Rumleriller på Isterødvejen fra 11. oktobe~
Fra : Richard

Dato : 09-10-04 09:13

FYI: Fr.borg Amts vejvæsen starter på mandag den 11. oktober med at
anlægge såkaldte rumleriller langs eller på midterstriberne af
Isterødvejen fra Hørsholm til Hillerød og dens forlængelse Amtsvejen frem
til Kregme.

Formål og kort over strækningen er omtalt på:
http://www.vejnet.fa.dk/default.asp

Det fremgår af en af de de amerikanske rapporter, der henvises til på
siden, at rumlerillerne kun er til gene for motorcyklister ved opbremsning
på rillerne. Rapporten konkluderer, at opbremsning kun i mindre grad
finder sted, når køretøjet befinder sig ude ved midterrillen. Men det
argument gælder jo i mindre grad for motorcykler end biler, fx før en
eventuel overhaling af en lastbil, hvor "genen" kan være alvorlig nok for
en motorcyklist IMHO.

Det lyder umiddelbart lidt betænkeligt i mine ører, så jeg har spurgt
Vejdirektoratet om deres overvejelser angående gener for motorcyklister og
kopieret DMC på henvendelsen. Måske er generne slet ikke så stor, men
bedre at være forberedt...

Lad os høre fra nogen af de lokale motorcyklister, når de første
erfaringer høstes

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 09-10-04 11:03

In article <ck86j3$nq1$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...

> Lad os høre fra nogen af de lokale motorcyklister, når de første
> erfaringer høstes

De findes på strækningen mellem rundkørslen ved Værløsevej og Ganløse.
Genialt anbragt under den fuldt optrukne linie, i nogle skarpe sving.
De er IKKE spor gavnlige for trafiksikkerheden, nå man kommer på MC.
Man SKAL ikke køre på dem; men man kan komme til det.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Hekto

Dato : 09-10-04 11:06

> [...]
> Vejdirektoratet om deres overvejelser angående gener for motorcyklister og
> kopieret DMC på henvendelsen. Måske er generne slet ikke så stor, men

Jeg har forøvrigt skrevet til dem om rumlestriberjne ved Ganløse, og en
anden smart indretning, en høj gummivulst midt på vejen, i et sving i
Hareskovby.
De har ikke svarret; men jeg rykker dem lige igen!

Fra : Hekto

Dato : 14-10-04 14:10

In article <MPG.1bd1d668349fd0ad98983c@news.tele.dk>,
urxgb@urxgb.qxROT-13 says...
> [...]
> Hareskovby.
> De har ikke svarret; men jeg rykker dem lige igen!

Stadig intet fra Færdselsstyrelsen; men den underlige gummivulst i
Hareskovby, var fjernet i dag!
Forhåbentlig fordi Værløse Kommune har fået at vide, at de ikke bare
kan skrue hvad som helst fast på vejbanen, og at trafikken ikke kun
består af biler!