Sp. vedr. Yamaha FZS
Fra : A&L

Dato : 16-10-04 17:57

Hej NG

I løbet af efteråret og vinteren skal jeg ud og have mig en anden mc.

Jeg har besluttet mig for at købe en Yamaha fazer 600, og har været ud og
se/prøve et par emner.

Så vidt jeg ved begyndte Yamaha at producerer fazeren i 1998, ifølge
MC-guiden blev den ændret på en række punkter, kåben som på FZS 1000, tank
22 liter og instrumenteringen er blevet forbedret.

Er der nogen her der ved hvilke ting ved instrumenterne der er ændret?

Og er der, ud over det nævnte, andre ting der er ændret?

Skal jeg vælge en før eller efter 2002? Måske efter 2004?

Og er der noget specielt jeg skal se efter på Fazeren?

Mvh

Allan

Fra : nd

Dato : 16-10-04 20:49

> Er der nogen her der ved hvilke ting ved instrumenterne der er ændret?

Uret fik sit eget display i omdrejningstælleren.

> Og er der, ud over det nævnte, andre ting der er ændret?

Nææ.

> Skal jeg vælge en før eller efter 2002? Måske efter 2004?

Jeg vil anbefale dig en præ 2004-model.

> Og er der noget specielt jeg skal se efter på Fazeren?

Nææ.

vh.

nd
FZS600
2001

Fra : Karl-Ove Pedersen

Dato : 17-10-04 00:03

Jeg kan varmt anbefale en Fazer 600. Jeg har netop i sommer købt en 98'er,
og den giver en masse valuta for pengene. Rigeligt kraftig motor for en
begynder eller en som jeg, der har genoptaget hobbyen. Samtidig har den
nogle pålidelige køreegenskaber. Skal du bruge tests, manualer m.v. kan du
skrive til mig på kop@post.tele.dk

kop http://www.dfmc.dk/?id=706

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-10-04 00:37

> Skal jeg vælge en før eller efter 2002? Måske efter 2004?

jeg vil anbefale 2004 modellen.
Kunne ikke lide styringen på de tidligere, har prøvet 2003 og en 99 model,
kunne ikke lide dem i styringen, følte ikke jeg havde kontrollen.

Men 2004 var lige mig , men det er noget du selv skal afgøre ved at prøve
dem, det er vidt forskelligt fra person til person hvad de kan lide.

Men alle årgange gik/går godt og kører fint.
Gode cykler som er til at forsikre da de ikke går som sportcykler, i hvert
fald ikke i Tryg

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-10-04 19:18

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> jeg vil anbefale 2004 modellen.

Hehe - det skal du jo sige!

> Men alle årgange gik/går godt og kører fint.

Absolut - men en Fazer 1000 er jo ubestridt den bedste af dem alle

Personligt kan jeg dog bedre lide motorkarakteristikken på de ældre FZS 600
modeller end på FZ6eren. FZ6eren skal tæskes gennem gearene og have en del
mere hane før den laver noget. Tilgengæld synes jeg den nye er fræk med
under-seat udstødningen

Jeg hørte en FZ6 med aftermarket potter i USA for nyligt - og nøj den lød
godt...

> Gode cykler som er til at forsikre da de ikke går som sportcykler, i hvert
> fald ikke i Tryg

Har du prøvet at ringe til dem fornyligt? Jeg er ret sikker på at begge
Fazere har været forkert placeret i deres kategorier. Faktisk vil jeg nok
fraråde dig at ringe til dem af frygt for at de skulle lægge mærke til at du
rent faktisk burde betale mere :-/

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-10-04 19:24

> Hehe - det skal du jo sige!

ja da , men også ud fra mine egne efaringer

> Absolut - men en Fazer 1000 er jo ubestridt den bedste af dem alle

vælter de ikke hele tiden ?

> [...]
600
> modeller end på FZ6eren. FZ6eren skal tæskes gennem gearene og have en del

mjaaah det er så der jeg bedre kan lide den nye, men hey hver sin smag

Tilgengæld synes jeg den nye er fræk med
> under-seat udstødningen
>
> Jeg hørte en FZ6 med aftermarket potter i USA for nyligt - og nøj den lød
> godt...

mine scorpion potter lyder sprøde

> [...]
> fraråde dig at ringe til dem af frygt for at de skulle lægge mærke til at

kontrollerede faktisk da du skrev du havde problemer med dem, og den stemte
endnu.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-10-04 15:23

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> vælter de ikke hele tiden ?

Hør hov! Det er kun den meget udsøgte model jeg ligger inde med...

> mjaaah det er så der jeg bedre kan lide den nye, men hey hver sin smag

Lige netop!

> mine scorpion potter lyder sprøde

Uha - dem ville jeg gerne høre en dag. Så kan du høre min RS-3...

> kontrollerede faktisk da du skrev du havde problemer med dem, og den
stemte
> endnu.

Heldigt! Der går nok ikke længe før du får en ubehagelig opringning fra dem.
Jeg har på fornemmelsen at det er en bevidst måde at lokke nye kunder i
butikken på; giv dem en lav introduktionspris og sæt prisen drastisk op året
efter :-|

Jeg håber jeg tager fejl i dit tilfælde. Jeg var selv offer denne
fremgangsmåde.

--
Tony
TiltFazer 1000 o>'o