|
| Låne et GS 450 forhjul inkl skive Fra : Christian Knudsen |
Dato : 11-10-04 14:19 |
|
Hej med jer
Er der nogle i kbh's området der har en GS 450, 425 eller 400 (måske også
250, eller 550 - bare den ene skive) der vil låne mig sit forhjul inkl
skiven til imorgen? Min egen skive er lige præcis under mål (påpegede
synsmanden idag ). Eventuelt bare skiven.
Vi bytter eks. bare begge hjul rundt, hvorved vi begge vil kunne køre
videre, og så bare bytter tilbage igen imorgen.
Jeg klarer det hele - det tager ikke lang tid, og det kan gøres hvor det
skal være.
Jeg vil godt give en pizza som tak for hjælpen.
Hjæææææælp
Christian, der gerne vil have sin GS'er indregistreret i eget navn
| |
Ukendt (11-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-04 16:35 |
|
Hmmmm......... hvis den er under mål (=sikkerhedsmæssigt ikke forsvarligt at
køre med), var det så ikke bedre at købe en ny skive?
Skiver er godt nok dyre, men er vel egentlig en billig livsforsikring?
"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:416a885c$0$306$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej med jer
>
> Er der nogle i kbh's området der har en GS 450, 425 eller 400 (måske også
> 250, eller 550 - bare den ene skive) der vil låne mig sit forhjul inkl
> skiven til imorgen? Min egen skive er lige præcis under mål (påpegede
> synsmanden idag ). Eventuelt bare skiven.
> Vi bytter eks. bare begge hjul rundt, hvorved vi begge vil kunne køre
> videre, og så bare bytter tilbage igen imorgen.
> Jeg klarer det hele - det tager ikke lang tid, og det kan gøres hvor det
> skal være.
> Jeg vil godt give en pizza som tak for hjælpen.
>
> Hjæææææælp
> Christian, der gerne vil have sin GS'er indregistreret i eget navn
>
>
| |
Moller (11-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 11-10-04 15:49 |
|
Ole Kristiansen wrote:
> Hmmmm......... hvis den er under mål (=sikkerhedsmæssigt ikke forsvarligt at
> køre med), var det så ikke bedre at købe en ny skive?
> Skiver er godt nok dyre, men er vel egentlig en billig livsforsikring?
Hvis manden skal til syn i morgen med den, så skal han bare ha en skive
hurtigst muligt :) så om det er forsvarligt eller ej, det er der nok
nogen som er hellige nok til at mene det ik er, men er det nogen 100
dele under mål, så er det rent synsmæssigt at man skal ha fat i en
midlertidig skive... vi snakker jo ikke flere mm under jo :)
Håber der er en som kan hjælpe Christian.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Jacob Bunk Nielsen (11-10-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 11-10-04 22:52 |
|
Moller <news@molnit.com> writes:
> Håber der er en som kan hjælpe Christian.
Det var der heldigvis - han GS'er var dumpet til syn fordi skiven var
0,1 mm under mål. Han skal til syn med den igen i morgen.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Rene Joergensen (12-10-2004)
| Kommentar Fra : Rene Joergensen |
Dato : 12-10-04 07:23 |
|
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
> Det var der heldigvis - han GS'er var dumpet til syn fordi skiven var
> 0,1 mm under mål. Han skal til syn med den igen i morgen.
Jeg kan se at jeg var mere end almindelig heldig da synsmanden godkendte
min med en skive bagpå der er 1mm(!) under mål. Min teori er så at den
tidligere ejer som fik sat skiven på sidste år, har købt en som var
under mål fra starten, for den bærer slet ikke præg af slid, og slet
ikke 1mm slid.
--
-René
| |
Ukendt (12-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-10-04 09:09 |
|
Rene Joergensen skrev i meddelelsen ...
>Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>> Det var der heldigvis - han GS'er var dumpet til syn fordi skiven var
>> 0,1 mm under mål. Han skal til syn med den igen i morgen.
>
>Jeg kan se at jeg var mere end almindelig heldig da synsmanden godkendte
>min med en skive bagpå der er 1mm(!) under mål. Min teori er så at den
>tidligere ejer som fik sat skiven på sidste år, har købt en som var
>under mål fra starten, for den bærer slet ikke præg af slid, og slet
>ikke 1mm slid.
Hvor tyk er skiven i forvejen ? Skiverne på min XS750/850 var ogs så tykke
at en mm. fra eller til ikke ville være specielt synlig. Skulle der
forsvinde 1 mm. på "fies" forhjulsskiver, så skal der bare files takker i,
så kan de bruges som finersav.
Og hvis en model så skifter skivetype under produktionsforløbet, så er
forvirringen jo total. Synsmanden kigger nu nok hovedsageligt i første
omgang efter tegn på slid/riller/kanter, først derefter kommer data og
mikrometerskrue frem.
mvh
Orla
>
>--
>-René
>
| |
Rene Joergensen (12-10-2004)
| Kommentar Fra : Rene Joergensen |
Dato : 12-10-04 09:27 |
|
Orla Pedersen <> wrote:
>
> Hvor tyk er skiven i forvejen ? Skiverne på min XS750/850 var ogs så tykke
> at en mm. fra eller til ikke ville være specielt synlig. Skulle der
> forsvinde 1 mm. på "fies" forhjulsskiver, så skal der bare files takker i,
> så kan de bruges som finersav.
De er 5mm fra ny, både ifølge typegodkendelsen og Haynes, og min skive
er 4mm, men uden nogen form for kant, hverken yderst eller inderst. Min
er forøvrigt en FZR600 3HE '93. Men jeg har købt en ny brugt skive på
ebay.de sammen med et komplet bremseanlæg bagpå til 1 euro, sammen med
nogle andre småting som jeg havde brug for efter at have lagt den ned i
fredags, bl.a et nyt sidespejl. Lige nu fortryder jeg at jeg købte en
kåbecykel, men med lidt gaffa er den nu fin nok igen.
> Og hvis en model så skifter skivetype under produktionsforløbet, så er
> forvirringen jo total. Synsmanden kigger nu nok hovedsageligt i første
> omgang efter tegn på slid/riller/kanter, først derefter kommer data og
> mikrometerskrue frem.
Han var nu fremme med mikrometeret efter at han havde målt skiverne
foran til at være tæt på grænsen. Men han var flink og godkendte den
betinget. Måske også fordi at jeg var så flink at hjælpe ham med at
finde den rette typegodkendelse, da der ikke lige stod hvilket nummer
det var i deres system, så han måtte hen at kigge i mapper :)
--
-René
| |
|
|