har louis.de ændret betalingspraksis?
Fra : Dak

Dato : 07-10-04 08:25

jeg blev her til morgen mødt med en mail fra anja becker med følgende
besked:

Dear Mr. Nielsen,

thank you for your order and your interest in our products.

Please would you be so kind to transfer the amount of money
mentioned below within 10 days to our account.

For this period your order will be placed ready for shipment and will
leave our stock immediately to the address mentioned below when we received
the money.
Please mention customer- and invoice-number on the moneytransfer.

The merchandise will be shipped after full payment of the respective
invoice.
Please pay attention to declare our IBAN- and Swiftcode on the
moneytransfer, the bankcharges will be reduced.

Please mention,that Bank and transfer charges have to be paid by you.
Please make sure that you stipulate "all charges will be born by myself",
when
filling in the transfer form.

Invoice total :EUR 156,80 Customer-no. :xxxxxx
Minus deposit :EUR Invoice-no. : xxxxxx
___________
Outstanding amount:EUR 156,80
===========

Bank: Address:
Vereins- und Westbank AG Vereins- und Westbank AG
Konto: 301 408 Filiale: Alter Wall
BLZ: 200 300 00 20457 Hamburg
IBAN: DE86 2003 0000 0000 3014 08
Swift (BIC): VUWBDEHHXXX

with best regards

Detlev Louis
Motorradvertriebsges. mbH

Anja Becker

Louis Firmenpräsentation 2003 zum downloaden / Runterladen
im Internet: www.Louis.de >>Rund um Louis >>> Louis Präsentation.

Louis Newsletter. Top-Angebote rund um Motorrad und Freizeit.
Immer als erster informiert. Hier kostenlos bestellen und Sie
verpassen kein Schnäppchen mehr.

http://www.louis.de?topic=newsletter

Anja Becker eMail: Anja.Becker@louis.de
Detlev Louis Motorradvertr.GmbH Tel: 040-734 193-712
Rungedamm 35 Fax: 040-734 193-5591
21035 Hamburg Web: http://www.louis.de

Er der andre som har oplevet samme? fordi normalt blir beløbet jo bare
trukket fra min konto. :-/ kan det evt. skyldes udskiftelsen med de nye
dankort? fordi jeg har ikke fået mit nye endnu...

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Bjørn S

Dato : 07-10-04 12:28

Dak wrote:

> Er der andre som har oplevet samme? fordi normalt blir beløbet jo bare
> trukket fra min konto. :-/ kan det evt. skyldes udskiftelsen med de nye
> dankort? fordi jeg har ikke fået mit nye endnu...

Jeg har ikke handlet der for nylig, men skal snart til det, og håber det
da ikke, det bliver jo en noget dyrere måde at handle på.

Hvis dit Dan/Visakort ikke er udløbet tror jeg ikke problemet ligger der,
snarere omvændt, de nye kort har længere gyldighed end de sedvanlige 2 år,
og endel systemer kan ikke finde ud af den forlængede udløbsdato på de nye.

Er du sikker på du ikke har klikket forkert et sted og valgt
bankoverførsel istedet for Visa-køb ?
Har du oplyst dit Visa nummer under bestillingen ?
Uden denne oplysning kan de jo ikke sende noget.
Noget kan ha gået galt der, eller du har haft en popupkiller (XP
servicepack 2 er slæm til det) som ikke har tilladt nyt vindue med
Visabetaling måske ?
Der er også en mulighed for at der er sket en fejl inde hos Louis, eller
at din bank har afvist betalingsordren fra Visa.

Der er nogle muligheter mere, men de tør jeg ikke komme ind på :-|
Tjeck endelig at det sted du overfører pengene vitterlig er hos Louis !!

--
/Bjørn

Fra : Dak

Dato : 07-10-04 12:46

> Er du sikker på du ikke har klikket forkert et sted og valgt
> bankoverførsel istedet for Visa-køb ?

nej klikkede bestemt ikke på noget så den skulle være som den plejer på
kreditkarte.

> Har du oplyst dit Visa nummer under bestillingen ?

nej den kender de i forvejen udfra mit kundenummer.

> Uden denne oplysning kan de jo ikke sende noget.
> Noget kan ha gået galt der, eller du har haft en popupkiller (XP
> servicepack 2 er slæm til det) som ikke har tilladt nyt vindue med
> Visabetaling måske ?

normalt så kommer der ikke en popup frem men blir bare directed til
godkendelsessiden, hvilket jeg også blev. se nederst på denne post( vedlagt
fakturen.)

> [...]
>
> Der er nogle muligheter mere, men de tør jeg ikke komme ind på :-|
> Tjeck endelig at det sted du overfører pengene vitterlig er hos Louis !!

Ja det skulle være den rigtige bank ifølge louis.de har dog ikke lige
tjekket kontonummeret... men mon ikke det er det...

Jeg har ihverfald annuleret min ordre da den var rimelig akut da mit baghjul
ikke kan flyttes længere tilbage da kæden er fuldt udstrukket. :-/
Så vælger bare at gå til den lokale mc-pusher og få det lavet der... koster
alligevel kun ca. 1200 bobs inkl. montering. og så må jeg jo købe en
kædespray hos Enghave eller noget... og min kronrørsleje må jeg jo vente
med(men den skulle alligevel først monteres til vinter som
hjemmeprojekt.)....

Dak
Suzuki GS500Ev

BILAG:

Bestelleingangs-Bestätigung

Sehr geehrte Damen und Herren,

wir bestätigen Ihnen hiermit den Eingang Ihrer Warenbestellung.

Sie bestellten gemäß unseren Service- und Versandbedingungen (AGB´S)
verbunden
mit Ihrem dort geregelten kostenlosen Rückgaberecht (siehe Hauptkatalog oder
unter www.louis.de):

Produkt Beschreibung Anz Einzel-
Gesamt-
Preis Preis
10041351 KETTENSATZ DID SUZUKI GS500E BJ.94- 11 1 99.95 EUR 99.95
EUR
0/16/39

10038223 CASTROL KETTENSPRAY WEISS VOLLSYNTHETI 1 9.95 EUR 9.95
EUR
SCH 400 ML

10051202 LENKKOPF-KEGELROLLENLAGER SUZUKI,YAMAH 1 39.95 EUR 39.95
EUR
A,HONDA SATZ

Versandkosten: 6.95
EUR
Gesamtbetrag 156.80
EUR

Rechnungs- und Lieferanschrift:

Kundennummer: xxxxxxx

Zahlungsmodus: Kreditkarte

Die Lieferbarkeitsanzeige unseres Internetshops wird werktäglich stündlich
mit
unseren Warenwirtschaftssystemen abgeglichen. Dieses gewährleistet eine sehr
genaue Auskunft unseres Internetshops. Sollten wir im seltenen Fall
bestellte
Ware doch nicht liefern können, werden wir Sie selbstverständlich
informieren.

Mit freundlichen Grüßen
Ihr Online-Team der Louis Fun Company

Fra : IJ

Dato : 07-10-04 15:39

> nej den kender de i forvejen udfra mit kundenummer.

Kundenr bliver kun brugt til navn, tlfnr og adresse.
Hvis ikke du er blevet bedt om at indtaste dit Visa nummer,
er der et eller andet, der er gået galt undervejs.
Hos Louis ved de vel ikke, om du evt skulle have fået et
nyt Visa-kort :)

Ib

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-10-04 16:32

> Kundenr bliver kun brugt til navn, tlfnr og adresse.

Og Visa-kort oplysninger.

> Hvis ikke du er blevet bedt om at indtaste dit Visa nummer,
> er der et eller andet, der er gået galt undervejs.

Hvis man ikke indtaster noget, bruger den blot indstillingerne fra sidste
handel.

> Hos Louis ved de vel ikke, om du evt skulle have fået et
> nyt Visa-kort :)

For et par år siden havde jeg glemt at jeg havde fået fornyet mit Visa-kort,
og da jeg bare brugte de gamle informationer, fik jeg kort tid efter en mail
om at de ikke kunne validere mit kort, så jeg skulle bestille tingene igen
og indtaste mit nye kortnummer. Så det skal man lige huske. En del folk har
fået nye kort i den seneste tid, og så har det jo også et nyt kortnummer..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 07-10-04 17:34

Det var smuk og solrig dag da Martin Sørensen skrev
news:ck3nhl$1fnk$1@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Og Visa-kort oplysninger.

Hvilket faktisk, er et fantastisk usikkert system. Det må næsten være
ulovligt. Ethvert postbud kan se dit kundenummer i adressefeltet på brevet,
og har således fri adgang til at købe i dit navn, med dit kort. Der er ikke
engang noget tjek når man ændrer adresse. Jeg har ikke noget problem med at
skulle indtaste kortoplysninger hver gang jeg køber noget.

Til den oprindelige spørger:
Jeg købte lidt ting hos louis i sidste uge og havde ingen problemer med
betalingen via visa.
Købte bla. et par vinterhandsker. De er dejligt varme, men hold kæft hvor
er det noget fumleri når man er vant til et par enkelt-lags handsker uden
for.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Jan

Dato : 07-10-04 19:39

Havde et problem i samme stil hos ThunderBike, men der var grunden den at
jeg allerede havde brugt mit visakort i staterne og sammenlagt gav handlerne
i USA og hos ThunderBike et beløb over den limit der er på et visa (20000kr)
så derfor afvistes handelen og jeg måtte derfor overfører beløbet til deres
bankkonto.
Den limit der er på Visa er 20000kr. og går 30 dage tilbage altså skal
man huske hvornår og for hvor meget man har handlet inden for de sidste 30
dage, også selvom der er penge på kontoen.

Jan

Fra : Peter

Dato : 07-10-04 20:48

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man huske hvornår og for hvor meget man har handlet inden for de sidste 30
> dage, også selvom der er penge på kontoen.

Hvis din bank er frisk, kontakter du dem og beder dem nulstille forbruget på
kortet så det kan bruges fortsat. Så slipper du for gebyret på en
overførsel.

Hilsen PEter