Blinklys
Fra : Peter Christiansen

Dato : 11-10-04 21:10

Jeg synes at de store orange klodser der sidder std. på de fleste
motorcykler er fucking grikke.
Hvor finder man et bredt udvalg af lille bitte små blinklys. Måske noget
lidt frækt LEDagtigt.
Jeg synes at man falder over de samme slags i de forskellige webshop's, fx
kjmotorcykler, louis, mandp o.s.v.
Nogen forslag til en forhandler ? (Online eller i Nordjylland)
/Peter

Fra : Peter Christiansen

Dato : 11-10-04 21:15

GRIMME selvfølgelig - møjtastatur

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 21:51

Peter Christiansen skrev i meddelelsen
<416ae893$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>Jeg synes at de store orange klodser der sidder std. på de fleste
>motorcykler er fucking grikke.

Muligvis, men de kan ses, og det er i særdeleshed hvad vi har behov for....
tænk lige lidt over det.

> [...]
>kjmotorcykler, louis, mandp o.s.v.
>Nogen forslag til en forhandler ? (Online eller i Nordjylland)

Hein Gericke, men ellers har Du vist afdækket markedet

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 11-10-04 22:14

Peter Christiansen <peter.christ@INGENTING.sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416ae893$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg synes at de store orange klodser der sidder std. på de fleste
> motorcykler er fucking grikke.
> Hvor finder man et bredt udvalg af lille bitte små blinklys. Måske noget
> lidt frækt LEDagtigt.

På den anden side set så er der masser af andre muligheder for at blive
overset i trafikken, så det er lidt paradoksalt at begynde at minimere lige
netop modellens signalgivere :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 08:52

Armand skrev i meddelelsen ...

> [...]
>overset i trafikken, så det er lidt paradoksalt at begynde at minimere lige

Og det, tankevækkende nok, i en tid hvor baglygterne på biler ikke kan blive
store nok :-| Blinklygterne på mc'er er allerede krympet gevaldigt siden
midt halvfjerdserne. Det næste bliver vel bitte små bremseskiver

Det handler om design og æstetik, og det kan jo lade sig gøre, integrerede
blinklys i kåben på FJ 1200, og i sædeklædningen på RF 900. Det er også set
med blinklys i spejlene på biler, det er jo oplagt til mc også, meget
synligt, og i den rigtige højde

Så ombyggere, kom nu igang ! Og vær lidt kreative i stedet for at skjule det
vigtigste signalapparat der er på en motorcykel.

mvh
Orla

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-10-04 11:31

"med blinklys i spejlene"

Jep, som på en BB

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 12:37

Henrik Nielsen skrev i meddelelsen
<416bb221$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>"med blinklys i spejlene"
>
>Jep, som på en BB

Ta-dae.....

mvh
Orla
Måske man skulle støvsuge ebay

Fra : Freddy Lang

Dato : 12-10-04 13:14

Orla Pedersen wrote:
> Henrik Nielsen skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg _har_ faktisk haft idéen inde og vende. Men ingen af de "originale"
eksisterende sidespejle med indbygget blinklys kan bruges. Enten er de for
store (spejlene altså) som på en Blackbird, eller også er de designet til at
skulle sidde på en vandret flade som f.eks. på MV Agusta.
Der skulle jo også gerne hittes på et eller andet fikst omkring
"lygteparabol" og dæk-glas... jeg nægter simpelthen at nøjes med løsningen
med blot at bore tre huller i spejlhuset og montere gule dioder deri.

Og hvad med bagenden? Der skal jo også være blinklys. Der er man forøvrigt
bundet for en dels vedkommende af lovgivningen, som for det første siger at
der skal være 180 mm mellem de bageste blinklys, og for det andet at baglys
og blinklys ikke må være integrerede i den samme lygte.

--
Freddy
SV-R

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 15:44

Freddy Lang skrev i meddelelsen
<416bca62$0$296$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> og for det andet at baglys og blinklys ikke må være integrerede i den
samme lygte.

Men gerne i samme plasthus/klædning (RF 900)

Det væsentlige er lysstyrke samt spredning af lyset. Og der er alle de små
blinkere jeg har set, selv godkendte, simpelthen elendige. Loven foreskriver
vistnok 15° mod midten, og 30° udad, og det er i grunden alt for lidt. 90°
til siderne er faktisk nødvendigt hvis man vil ses, det er jo ikke uden
grund at selv tyskerne har adopteret sideblinkere på deres biler. (VW, Audi)

Men egentlig ville jeg jo bare gøre opmærksom på, at design porno ikke skal
gå ud over trafiksikkerheden, og at man af den grund lige bør tænke sig om
inden man begrænser tegngivningen til dem, der kører inden for nogle få
grader om ens egen akse.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 12:16

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Der skulle jo også gerne hittes på et eller andet fikst omkring
> "lygteparabol" og dæk-glas... jeg nægter simpelthen at nøjes med løsningen
> med blot at bore tre huller i spejlhuset og montere gule dioder deri.

Hej

Hvad er der så galt i at bore 20 huller og montere20 gule/orange dioder
deri, jo flere jo bedre vel ?

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-02-05 12:48

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hej
>
> Hvad er der så galt i at bore 20 huller og montere20 gule/orange dioder

Man skal være opmærksom på, at hvis der bruges dioder, kan man komme ud for
at blinkrelæet ikke virker rigtigt, da dioderne ikke bruger så meget strøm
som pærer.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 13:14

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> at blinkrelæet ikke virker rigtigt, da dioderne ikke bruger så meget strøm

Hej.

Så er der jo netop grund til at montere så mange som muligt, så man når så
tæt på det korekte strøm forbrug som muligt.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : J.C.Kløve

Dato : 06-02-05 13:20

Så var det lige at Dennis Hellan Pedersen Skrev
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Hej
>
> Hvad er der så galt i at bore 20 huller og montere20 gule/orange
> dioder deri, jo flere jo bedre vel ?

Det har jannik fra SVrider gjort, se evt.
http://www.cecicat.dk/sv1000s-14.htm

Det er da kreativt syntes jeg

--
Dun@nt
Kilo SFau'S

Fra : Hekto

Dato : 06-02-05 13:22

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvad er der så galt i at bore 20 huller og montere20 gule/orange dioder
> deri, jo flere jo bedre vel ?

De skal bare være 'E'-mærkede!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Hekto

Dato : 11-10-04 22:16

In article <416ae893$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
peter.christ@INGENTING.sol.dk says...
> Jeg synes at de store orange klodser der sidder std. på de fleste
> motorcykler er fucking grikke.
> Hvor finder man et bredt udvalg af lille bitte små blinklys. Måske noget
> lidt frækt LEDagtigt.

De skal jo være E-mærkede for at være godkendt! Det er nok derfor, at
de har en vis størrelse.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 12-10-04 07:05

Peter Christiansen wrote:
> Hvor finder man et bredt udvalg af lille bitte små blinklys. Måske
> noget lidt frækt LEDagtigt.

Små og godkendte blinklys
http://www.kellermann-online.com/

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-10-04 09:11

> [...]
fx
> kjmotorcykler, louis, mandp o.s.v.
> Nogen forslag til en forhandler ? (Online eller i Nordjylland)
Har lige monteret dem her på min fazer, ser godt ud synes jeg

http://makeashorterlink.com/?Z3C621189

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 12-10-04 14:50

http://www.masi-import.dk/ui/ly_t7.asp tjek lige denne ,jeg ved ikke om der
er andre der har foreslået senne biks men den har jeg selv haft glæde af.
mvh Jimmy

Fra : Hønse

Dato : 12-10-04 15:34

Peter Christiansen wrote:

> [...]
> kjmotorcykler, louis, mandp o.s.v.
> Nogen forslag til en forhandler ? (Online eller i Nordjylland)

Hej

pudsigt jeg har nogle helt nye spejle med blink i liggende de er super
fede, har haft dem med fra England og troede nogle af drengene ville have
dem
men er der andre interesserede så ryger de da...
600,- kr/sæt

se dem her på brormands GPZ (som faktisk også er til salg):
http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=spejl-blink1.jpg&m=full
http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=spejl-blink2.jpg&m=full

Jeg får besøg fra Aalborg i weekenden så bor du der i nærheden kan du få
dem mandag...