Hvem her læser "Bike" ?
Fra : JSM

Dato : 05-10-04 10:19

Og hvorfor gør du det ?
Jeg undrer mig over, at dette til dansk oversatte blad kan blive med at løbe
rundt. Jeg købte nogle numre for et par år siden, men droppede det igen.
Dels er deres "tests" alt, alt for overfladiske og dels synes jeg at det er
meget tydeligt, at bladet ikke ikke er skrevet til danske forhold. F.eks
omhandler det ofte modeller som slet ikke forhandles her i landet,15 hk 125
ccm'ere, tests af EU-knallerter hvor det er tydeligt at det er modeller uden
de begrænsninger som dansk lovgivning kræver og når de laver
sammenligningstests tages der slet ikke højde for, at nogle af modellerne
ligger prismæssigt endog meget langt fra hinanden. Jeg husker bl.a. en
sammenligningtest af store cruisere hvor en Harley blev kåret som vinder
foran nogle japanske konkurrenter. Det var for så vidt godt nok. Men det
forhold, at den vindende cykel kostede mere end dobbelt så meget som sine
japanske konkurrenter blev overhovedet ikke behandlet. Mon ikke en dansk
tester ville have gjort lidt mere ud af det forhold ?
Jeg købte så igen et par numre igen her i foråret, blot for at konstantere
at det absolut ikke var blevet bedre. Der er heller ingen mc'ister eller
mc-interesserede i omgangskredsen som har synderligt høje tanker om bladet -
endsige køber det. Men der må jo være nogen som synes om det og køber det,
siden det bliver ved med at udkomme. Hvorfor køber Du det ? Hvad er det gode
ved bladet som gør det 60-70 kr. værd ? Eller køber du det kun fordi det er
det eneste dansk-sprogede alternativ til Touring-Nyt ?

mvh
Jesper

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-04 10:59

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvorfor gør du det ?
++++++++++++++++++++
Har lige bestilt det og fik et flot herreur-dykkervandtæt!
-Nå!- jeg så det hos min mekaniker som demonstrerede bladet for mig og havde
prof-respekt for det.
Bl.a. viste han mig deres omkostningslister, således at man kan sammenligne
reservedelspriser på forskellige modeller.
Endvidere medfulgte en DVD med test af mange af 2004 maskinerne afprøvet på
bane og vurderet af racerkørere.
Talte for øvrigt med ansatte på bladet og spurgte om der ikke kunne komme
nogle flere "Til-og-fra-arbejdet-maskintests"!
Alt i alt et blad med mange interessante artikler. Også en om en 4 takts
EU-scooter husker jeg. Branson hed den. Den slugte naboknægten som lånte
bladet.
Alt i alt et godt blad IMHO.
Der skal være lidt sjovt og inspirerende læsestof ind imellem. Hvilke andre
motorcykelblade kunne komme i betragtning? Jeg får Touringnyt i forvejen.

Hilsen
Jens

Fra : JHR

Dato : 05-10-04 11:33

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
.. Hvilke andre
> motorcykelblade kunne komme i betragtning? Jeg får Touringnyt i forvejen.
>
> Hilsen
> Jens

Superbike er et virkelig godt blad, testpiloterne ved hvad de taler om og
der er masser af humor i deres artikler. Tjek eventuelt deres hjemmeside
www.superbike.co.uk

Mvh
Jeppe.

Fra : anders majland

Dato : 05-10-04 19:16

> Der skal være lidt sjovt og inspirerende læsestof ind imellem. Hvilke
> andre motorcykelblade kunne komme i betragtning?

Motorrad ? Mit tyske er noget rustent, men så tager det bare et par min.
ekstra at læse bladet

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Søren Dahl

Dato : 05-10-04 11:40

On Tue, 5 Oct 2004 11:18:47 +0200, "JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk>
wrote:

>Og hvorfor gør du det ?

Jeg har selv haft abonement på bike i et par år, jeg synes selv det er
et ret godt blad, men måske læser jeg det primært fordi der ikke er
andre alternativer???

Top underholdning, bare i alt alt for kort tid, man har hurtigt læst
det i gennem, og sprunget nogle af de mest kedelige artikler over (dem
er det heldigvis få af).

MVH Søren

Fra : Hekto

Dato : 05-10-04 12:11

In article <416266fa$0$59396$14726298@news.sunsite.dk>,
sevelsted@spamnejtakpc.dk says...
> [...]
> sammenligningstests tages der slet ikke højde for, at nogle af modellerne
> ligger prismæssigt endog meget langt fra hinanden.

Jeg køber det ikke, og læser det kun pletvis, når lejlighed gives.
Når (NÅR!!?? *LOL*) jeg går ud og køber en ny motorcykel, bliver den
nok ikke købt efter hvad de har skrevet; men hvad jeg selv har prøvet.

Bare lige for at rette een vildfarelse:
En EU-knallert, er en EU-knallert, uanset om det er i DK eller i
Grækenland! Den må kun køre 45 km/t, ligegyldigt hvor, i henhold til
direktivet. Man kan så lave divergerende regler for hvem der må køre på
dem, med bil kørekort, eller 16-årige ... eller hvad man nu vedtager
lokalt.
Alt hvad der kører med andre hastigheder, er enten underlagt andre
bestemmelser, eller bare ulovligt!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 05-10-04 13:49

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> wrote:

>Men der må jo være nogen som synes om det og køber det,
>siden det bliver ved med at udkomme. Hvorfor køber Du det ?

En væsentlig grund til at jeg læser Bike, er Gregg J. Flower!
Tests af sportsplastikræsere og chrom-skuder kan jeg hurtigt skimme,
men Greggs artikler bliver nærlæst. Han er nemlig en mand men en
fornuftig indstilling til motorcykler (knopdæk og lang affjedring
fremfor 100+ HK) - og så har han en fantastisk evne til at udtrykke
sig på skrift.

--
Kåre

Fra : Søren Dahl

Dato : 05-10-04 18:53

On Tue, 05 Oct 2004 14:48:56 +0200, Kåre Nejmann <nospam@kan.dk>
wrote:

> [...]
>fornuftig indstilling til motorcykler (knopdæk og lang affjedring
>fremfor 100+ HK) - og så har han en fantastisk evne til at udtrykke

Enig!!!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-10-04 07:58

Jeps, og så gider han låne min DR 600 til 600km svensk grusvejsræs når hans
egen KTM er "grounded". Det gik fint! Han havde lidt problemer med at starte
den, og stellet knækkede (sidestøttenskonsollen) men alt ialt en dejlig tur
ifølge Gregg.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 05-10-04 15:32

JSM wrote:
> Og hvorfor gør du det ?

Ja da, det er mit foretrukne lokums blad / læsestof sammen med Touring Nyt !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jack Jensen

Dato : 05-10-04 21:46

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da, det er mit foretrukne lokums blad / læsestof sammen med Touring Nyt
!

Ja men det tørrer ikke nær så godt som ugeavisen

Mvh.
Mr. VFR

Fra : Steen E.

Dato : 06-10-04 15:39

do.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-10-04 18:38

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@abl1926.dk> writes:

> [...]

Jeg kan så tilføje at han også er en glimrende foredragsholder. Vi
havde ham ude og holde foredrag i PMC sidste vinter.

> [...]
> den, og stellet knækkede (sidestøttenskonsollen) men alt ialt en dejlig tur

Cool - hvad gør du med stellet? Får en eller anden til at svejse det?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : GRISEN

Dato : 18-10-04 22:09

> [...]

>det eneste dansk-sprogede alternativ til Touring-Nyt ?

Jeg abonnerer på Bike og TN.
Mest fordi jeg ikke har fundet noget bedre.
Artiklerne er acceptable, og der er jo ikke andre der fortæller om udstyr på det danske
marked. Der er også en smule om dansk motorsport.

Motorrad har tilsyneladende nogle rigtig gode artikler, men jeg er FOR dårlig til tysk.

Jeg læser periodisk Fast Bikes, Performance Bikes og Superbike.
Har ofte overvejet at starte abonnement, men prisen har været for høj.

Senest har jeg prøvet Super Streetbike...
Det er billigt (61 i kiosken), og rimelig underholdende.
Det er gejlede sportscykler, stunts og lignende totalt unødige drengerøvsartikler.

Er der noget på engelsk, som svarer til Motorrad ???

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-10-04 22:56

GRISEN <grisen_fjern@grisen.org> writes:

> Er der noget på engelsk, som svarer til Motorrad ???

Der er det engelske Bike, eller måske Ride. Engelske Bike synes jeg stadig
er et fremragende blad, gode historier der er samtidig er skrevet
som kun englænderne kan. Måske knapt så teknisk betonet som Motorrad, men
de skiller da jævnligt en af deres "long-termers" i stumper og ser
hvordan den ser ud indvendigt.

Sidst fik jeg et SuperBike med hjem. Det er da ganske underholdende
lokumslæsning, men jeg tror da stadig det bliver et Bike(.uk) jeg
forærer mig selv i julegave.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : MKS - 74

Dato : 18-10-04 23:12

On 18 Oct 2004 23:55:54 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:

>Der er det engelske Bike, eller måske Ride. Engelske Bike synes jeg stadig
>er et fremragende blad, gode historier der er samtidig er skrevet
>som kun englænderne kan.

Enig - Bike (UK) er det eneste MC-blad jeg har (og kunne finde på
igen) abonneret på, ikke nær så tyskertørt som Motorrad, men dog
stadig med en del fremragende tekniske artikler også og ikke så
drengerøvsagtigt som mange af de øvrige UK-blade, sportsorienteret som
britterne er men også med meget andet - Anbefales!

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : GRISEN

Dato : 19-10-04 21:36

On Tue, 19 Oct 2004 00:12:09 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> wrote:

>Enig - Bike (UK) er det eneste MC-blad

Har de en hjemmeside?
Jeg kan kun finde nedenstående, hvor man kan bestille et abonnement:
http://www.greatmagazines.co.uk/store/displayitem.asp?sid=64&id=3480&custid=0&setext=magazine

*
Jan

http://salg.grisen.org