??

Den MC skal tilbage i den stand den var i før hverken mere eller mindre.
Kan han ikke trække bulen ud så skal han bare se at få bevilget en ny
potte ASAP.

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-10-04 22:09

> Hvad er hans argument?

Det var såmend bare: "Det skal du slet ikke være nervøs for.."
-Og da jeg nævnte at jeg havde skrevet om det herinde spurgte han om jeg
virkeligt troede på hvad folk på nettet skriver..!?

Så fik han bare at vide at jeg går videre med det, og at jeg ikke havde mere
at snakke med ham om..

> Har du spurgt ham om han synes det er iorden du sparker til hans bil og
> det ikke skal dækkes af forsikringen fordi det "jo bare er en lille bule"
??

Det gjode jeg så desværre ikke.. Skulle jeg have tænkt over..

> Den MC skal tilbage i den stand den var i før hverken mere eller mindre.
> Kan han ikke trække bulen ud så skal han bare se at få bevilget en ny
> potte ASAP.

Enig.. har skrevet til det der forsikrings hjælp der er noget med længere
opp i tråden.
Så må vi se hvad der sker.. ¨

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-10-04 09:10

Oliver Bruchhaus skrev:

> jeg nævnte at jeg havde skrevet om det herinde spurgte han om jeg
> virkeligt troede på hvad folk på nettet skriver..!?

Selvfølgelig tror man på det. Han bærer præg af at han overhovedet
ikke aner hvad nyhedsgrupperne er for noget...

> Så fik han bare at vide at jeg går videre med det, og at jeg ikke havde
> mere at snakke med ham om..

Forståeligt.

> Det gjode jeg så desværre ikke.. Skulle jeg have tænkt over..

Grib knoglen

> Enig.. har skrevet til det der forsikrings hjælp der er noget med
> længere opp i tråden.
> Så må vi se hvad der sker.. ¨

Held og lykke.

Fra : Hekto

Dato : 18-10-04 23:37

In article <pan.2004.10.18.21.00.03.266513@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...
> Den MC skal tilbage i den stand den var i før hverken mere eller mindre.
> Kan han ikke trække bulen ud så skal han bare se at få bevilget en ny
> potte ASAP.

Hvis man ser forsikringsbetingelserne grundigt igennem, finder man
oftetst ud af, at de IKKE skal erstatte skdet med nyt; men kun bringe
det i samme brugbare stand.

Ligegyldigt hvad vej man vender, vender r.... bagud.

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 19-10-04 11:20

> [...]
forklare
> ham at der altså er kamre og svejsninger i potten der megetvel kan have
------------------------
Nu har jeg jo så fået svar fra "forsikringsoplysningen" og de skriver:

Hvis der er sket en skade på udstødningsrøret er den skade dækket. En bule
betragtes som en skade. Det er muligt at det ikke er nødvendigt at skifte
ud, men så må der være mulighed for at rette bulen ud, på samme måde som
hvis det var en skærm eller dør.
Du kan evt. få værkstedet til at give en udtalelse på udstødningsrøret, hvad
der evt. kunne være sket osv.

Efterfølgende ringede jeg til traktorsator igen, for at spørge efter hans
chefs nummer. Så langt nåede jeg ikke, for da jeg sagde hvem jeg var afbrød
mig og sagde at nu kom jeg ham self. i forkøbet, men han havde tænkt sig at
komme forbi og kigge på igen! Det er jo så slet ikke så ringe endda..

-Men nu må vi se hvad det bliver til!

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 19-10-04 20:33

> [...]
forklare
> ham at der altså er kamre og svejsninger i potten der megetvel kan have
Så blev vi da enige alligevel..

Cyklen havde fået lidt skræmmer på den ene kædestrammer, og vi blev enige om
at hvis jeg kunne leve med det ville jeg få en ny udstødning..
Så er jeg da sikker på at hvis der kommer nogle problemer efterfølgende er
det med en kæde strammer til måske 120kr.. Og ikke potten til 6200kr..

Takker for de mange argumenter herinde.. De er blevet brugt godt!