Sv650s: Høj tomgang + eftertænding
Fra : Thorbjørn

Dato : 11-10-04 13:11

Hej folkens,

Jeg er ny i forumet samt til MC-verdenen generelt, og har lige erhvervet mig
en SV650s '00.

Den har kørt upåklageligt et par dage, men her til morgen hvor det begyndte
at blive koldt, lagde jeg mærke til at den i tomgang lå på ~3000rpm, hvor
den vist normal ligger på 12-1300rpm. Yderligere var der en del eftertænding
i udstødningen (lyder dog meget fedt), og dette fortsatte selv efter den var
kørt nogenlunde varm (~5-7km). Jeg har prøvet at lege med den manuelle
choker, men den ligger stadig på ~3000rpm i tomgang.

Den tidligere ejer sværger at han aldrig har oplevet hverken den høje
tomgang eller eftertændingen, og at udstødningen (Bos oval) skulle være
dyset korrekt. Den har dog hos ham stået i opvarmet garage, hvor den i mit
ejerskab de sidste 3 dage har stået udenfor, men dækken på.

Nogle råd/kommentarer? :)

-Thorbjørn

Fra : Peter Graff

Dato : 11-10-04 19:30

Tjek at din Choker ikke har sat sig fast ved karburatoren.

Fra : Thorbjørn

Dato : 13-10-04 14:45

Ah, det så ud til at være der, problemet var!

Takker mange gange :)

-T