Paypal ??????????
Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-10-04 15:57

HJÆLP, jeg har lige købt en Bsa på Ebay i England og sælger vil helst ordne
betalingen på Paypal, men hvordan virker det ? Får han pengene før jeg får
motorcyklen ?

/Carsten

Fra : Kong

Dato : 10-10-04 16:07

Nej, han får pengene i det øjeblik du betaler via paypal. Kan godt lyde
"risky" men er det sjældent, især hvis sælger har en god feedback. Derudover
har paypal en buyer protection plan, dækker vist op til $500 på US ebay,
ikke sikker på hvad beløbet er på UK.

Hvis du selv skal hente den så vent evt med at betale den via paypal til du
er derovre.

Fra : Steen E.

Dato : 10-10-04 16:27

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordne
> betalingen på Paypal, men hvordan virker det ? Får han pengene før jeg

Virker fint - du tilmelder dig med det kreditkort du vil anvende -
sikkerheden er formentligt blandt de bedste.
Naturligvis kan den ikke beskytte dig imod at gøre en dårlig handel, men
det må du jo selv vurdere først, du har vel checket sælgerens rating på
Ebay ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-10-04 16:44

Jeg tror ikke der bliver problemer med han. Her er linket til handlen
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2492630131&ssPageName=ADME:B:EOAB:MT:6
Det der bekymrer mig er at han får ca. 12000 kr i hånden før han sender
motorcyklen. Det er nok fordi jeg ikke har lavet så store handler på ebay
før

/Carsten

Fra : Kong

Dato : 10-10-04 16:52

Tror ikke du behøver at have bekymringer, paypal dækker £120 hvis det går
galt, hvilket ikke er meget når biken koster £900 eksl porto. Hans feedback
er også god, han er dog mest en køber på ebay.

Du kan dog vælge at benytte en Escrow service hvis du vil være sikker. Har
selv købt for ca. $500 af gangen på ebay uden problemer, altid betalt via
paypal.

Fra : Steen E.

Dato : 10-10-04 17:01

> [...]
> sender
> motorcyklen. Det er nok fordi jeg ikke har lavet så store handler på

Hvorfor kører du ikke selv over og henter den ? Så får du en ferietur og
er sikker ?

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-10-04 17:19

Ja og en meget dyrere Bsa. Efter hvad jeg kan se koster færgen fra Esbjerg
ca. 3000 kr hvis jeg lader bilen blive i Esbjerg. Så skal jeg til Southamten
i en lejet varevogn og tilbage igen. Det løber op.

Fra : "> Allan

Dato : 10-10-04 20:41

> [...]
> Southamten
> i en lejet varevogn og tilbage igen. Det løber op.

Nix... Jeg har lige købt billet - retur Esbjerg/Harwich for knap 1100 inkl.
motorcykel (også retur)... Men det kræver at du gider sove i 4 mands
værelser - og vælger aften/morgenmad fra og ikke tager
afbestillingsforsikring...

Mvh
Allan

Fra : Futte & Co.

Dato : 10-10-04 21:19

> [...]
ordne
> betalingen på Paypal, men hvordan virker det ? Får han pengene før jeg får

Hej Carsten !
Sælger får pengene indenfor få minutter efter du har betalt via PayPal.
Det er ganske normalt med Ebay handler, at sælger har penge i hånden inden
han sender varen.
Hvis du ikke kan overvinde din frygt for snyd, må du holde dig fra den slags
handler. Sælger er vurderet af andre han har handlet med og den rating er
tilgængelig for "alle" på Ebay.
Du har sagt A, så må du osse sige B. Ebay reglerne er at en handel er
bindende for begge parter og et bud uden at have sat sig ind i reglerne er
ikke ligefrem klogt.
Send dog de penge og tro på dine medmennesker .

Skrevet helt uden

--
Jørgen , Brøndby, holder behørig afstand til bagvedkørende
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Carsten Jensen

Dato : 11-10-04 07:16

Det er ikke fordi jeg vil løbe fra en handel, men 892 £ er en slags penge
for mig. Det jeg overvejer er at hente den selv, så får han penge og jeg
motorcykel samtidig. Jeg har ledt længe efter en classic trial så den får
ikke lov at smutte.

/Carsten

Fra : anders majland

Dato : 12-10-04 19:35

> [...]
> penge for mig. Det jeg overvejer er at hente den selv, så får han
> penge og jeg motorcykel samtidig. Jeg har ledt længe efter en classic

Men sørg for alt i verden om at få / holde kontakt med sælger så han ved
du står ved dit bud og bare lige skal have fundet ud af om du selv
henter eller skal have ham til at sende den.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid