Vinteropstaldning
Fra : Christian

Dato : 06-10-04 13:03

Hej alle.
Sidder lidt og overvejer hvornår man skal smide biken til vinterhi. Kan se
at der kommer frost natten til fredag, og det kan vel betyde salt? Hvad
siger i?

MVH
Christian

Fra : MFO

Dato : 06-10-04 13:16

Christian wrote:

> Hej alle. Sidder lidt og overvejer hvornår man skal smide biken til
> vinterhi. Kan se at der kommer frost natten til fredag, og det kan
> [...]

Gi' biken noget rustbeskyttelse, og sæt den i hi når du bliver gammel.

--
Michael
Kawa Z650

Fra : Martin Faulkner

Dato : 06-10-04 18:11

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gi' biken noget rustbeskyttelse, og sæt den i hi når du bliver gammel.

Enig!
Hvilke type rustbeskyttelse bruger du?
Mvh Martin. (Savage 650)

Fra : MFO

Dato : 06-10-04 18:25

Martin Faulkner wrote:

> Enig!
> Hvilke type rustbeskyttelse bruger du?
> Mvh Martin. (Savage 650)

Hej!
Jeg giver skærmene noget af det tykke sorte Tectyl indvendigt. Chromen
får noget "Transparant" rustbeskyttelse fra Biltema.
Det transparante vasker jeg af med petroleum til foråret, når jeg tror
de ikke salter mere.

--
Michael
Kawa Z650 årg. 1978

Fra : Johnny Johansen

Dato : 06-10-04 14:59

"Christian" <winneche@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at der kommer frost natten til fredag, og det kan vel betyde salt? Hvad

Min R6 blev sat ind i sidste weekend. Jeg gider ikke vaske cykel hver gang
jeg har været ud og køre, fordi de smide salt.

Hilsen Johnny

Fra : Steen E.

Dato : 06-10-04 15:38

> [...]
> Hej alle. Sidder lidt og overvejer hvornår man skal smide biken til
> vinterhi. Kan se at der kommer frost natten til fredag, og det kan vel

Fazeren er sådan set vinteropstaldet - mangler olieskift, tømme
karburatorer, sætte akku til vinteropladning og lidt pudsning (sikkert i
håb om at der skulle komme et par lune og tørre dage i oktober)

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Steen E.

Dato : 27-10-04 21:15

> Sidder lidt og overvejer hvornår man skal smide biken til vinterhi.
> Kan se at der kommer frost natten til fredag, og det kan vel betyde
> salt? Hvad siger i?

En flot dag i dag - og så havde jeg nogle aflysninger så jeg kunne holde
helt fri ! - en fin tur til Karrebæksminde, hvor Solen slog smut i det
blikstille vand, var det ikke Armand som engang skrev at "November er
underrated til tur-kørsel" ?
Måske det kan blive til et par dage til ?

Fra : Richard

Dato : 27-10-04 22:28

Steen E. wrote:

> En flot dag i dag - og så havde jeg nogle aflysninger så jeg kunne holde
> helt fri ! - en fin tur til Karrebæksminde,

Lyder fint omend distancen fra/til Kø'strup antyder for meget
motorvejskørsel for min smag, eller nåede du det virkelig ad småvejene
ned over Haslev etc.?

> hvor Solen slog smut i det blikstille vand,

Det gjorde solen sandelig også i Arresø - og månen var kæmpestor over
Bastrup sø på vejen hjem - og pt. hvor der er 50 km/t pga vejarbejde
rundt Bastrup sø, har man jo tid til at nyde udsigten

> var det ikke Armand som engang skrev at "November er
> underrated til tur-kørsel" ?

Hvis ikke, så har jeg sagt det tit og mange gange - og gør det gerne
igen

> Måske det kan blive til et par dage til ?

[Sæfullig] som HKH kronprinsesse Mary sagde i et bryllupsinterview

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Denise

Dato : 28-10-04 07:28

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> igen

> [Sæfullig] som HKH kronprinsesse Mary sagde i et bryllupsinterview

Satser og håber på, at jeg kan sige farvel til Malerklemmen den 7/11, som vi
er nogle stykker der har gjort de sidste par år .

--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Richard

Dato : 28-10-04 16:56

Denise wrote:

> Satser og håber på, at jeg kan sige farvel til Malerklemmen den 7/11, som vi
> er nogle stykker der har gjort de sidste par år .

Ja, det må lykkes i år - sidst glippede det for mig, knock, knock

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Futte & Co.

Dato : 28-10-04 18:29

> Ja, det må lykkes i år - sidst glippede det for mig, knock, knock

Jeg tror vi bliver rigtig mange i år, ved ikke , det er bare en fornemmelse
jeg har
vi ses på næste søndag , ikke fordi der er noget i vejen med førstkomne
søndag,
Der er et højtryk på vej med sol og tør luft, måske sku' man u å kør, bare
lidt
Mandag skal BSA'n luftes, den skal synes skal den, ja den skal !!!!

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Richard

Dato : 28-10-04 18:54

Futte & Co. wrote:

> Jeg tror vi bliver rigtig mange i år, ved ikke , det er bare en fornemmelse
> jeg har

Jamen du har da ret

> vi ses på næste søndag , ikke fordi der er noget i vejen med førstkomne
> søndag,

Næ, tværtimod, den er nemlig en hel time længere end de fleste andre
søndage

> Mandag skal BSA'n luftes, den skal synes skal den, ja den skal !!!!

Orv, er baseren allerede klar; det var hurtigt, du fik bundet knude på
ledningerne, skiftet olieslangerne og alt det andet. Pøj, pøj til synet
- det er næppe hver dag, de ser sådan et rødt lyn

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 28-10-04 23:06

Futte & Co. <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41812ae1$0$17594$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

Jeg viger gerne!

> Jeg tror vi bliver rigtig mange i år, ved ikke , det er bare en fornemmelse
> jeg har

Passer perfekt som mellemlanding for sjællændere der har været til J-dag i
Fredericia!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-10-04 09:42

Richard wrote:

> Det gjorde solen sandelig også i Arresø - og månen var kæmpestor over
> Bastrup sø på vejen hjem - og pt. hvor der er 50 km/t pga vejarbejde
> rundt Bastrup sø, har man jo tid til at nyde udsigten

Gad vide om det bliver en asfalteret cykelsti, eller om det bare er til
promenade det de laver?

> Hvis ikke, så har jeg sagt det tit og mange gange - og gør det gerne
> igen

Folk har det med at tro at sæsonen er slut når der har været is på
bilruderne (naboens

> [Sæfullig] som HKH kronprinsesse Mary sagde i et bryllupsinterview

Mere end 12% tilbage - but who's counting

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 28-10-04 16:08

Torben Scheel wrote:

> Gad vide om det bliver en asfalteret cykelsti, eller om det bare er til
> promenade det de laver?

Tja, den ser ud til at skulle starte helt ovre ved Bastrup, så mon ikke
det bliver en asfalteret cykelsti, som skal skabe forbindelse til
stierne mod Burresø på den anden side af vores kære sving? Men et dumt
sted at skabe en trafikeret overgang, oversigten i retning fra Ganløse
taget i betragtning, men det kan jo være, de etablere et fodgængerfelt
eller permanent hastighedsbegrænsning

> Mere end 12% tilbage - but who's counting

Næ, så hellere holde øj med vejret og tage de smutture, det kan blive
til endnu

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK