|
| Honda-forhandler:-( Fra : Wheeler |
Dato : 13-10-04 15:16 |
|
Efter to dage at have ventet på mit org. oliefilter til en VFR (har hørt
dårligt om uor. filtre til modellen) bliver jeg præsenteret for en regning
lydende på:
1 stk. oliefilter 80.- (fair nok)
1 stk. porto 40.- (det blev jeg ikke "advaret om før bestillingen)
Er dette mon i god skik med det at kunne kalde autoriseret
Honda-forhandler?
Burde man egentlig ikke gøre importøren opmærksom<på denne "ringe" service!
Ved godt det er penauts, men alligevel!
Er der i øvrigt nogen der kan svare på, hvorfor et koblingskabel til en
TDR skal koste 250 kroner (jeg har fået at vide, at der komme til at stå
Yamaha på posen)?
Wheeler VFR+TDR
| |
Ukendt (13-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-10-04 15:36 |
|
"Wheeler" <bernhard_Wheeler@fuckspam.com> skrev i en meddelelse
news:ckjdbq$32p$1@abbeden.bunk.cc...
> Efter to dage at have ventet på mit org. oliefilter til en VFR (har hørt
> dårligt om uor. filtre til modellen) bliver jeg præsenteret for en regning
> lydende på:
>
> 1 stk. oliefilter 80.- (fair nok)
> 1 stk. porto 40.- (det blev jeg ikke "advaret om før bestillingen)
>
Nu skriver du jo ikke om du har fået det tilsendt eller hentet det i
forretningen efter, at de har bestilt det hjem, eller om de havde hjemme,
men hvis du har fået det sendt hjem er det vel rimeligt nok, dog med
orientering omkring denne forøgelse, de to andre muligheder ja der syntes
jeg absolut ikke, at det er rimeligt, da det jo sikkert er kommet hjem
sammen med andre stumper alligevel.
Dannie
www.dfmc.dk/?id=75
| |
Per (13-10-2004)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 13-10-04 16:33 |
|
"Wheeler" <bernhard_Wheeler@fuckspam.com> skrev i en meddelelse
news:ckjdbq$32p$1@abbeden.bunk.cc...
> Efter to dage at have ventet på mit org. oliefilter til en VFR (har hørt
> dårligt om uor. filtre til modellen) bliver jeg præsenteret for en regning
> lydende på:
>
---
Hey Wheeler!
Hvad er der galt med uoriginale filtre? Hvad har du hørt og evt. hvor?
Mvh. Per!
| |
Jan V (13-10-2004)
| Kommentar Fra : Jan V |
Dato : 13-10-04 17:31 |
|
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:416d4a4c$0$254$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Wheeler" <bernhard_Wheeler@fuckspam.com> skrev i en meddelelse
> news:ckjdbq$32p$1@abbeden.bunk.cc...
> > Efter to dage at have ventet på mit org. oliefilter til en VFR (har hørt
> > dårligt om uor. filtre til modellen) bliver jeg præsenteret for en
regning
> > lydende på:
> >
>
> ---
>
> Hey Wheeler!
>
> Hvad er der galt med uoriginale filtre? Hvad har du hørt og evt. hvor?
>
> Mvh. Per!
Hej Per
Du kan læse lidt om emnet her:
http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=929&KW=oliefilter
Og iøvrig som Moller skriver burde et org. oliefilter være almindelig
lagervare hos en autoriseret forhandler, som ikke er omfattet af særlige
gebyrer.
Mvh. Jan
| |
Karl-Ove Pedersen (13-10-2004)
| Kommentar Fra : Karl-Ove Pedersen |
Dato : 13-10-04 16:46 |
|
....den aut. Honda forhandler, fører jo ikke et filantropisk foretagene, han
skal da selvfølgelig ha' dækket sine omkostninger.
kop
"Wheeler" <bernhard_Wheeler@fuckspam.com> wrote in message
news:ckjdbq$32p$1@abbeden.bunk.cc...
> Efter to dage at have ventet på mit org. oliefilter til en VFR (har hørt
> dårligt om uor. filtre til modellen) bliver jeg præsenteret for en regning
> lydende på:
>
> 1 stk. oliefilter 80.- (fair nok)
> 1 stk. porto 40.- (det blev jeg ikke "advaret om før bestillingen)
>
> Er dette mon i god skik med det at kunne kalde autoriseret
> Honda-forhandler?
>
> Burde man egentlig ikke gøre importøren opmærksom<på denne "ringe"
service!
>
>
> Ved godt det er penauts, men alligevel!
>
> Er der i øvrigt nogen der kan svare på, hvorfor et koblingskabel til en
> TDR skal koste 250 kroner (jeg har fået at vide, at der komme til at stå
> Yamaha på posen)?
>
> Wheeler VFR+TDR
>
| |
Moller (13-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 13-10-04 16:59 |
|
Karl-Ove Pedersen wrote:
> ...den aut. Honda forhandler, fører jo ikke et filantropisk foretagene, han
> skal da selvfølgelig ha' dækket sine omkostninger.
Den aut. Honda forhandler for normalt en stor portion Honda stumper
hjem hver uge, og derved kan samle det hele samlet i en forsending... så
han for skam dækket sine omkostninger der, og så er et Oliefilter et
normalt lagervare emne, så det bør slet ikke koster ekstra gebyr. ellers
kan bør forhandleren bare tage de 120Kr. for filteret i stedet for at
dele det i to, for at lyde billig.
Hvis det er en lille biks ala Dansk Snot Compagni på gammelkøge
landevej f.eks. så koster det altid gebyr, da de er for små til at kunne
samle tingende.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
phk (13-10-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 13-10-04 17:02 |
|
"Karl-Ove Pedersen" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:416d4dae$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> ...den aut. Honda forhandler, fører jo ikke et filantropisk foretagene,
han
> skal da selvfølgelig ha' dækket sine omkostninger.
Har forbrugerstyrelsen samme mening?
--
Per, Esbjerg
| |
Moller (13-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 13-10-04 17:00 |
|
Wheeler wrote:
> Er der i øvrigt nogen der kan svare på, hvorfor et koblingskabel til en
> TDR skal koste 250 kroner (jeg har fået at vide, at der komme til at stå
> Yamaha på posen)?
original, og japansk del ??? hvad er det som overrakser dig :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Asger Steffensen (13-10-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 13-10-04 17:25 |
|
"Wheeler" <bernhard_Wheeler@fuckspam.com> skrev i en meddelelse
news:ckjdbq$32p$1@abbeden.bunk.cc...
> Efter to dage at have ventet på mit org. oliefilter til en VFR (har hørt
> dårligt om uor. filtre til modellen) bliver jeg præsenteret for en regning
> lydende på:
>
> 1 stk. oliefilter 80.- (fair nok)
> 1 stk. porto 40.- (det blev jeg ikke "advaret om før bestillingen)
>
> Er dette mon i god skik med det at kunne kalde autoriseret
> Honda-forhandler?
>
> Burde man egentlig ikke gøre importøren opmærksom<på denne "ringe"
> service!
Tjae, hvis du kommer i forretningen og filteret er udsolgt har du to
muligheder:
1. komme igen og hente et når det er kommet hjem
2. få det tilsendt.
Jeg finder det egentlig rimeligt nok at forhandleren fakturerer omkostningen
til forsendelse. MED mindre han har lovet at det ikke kostede ekstra.
Avancen på et oliefilter ædes jo op af de 40 kr, ellers. Og hvad skal han så
leve af?
Jeg har oplevet at få noget leveret fragtfrit, men det var enten stumper til
omkring 1000,- kr., eller en hel motoer til over 10K. Så er der lidt mere at
give af for forhandleren.
>
> Ved godt det er penauts, men alligevel!
Ja, faktisk
>
> Er der i øvrigt nogen der kan svare på, hvorfor et koblingskabel til en
> TDR skal koste 250 kroner (jeg har fået at vide, at der komme til at stå
> Yamaha på posen)?
Originale dele er altid r*v dyre. Det er den avance som man kan tage med et
godt brand. Kvaliteten _kan_ være bedre, men det er langt fra sikkert.
>
> Wheeler VFR+TDR
>
Asger V-Strom og GPzS
| |
John Jensen (13-10-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 13-10-04 18:17 |
|
"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> skrev i en meddelelse
news:416d56eb$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Wheeler" <bernhard_Wheeler@fuckspam.com> skrev i en meddelelse
> news:ckjdbq$32p$1@abbeden.bunk.cc...
> > Efter to dage at have ventet på mit org. oliefilter til en VFR (har hørt
> > dårligt om uor. filtre til modellen) bliver jeg præsenteret for en
regning
> > lydende på:
> >
> > 1 stk. oliefilter 80.- (fair nok)
> > 1 stk. porto 40.- (det blev jeg ikke "advaret om før bestillingen)
> >
> > Er dette mon i god skik med det at kunne kalde autoriseret
> > Honda-forhandler?
> >
> > Burde man egentlig ikke gøre importøren opmærksom<på denne "ringe"
> > service!
>
> >
> > Ved godt det er penauts, men alligevel!
Vi mangler stadig at høre om du har afhentet filtret hos forhandleren eller
det er blevet sendt ud til dig, evtl.
endog på efterkrav. ?
Har du selv afhentet filtret hos forhandleren mener jeg heller ikke du skal
betale nogen form for "porto" den
må forhandleren indregne i sin normale udsalgspris.
Har forhandleren derimod skaffet filteret hjem og derefter sendt det hjem
til dig så er det vel helt naturligt at
du skal betale portoen, - om det så koster 40 kr. har jeg ingen anelse om.
Har han endog sendt det til dig på efterkrav, så har han jo ligefrem næsten
snydt sig selv da alene efterkravsgebyret
mig bekendt er mere end de 40 kr.
/ John
| |
Bernhard (15-10-2004)
| Kommentar Fra : Bernhard |
Dato : 15-10-04 13:26 |
|
"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<416d61bb$0
>
>
> Vi mangler stadig at høre om du har afhentet filtret hos forhandleren eller
> det er blevet sendt ud til dig, evtl.
> endog på efterkrav. ?
>
> Har du selv afhentet filtret hos forhandleren mener jeg heller ikke du skal
> betale nogen form for "porto" den
> må forhandleren indregne i sin normale udsalgspris.
>
> Har forhandleren derimod skaffet filteret hjem og derefter sendt det hjem
> til dig så er det vel helt naturligt at
> du skal betale portoen, - om det så koster 40 kr. har jeg ingen anelse om.
>
> Har han endog sendt det til dig på efterkrav, så har han jo ligefrem næsten
> snydt sig selv da alene efterkravsgebyret
> mig bekendt er mere end de 40 kr.
>
> / John
Ab butik!
Jeg kontaktede Næstved MC, for at høre om han havde et oliefilter
liggende. Det havde han men kun uorg. Jeg fik så et længere foredrag
om, at han i sine 15 år ikke havde haft dårlige erfaringer med uorg.
filtre til en VFR!
Jeg fik ham overbevist om, at han alligev skulle bestille et org. hjem
(nu da han jo er aut. Honda forhandler).
Det afhentede jeg så tre dage efter
Noget helt andet:
Er aut. hondaværksteder ikke "moralsk" forpligtede til at skifte dele
ud med org. dele. Kun på opfordring, kan de vil fravige herfra. Hvad
med garantibestemmelser på nye maskiner - de skal vel bruge org.
stumper
Wheeler
VFR 750F
TDR 125R
| |
Richard (15-10-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-10-04 21:20 |
|
Bernhard wrote:
> Noget helt andet:
> Er aut. hondaværksteder ikke "moralsk" forpligtede til at skifte dele
> ud med org. dele. Kun på opfordring, kan de vil fravige herfra. Hvad
> med garantibestemmelser på nye maskiner - de skal vel bruge org.
> stumper
Tja, sådan må/burde det vel være. Det første Agusta-Klaus ser på en mc,
man viser ham, er om oliefilteret er originalt. Han hævder at have set set
mange eksempler på manglende smøring af knastaksler og vippetøj - typisk
venstre i side af en Honda rækkemotor, forreste venstre på en V4 - som
følge af uoriginalt oliefilter.
Mn iøvrigt har jeg hørt, at Agusta-Klaus mister sin Honda-autorisation
inden for et par år, fordi han ikke har tilstrækkelig stor/god
udstillingsplads til nye cykler - det har Næstved MC vel så til gengæld
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
John Jensen (16-10-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 16-10-04 10:22 |
|
> Ab butik!
>
> Jeg kontaktede Næstved MC, for at høre om han havde et oliefilter
> liggende. Det havde han men kun uorg. Jeg fik så et længere foredrag
> om, at han i sine 15 år ikke havde haft dårlige erfaringer med uorg.
> filtre til en VFR!
>
> Jeg fik ham overbevist om, at han alligev skulle bestille et org. hjem
> (nu da han jo er aut. Honda forhandler).
>
> Det afhentede jeg så tre dage efter
>
>
Hvis det er afhentet i butikken så skal du da efter min mening helt klart
heller ikke betale den
omtalte porto på 40 kr.
Du kunne vel egentlig have sagt at det var du ikke indforstået med, og have
ladt være med at købe filteret
til den pris, der er jo mange andre HONDA forhandlere rundt omkring der
gerne vil sælge dig
et originalt oliefiler.
/ John
| |
|
|