Import af veterancykel...
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 10-10-04 00:59

Hej,

Min gamle far er forelsket i en gammel BMW R60. Han har tidligere haft en
årgang '62 og efter jeg har fået min første motorcykel er hans lyst kraftig
på retur. Jeg har kigget på mobile.de og dem som har veteranalderen i
afgiftsfri forstand (35 år) har også en forholdsvis høj pris.

Jeg snakkede med Told Skat omkring import af motorcykel, og især med veteran
kontra afgift for øje. Her blev det mig oplyst, at hvis cykel var mindst 35
år og fremstod i original stand så skulle der ikke svares afgift af den.

Så er det jeg, snu som jeg er :), tænker om ikke vi (mig og min fader) kunne
hente en f.eks. 30 år gammel cykel til Danmark nu og så vente 5 år med at
indregistrere den. Fidusen skulle selvfølgelig være at en cykel der endnu
ikke er veteran heller ikke er nær så dyr (i hvert fald iflg. foreløbiger
tjeks på mobile.de)

Det er ikke noget problem for min far at vente de 5 år, så passer det ca.
med hans pensionsalder :) Men det jeg mest tænker på er hvad Told Skat mener
med at cyklen skal fremstå i original stand. Hvor meget skal der lægges i
det? Selv anerkendelsen som veterancykel foregår jo som en vurderingssag, og
det ville jo være mere end almindelig bittert at have hentet en cykel fra
Tyskland, have den stået pakket ind i 5 år for derefter at få at vide at den
ikke kan anerkendes som veteran.

Hvad syntes i? Er idéen helt hen i vejret?

--
Venlig hilsen,
Peter F. Poulsen

--
Venlig hilsen,
Peter F. Poulsen

Fra : Preben Christensen

Dato : 10-10-04 01:39

Hej

Hvorfor ikke købe sådan en fin BMW med et solosæde og syne den på gule
plader det
giver også billigere afgift

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Kaj Gasseholm ... To~

Dato : 10-10-04 01:49

Personligt ville jeg råde jer til at købe en nu ,
den tid i vil få sammen i 5 år ekstra, kan ikke gøres op i penge..

Hilsen Gasse,
fik desværre kun 3 MC år sammen med den gamle

Lev i nuet

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 10-10-04 02:15

> [...]
>
> Hilsen Gasse,
> fik desværre kun 3 MC år sammen med den gamle

Hej Kaj,

Det forstår jeg fint og hvis jeg kan overtale ham til at spendere det ekstra
nu så er der ikke noget jeg hellere vil. Selve købet er ikke noget der er
lige op over, jeg sad bare og overvejede de forskellige muligheder.

Men tak for dit indlæg, det er da helt sikkert noget som er værd at tænke
over...

Vh Peter

Fra : Hekto

Dato : 10-10-04 08:49

In article <41688704$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
gasse@ZEROCRAPsccd.dk says...

> [...]
>
> Hilsen Gasse,
> fik desværre kun 3 MC år sammen med den gamle

Helt enig!
Lige pludselig er tiden gået, evnerne svigter, sygdom river dem væk.
Bare een sæson med nogle gode ture samme, og hyggen iløbet af vinteren
med at klargøre, kan overhovedet ikke gøres op ... bagefter!!!!!!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Futte & Co.

Dato : 10-10-04 09:03

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> [...]
> Bare een sæson med nogle gode ture samme, og hyggen iløbet af vinteren
> med at klargøre, kan overhovedet ikke gøres op ... bagefter!!!!!!!!

Enig !
Lad være med at tro at livet varer evigt.
Hvis den gamle er klar til at genoptage mc livet nu, så er der ingen grund
til at vente 5 år.
Kunne du selv ha' en cykel stående i 5 år uden at køre på den ?
Afgiften på en "næsten" veteran er så lille at det ikke betyder noget, det
kan man i de fleste tilfælde prutte prisen ned med.

--
Jørgen , Brøndby, holder behørig afstand til bagvedkørende
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-10-04 11:05

On Sun, 10 Oct 2004 09:49:27 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej.

> [...]
>Bare een sæson med nogle gode ture samme, og hyggen iløbet af vinteren
>med at klargøre, kan overhovedet ikke gøres op ... bagefter!!!!!!!!

Jeg er helt enig.
Peter - Prøv lige at læse denne: http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm
Det er beskrivelsen af min tilbagevenden til MC livet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 10-10-04 02:14

> Hej
>
> Hvorfor ikke købe sådan en fin BMW med et solosæde og syne den på gule
> plader det
> giver også billigere afgift

Hvordan fungerer det med de gule plader? Troede kun det var til
erhvervskørsel? Jeg er nu ikke sikker på det er et hit hos min far, som
sikkert gerne vil have muligheden for at have fruentimmeren bagpå engang
imellem :)

Vh Peter

Fra : Jo

Dato : 10-10-04 08:28

> [...]
> den
> ikke kan anerkendes som veteran.
>
> Hvad syntes i? Er idéen helt hen i vejret?

Der er intet problem i at importere nu og vente 5 år, da afgiften først skal
betales når den skal ud at køre. De fleste af disse gode gamle bimmere er
stort set i original stand, og afgiften er jo forsvindende lille, så få den
hjem og kør på den allerede til foråret!

Jo.

Fra : uffe.j

Dato : 10-10-04 22:43

Bliver en importeret mc virkelig afgiftsfri efter 35 år? Jeg troede blot, at
der var tale om nedsat afgift.
I givet fald, gælder også for biler?

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 11-10-04 00:21

> Bliver en importeret mc virkelig afgiftsfri efter 35 år? Jeg troede blot,
at
> der var tale om nedsat afgift.
> I givet fald, gælder også for biler?

Nej der var jeg nok lige hurtig nok på aftrækkeren. Den bliver ikke
afgiftsfri, men den bliver meget meget kraftig reduceret. Jeg kiggede lidt
på en 68/69'er R60 (så vidt jeg husker) og her var afgiften små 3.000,-

Vh Peter