http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=875
De første billeder af min færdige SV-R, en 2001 Suzuki SV 650 S.
Til de af jer, som ikke kender historien, vil jeg her fortælle lidt om
projektet:
I maj 2001 købte jeg cyklen som ny. Øjeblikkelig efter hjemkomsten kom den
første modifikation, fjernelse af den dengang lovpligtige
bagskærmsforlænger. Siden er det gået slag i slag med diverse småting.
Efter det første års tid begyndte jeg så småt at få øjnene op for, at på
grund af modellens temmelig store popularitet fandtes der følgelig en mængde
af dem på de danske gader og veje, og jeg fik mere og mere lyst til at
"customize" min egen, for at få den til at skille sig lidt ud fra mængden.
Jeg kiggede lidt rundt på Nettet for at få idéer, og en dag faldt jeg over
2WheelJunkie i Canada, som lavede et ret unikt fuldkåbe-sæt til SV'en. Og så
var jeg solgt. I september 2003 fik jeg hjemkøbt et komplet Street Kit,
bestående af en to-delt fuldkåbe, en anden forskærm, samt en solo-bagende.
Derudover købte jeg også en rear hugger og en underseat tray.
Henover vinteren 2003-2004 fik jeg pillet de originale kåbedele af cyklen,
og tilpasset det nye kåbekit (i hvert fald nogenlunde, 2WJ kåbedelene er
håndlavede i glasfiber, og pasformen er mildest talt dårlig).
Sidst på vinteren fik jeg alle de nye kåbedele sendt til maler. Lige til det
sidste var jeg i syv sind angående design og farvevalg. Men det endelige
valg blev sort silkemat. Jeg havde længe haft en idé om at der også skulle
være noget orange, og allerede i 2002 havde jeg købt et orange MRA double
bubble kåbeglas.
Med de nymalede kåbedele vel hjemme og monteret på cyklen, gik jeg videre
til næste skridt, nemlig mine fælge. De skulle strippes for den originale
maling, derefter blev de sendt til en sliber, som skulle polere
fælgkanterne, og sidst blev fælgene malet. Jeg havde håbet at få fælgene
klar på ca. en uges tid, for sæsonen var efterhånden så småt startet.
Desværre endte det med at tage mere end fem uger, og så var forsæsonen
allerede forbi.
Det eneste der nu manglede, var nogle nye klistermærker til at bryde den
ensformige sorte farve. Igen var jeg meget i tvivl om hvad jeg skulle finde
på, men efterhånden dannede der sig et billede af, hvordan det hele skulle
se ud. Jeg huggede og stjal lidt fra Suzuki's originale mærker, og tilføjede
lidt hist og her, og lavede nogle små-ændringer. Og midt i maj besøgte jeg
så en "skiltemaler" (én af de gutter, som laver blandt andet reklamer på
biler og den slags), medbringende en CD med mine filer, stort set lige klar
til at indlæse i et skæreprogram og skære foliemærker efter. Skiltemanden
lovede mærkerne færdige i løbet af en uge, men det skulle desværre vise sig
ikke at holde helt stik. Jeg ringede og rykkede ham den første uge i
industriferien, og han lovede at han ville kigge på det snarest muligt. Midt
i september havde jeg stadig ikke hørt mere fra ham, og besluttede mig
derfor til at kigge mig om efter et andet sted at få lavet mine mærker. Jeg
tog ned til et lokalt skiltefirma, og de lovede at kigge på det og ringe
tilbage med en pris. Det gjorde de to dage efter, og yderligere to dage
efter var mine mærker klar. Fire dage skulle de bruge, og den første kunne
ikke engang klare at gøre det på fire måneder. Horribelt. Nå, foliemærkerne
er nu sat på, og efter min ringe mening er det den afgørende prik over det
berømte "i". Nu er min cykel endelig færdig, og resultatet kan ses på
ovenstående link.
Jeg er rimeligt glad for resultatet. Det har til tider været træls, når
noget har drillet (som for eksempel de ovenfor nævnte forsinkelser), men det
har også været sjovt. Reaktionerne har været alt fra det lidt skuffende
"...den var da også pæn før..." til det lidt mere opløftende "Hey, den er da
blevet fed!". Men I kan jo kigge lidt på billederne, og bedømme for jer
selv. Feedback er meget velkommen.
Jeg er i hvert fald stolt over min "nye" cykel.
P.S: Undskyld det lidt lange indlæg.
--
Freddy
SV-R