Dragstar 600 Vs VL800 Volusia
Fra : Lars Andersen

Dato : 13-10-04 18:13

Hej Alle

Er der nogen der har nogen kommentarer til ovenstående, da jeg påtænker at
købe en af maskinerne?

Med venlig hilsen

Lars
CBR600F4

Fra : vmx

Dato : 14-10-04 16:49

"Lars Andersen" <lars_andersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Er der nogen der har nogen kommentarer til ovenstående, da jeg påtænker at
> købe en af maskinerne?

hmmmnnn ikke mange der kan/gider svare.

Skal maskinen erstatte din CBR ? - det er noget af et skift

Jeg kender ikke Suzukien, og får sikkert på hatten af andre når jeg
smider denne kommentar:
De to maskiner er meget "ens". Ca. samme motorkonstruktion,
kraftoverførsel, baghjulsophæng, bremser. Sukien er vandkølet,
Yamaha luftkølet, hvad der er bedst kan man diskutere længe.
Men: Der er uden tvivl en del mere trækkaft i 800 cc maskinen.
Desuden har er en Dragstar 650 reelt den samme motor som
Virago 535, blot en smule større boring. Det hele er et spørgsmål
om behov og forventning. Jeg gad ikke trille afsted med stor oppakning
og bagsædepassager på en opboret 535 cc sløv "choppermotor".
Det går meget fint med 110 km/t ud af lige landevej, men op af bakke...nah
Dragstar'en er en lækker 1 persons cruiser, det er det.
( og nu kommer der jeg sikkert får slag for )

Til gengæld får du formentlig en hel del bedre finish
og kvalitet ved køb af Yamaha.

Andre ?

Fra : Lars Andersen

Dato : 14-10-04 19:03

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lars Andersen" <lars_andersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> hmmmnnn ikke mange der kan/gider svare.
>
> Skal maskinen erstatte din CBR ? - det er noget af et skift

Den skal erstatte min CBR600 Jeg må nok indrømme at jeg har meget svært
ved at styre min højre hånd og kan ikke undvære mit kørekort i mit erhverv.
Og efter alle de nye fartregler er det jo blevet lidt svære. Plus at min
bedre halvdel ikke kan lide at køre stærkt når hun sidder bagpå.

Men ja..det er et MEGET stort skifte..men mon ikke det går..ellers må jeg jo
købe en lille racer ved siden af..LOL

Fra : Moe

Dato : 16-10-04 18:09

Hej Lars

Jeg kører selv rundt på en Dragstar (vil lige pointere det er 650 og ikke
600 som emnet antyder ). Det er en glimrende cykel. Også selvom du skal
have en person bagpå - den har en overraskende god trækkraft uanset du kører
alene, med passager og op ad bakke. Det eneste jeg kan sætte på cyklen er
tophastigheden - men med de danske fartgrænser betyder det jo alligevel ikke
noget

Kender ikke Volusiaen - ud over den designmæssigt har nogle features jeg
ikke er vild med...

/moe

Fra : jesper

Dato : 15-10-04 08:45

"Lars Andersen" <lars_andersen@stofanet.dk> wrote in message news:<416d61fa$0$23063$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...
> Hej Alle
>
> Er der nogen der har nogen kommentarer til ovenstående, da jeg påtænker at
> købe en af maskinerne?

Vulsia'en kender jeg ikke noget til, men har kendskab til en Marauder,
som den jo er meget lig.
Det skal lige nævnes at jeg ikke selv har været ejer af de 2 maskiner
(og bliver det aldrig).
Begge MC'er gør det de skal godt, hvilket er cruising. Og begge er
stive nok til at man også kan more sig når vejen svinger. Her er det
frihøjden der sætter grænsen for morskaben...
Sjovt nok kiggede begge af dem på de 2 samme MC'er den gang de skulle
vælge en.
Ham der valgte en dragstar tog den fordi komforten var meget bedre, så
den skulle bare have noget touringudstyr og så var den klar til
langfart.
Ham der valgte Marauderen ville have den pga af de ekstra kræfter. Han
havde ikke planer om de store udlandsture. Men en tur på den fra kbh
til østjylland var nok til at var smadret i ryggen. Den egner sig ikke
til langtur, uden at der bliver ændret ved forhviler og styr.

Kvalitetsmæssigt ville jeg nok mene at Yamaha'en er en tand højere. På
Marauderen var der rust på udstødning og stel efter blot et år. Og
begge ejere var lige gode til at vaske og pudse deres MC.

Men hvad er dit behov? Og ikke mindst, hvad er dit budget?
Det er jo en MC stil hvor der er nok at vælge af:
Honda VT750
Kawasaki VN800
Moto Guzzi Nevada 750

Hvis jeg skulle vælge, ville det blive Guzzi'en. Den lyder bedre og
har en masse lækre detaljer.

Et billigere alternativ kunne f.eks være en CMX450Rebel. Den har ca
42hk og kan sagten følge med større MC'er. Og så er værditabet heller
ikke så stort hvis du finder ud af at det ikke var din stil.

Mvh
Jesper Pedersen
(og gæt hvad han har til salg...

Fra : Hekto

Dato : 15-10-04 09:04

In article <ee4a8754.0410142344.3a7056d6@posting.google.com>,
tiper@tiscali.dk says...
> Hvis jeg skulle vælge, ville det blive Guzzi'en. Den lyder bedre og
> har en masse lækre detaljer.

Samt en række fordele som billigere reservedele, da der er tale om
standard metriske lejer, pakdåser, skruer o.s.v.
Køreegenskaberne er ganske rimelige. Eneste ulempe, er at motoren skal
holdes ude af det røde område, for det mener de! Skulle det gå galt er
det dog oftest stødstængerne der bøjer, så man kan have nogle ekstra i
baglommen!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650