Webinterfacen i stå (Bunk!)??
Fra : Armand

Dato : 10-10-04 00:02

Mit OE er kraftigt nede p.t. og jeg kan kun modtage nyhedsgrupper. Derfor
har jeg et par dage benyttet mig af www.dfmc's webinterface til at svare
på gruppen ved at inkopiere allerede skrevne svar fra OE (=sparer tid for
mig stakkels modembruger); men her til aften er det kun de allerseneste
indlæg der er mulige at få frem, hvor der normalt er 5 "sæt" á 100indlæg.
Det er som såden Bunk at sagen angår, men dette (webinterfacen igen!) er
grundet shitty OE den eneste vej jeg kan kommunikere om problemet, så jeg
håber at møde forståelse for dette kontaktforsøg til Jacob!

- -
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-10-04 12:29

armand@mc-chaufforerne.dk (Armand) writes:

> [...]
> grundet shitty OE den eneste vej jeg kan kommunikere om problemet, så jeg
> håber at møde forståelse for dette kontaktforsøg til Jacob!

Næste gang, så fang mig på mail i stedet, så er du sikret meget
hurtigere svar.

Min server havde et lille nedbrud i går omkring middagstid efter at
have kørt upåklageligt siden engang i januar. Jeg har endnu ikke
fundet ud af hvorfor, men pludselig var den bare gået helt i stå. Mit
gæt er at det er en hardwarefejl af en art, men det må jeg undersøge
nærmere hvis det sker igen. Maskinen er en almindelig (billig!) PC jeg
byggede sammen for et par år siden, og den er altså ikke bygget af
serverstumper, så det er vel hvad man kan forvente.

Da den gik ned tabte den desværre overview-data for de seneste dage på
newsserveren (altså oversigten over hvilke indlæg den har i sin
database). Da dette overview tager lang tid at generere igen - særligt
med de langsomme diske jeg har - så har jeg valgt ikke at lave det
igen (hvis nogen ligger inde med en flok hurtige (støjsvage)
SCSI-diske og en RAID-controller ... og et tilskud til elregningen, så
kan vi se på det til en anden gang ;). Så snart der kommer flere
indlæg i grupperne, så burde der blive fyldt op i webinterfacet igen.

Jeg beklager forstyrrelsen ...

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 13:43

Jacob Bunk Nielsen skrev i meddelelsen ...

>Jeg beklager forstyrrelsen ...

Jeg ved ikke om Du har bemærket det, men det skete faktisk, så vidt jeg
husker i begyndelsen af ugen også. Da var oversigten også "renset" for
indlæg.

mvh
Orla

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-10-04 14:23

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Jeg ved ikke om Du har bemærket det, men det skete faktisk, så vidt jeg
> husker i begyndelsen af ugen også. Da var oversigten også "renset" for
> indlæg.

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg bruger ikke selv webinterfacet, men jeg
bruger newsserveren der ligger bagved dagligt, og den har så vidt jeg
ved ikke hostet før i går.

Når jeg ikke selv er hjemme bruger jeg bare SSH til at logge ind på
min computer og starte min newsreader der, så jeg altid har adgang til
mail/news uanset hvor jeg er henne, bare jeg er i nærheden af en
computer med internetforbindelse og en SSH-klient. Jeg er ikke den
store fan af webmail og webbaserede newsreadere.

Det først på ugen havde sikkert været let at fikse. En anden gang, så
fang mig på mail, så skal jeg nok se på det så snart jeg får tid. Den
mailadresse jeg poster med her er fyldt gyldig.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*