Kåbebeskyttere
Fra : Torben Scheel

Dato : 14-10-04 09:30

Nu er Anne Mette næsten færdig med kørekortet, og skal til at tumle den
"store" XJ600 med Pichler fuldkåbe (se billeder i profilen). Og netop kåben
volder mig lidt bekymringer, for hun skal jo naturligvis lave det sædvanlige
parkeringsvælt på et tidspunkt, og jeg forudser at det kan være lidt
kompliceret (læs : dyrt) at skaffe stumper til sådan en. Findes der nogle
universelle kåbebeskyttere der kan redde mig fra en flækket kåbeside? Der er
lidt langt fra stel/motor til plast, men jeg regner med at det skal monteres
helt indefra "fast underlag" og ud gennem kåbesiden for at fungere?

Erfaringer med selvbyg (billeder, please! ) er også meget velkomne.

--
vh
Torben Scheel - der hygger sig med at køre på MC-tur med fruen uden

Fra : Thorstein

Dato : 14-10-04 10:06

> [...]
monteres
> helt indefra "fast underlag" og ud gennem kåbesiden for at fungere?

Har i forbindelse med samme problemstilling selv kikket lidt på denne side:

http://www.kjmotorcykler.dk/chrashprotektion.htm

Kan sikkert fåes billigere alle mulige steder end der.............

/ Thorstein - Nye videoer på
http://www.mcinternet.dk/asp/motorcykel-video.asp

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-10-04 10:12

"Findes der nogle universelle kåbebeskyttere"

Jep, men om de er lange nok til din købe ved jeg ikke. Men mon ikke. De
hedder "mushrooms"

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-10-04 11:15

Torben Scheel wrote:

> [...]
> plast, men jeg regner med at det skal monteres helt indefra "fast
> underlag" og ud gennem kåbesiden for at fungere?

Crash mushrooms / sliders eller hvad de nu ellers kaldes, og som allerede er
foreslået, kan nok ikke klare en decideret "støttebens-skade" vedr. kåben.
Men hvad med helt at pille kåben af motorcyklen de første par måneder,
indtil hun lige har lært at tumle den? Så er hun da sikret 100%, men så er
det jo bare om forfængeligheden kan klare det?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 21-10-04 14:50

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=106_0620.jpg&m=full
( lånt fra Susannes profil på http://www.dfmc.dk/?id=80 )

--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-10-04 12:08

Torben Scheel wrote:
> Nu er Anne Mette næsten færdig med kørekortet, og skal til at tumle

Tak for svarene - Kenn, din løsning ville jeg ikke overleve at foreslå..

--
vh
Torben

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 25-10-04 12:28

Torben Scheel skrev i meddelelsen news:417cd856$1@news.carlbro.dk

> Tak for svarene - Kenn, din løsning ville jeg ikke overleve at
> foreslå..

Nej, den er ikke så sikker hvis vi også skal tage hensyn til fodgængere. LOL