Nye Kørekort regler IGEN IGEN....
Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-10-04 09:46

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 16:56

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:416f8e3e$0$77005$14726298@news.sunsite.dk...

> Bemærk punkt c.

> MvH Eg Egemarke

Hmmm der er en ting jeg ikke forstår (jaja der er nok flere) :D

man laver en regel der gør at ungen ikke kan starte på en stor monster
maskine og måske derfor køre ud og slå sig selv ihjel
det er efter min mening et ok træk MEN

lille virgil på 18 må godt låne fars store 2 tons mercedes, der har 384 HK
og er elektronisk begrænset ved 250 ?????

i mine øjne er risikoen da klart størst hvis man snakker en 2 tons bil med
250 end med en 200 kg mc med 250,
Ja det kan sagtens gå galt på mc`en men som regel "kun" for føreren hvor
imod i bilen er det meget nemmere at tage den skoleklasse der står ved
busstoppestedet med i faldet hvis det går galt.

Brian jensen

Fra : Kaj Gasseholm ... To~

Dato : 15-10-04 20:11

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bemærk punkt c.

> MvH Eg Egemarke

c = en vis størrelse ?

750cc med 170hk
eller 1500 med 70hk

Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-10-04 20:58

Ja Gasse jeg ved ligeså meget som alle andre ??
Og det er et GODT spørgsmål egentlig ?!? om de vil skilne mellem Kw eller
Km/t osv ?!?

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : vmx

Dato : 15-10-04 21:15

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bemærk punkt c.

[halvvejs OT]:

Ja det er på visse eller mange punkter et meget mærkeligt
samfund vi lever i, hvor lovgiveren forsøger at tage vare
på befolkningen fordi det formodes at den ikke selv kan tage
ansvaret? Måske det er derfor øl er billigere en sodavand ?

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 16-10-04 16:19

[fortsat OT]

Et totalitært samfund er ikke tænkt til at være onde imod sine borgere. Det
totalitære samfund har derimod frataget borgerne deres rettigheder fordi man
mener at de vil gøre skade på sig selv eller andre hvis de udfoldede deres
frihed - altså vil man beskytte borgerne og vise dem den "rette vej".

Kørekort reglerne er et godt eksempel på at man tror man kan lovgive sig ud
af al ulykke i verden - men derved bevæger man sig i retning af det
totalitære samfund.

Snart må vi ikke ryge, drikke, spise usund mad, køre bil.... hvornår mon sex
bliver forbudt pga. risikoen for overførsel af sygdommer ???

Steffen