/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så skete det for mig :-(
Fra : Peter Wolff


Dato : 04-10-04 17:30

Min nye SV650S (kørt 1500 km) måtte lige ned og kysse jorden - Øv øv øv øv
øv og atter øv!

På vej til arbejde kommer jeg forbi en tankstation, hvor en bilist langsomt
bakker ud fra - Jeg reagere hurtigt ved at tage forbremsen, men her til
morgen er vejret meget vådt og det bliver straffet prompte. Forhjulet
forsvinder fuldstændig under mig og maskinen kommer ned og ligge på
asfalten. Jeg kørte med ca.15 km/t og der er kun få mærker at finde på min
læderdragt - SV`eren mistede begge sine blinklys - Først det venstre fra
faldet og bagefter det højre fra at rejse den og tabe den til højre side (
nu jeg sidder og skriver det er det faktisk lidt morsomt )

Der er kommet en mindre lakskade på kåben, gearskifteren gik i stykker og
koblingsgrabbet skal nok skiftes af pynte mæssige hensyn.Forgaflen skal lige
justeres lidt!

Kåben må jeg få ordnet når sæsonen slutter - Er der nogen der kender et
rigtig godt autolak-firma omkring Herlev?

Jeg tror, jeg alt i alt kommer til at slippe med 4-5000 kr.

Det er sure penge, men billigt - synes jeg! Det er den første gang jeg er
nede, sååå jeg holder modet oppe.

Wolff
SV650S - lidt nede for tiden!



 
 
Jacob Buch-Andersen (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buch-Andersen


Dato : 04-10-04 17:54

Jeg føler med dig, det er surt. Jeg har haft min er-5 parkeret på off. vej,
indtil fornyligt, hvor en eller anden klovn påkørte og væltede den (og stak
af). Slut med at parkere på vejen. Omkostninger: ca 3000. Og det er uden
kåbe...

Mvh
Jacob



Steen E. (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 04-10-04 18:10

> På vej til arbejde kommer jeg forbi en tankstation, hvor en bilist
> langsomt bakker ud fra - Jeg reagere hurtigt ved at tage forbremsen,
> men her til morgen er vejret meget vådt og det bliver straffet
> prompte. Forhjulet forsvinder fuldstændig under mig og maskinen kommer
> ned og ligge på asfalten.

hvor ærgerligt ... og så en ny maskine ! - hvis det er din plan at køre
i vådt og koldt vejr, har du så dæk som du'r til det ? Jeg har set et
par SV650'ere med Mez-4 dæk - og de er kendte for
1: at holde rigtigt godt
2: at være hårde og glatte i koldt og vådt føre.

Jeg har dem desværre selv, og det er spørgsmål om at få taget mig sammen
til at skifte dem.
Hvis det er dem så kunne det være en ide med et par Mez-6, Michelin
Pilot Road eller lignende blødere dæk ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Peter Wolff (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter Wolff


Dato : 04-10-04 18:42



>
> hvor ærgerligt ... og så en ny maskine ! - hvis det er din plan at køre i
> vådt og koldt vejr, har du så dæk som du'r til det ?

Det har jeg faktisk slet ikke tænk på, men jeg køre selvfølgelig på de
Dunlop dæk som var på da jeg købte den.

Du har nok ret, måske undersøge nærmere hvilke dæk der er bedst til dårligt
vejr. Jeg regner nok med at sæsonen er over for mig om 14 dages tid.

Wolff



Henrik Nielsen - Rap~ (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 04-10-04 21:54

Ærgerligt, øv øv.

Og ja, dæk er ofte overset. Mange fokuserer på at det kan kører mange km.
Men det går som regel ud over vejgrebet. Jeg fortrækker et blødt dæk som
står bedre fast i vådt fører end et hårdt. Det kan spare én for mange
ærgelser....

Jeg husker selv da jeg for mange år siden kørte på hårde dæk, hvor jeg havde
svært ved at stå fast i regn, undrede jeg mig altid over at jeg blevet
overhalet af MC'er som kørte en del hurtigere end mig, dengang synes jeg de
var sindsyge. Men efter et dækskifte forstod jeg pludselig hvorfor. Med de
gamle dæk kunne jeg let lave hjulspin i 4. gear, så det krævede en rolig
hånd at køre på motorvej. Den slags bekymringer har jeg ikke mere

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Thomas Jensen (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 04-10-04 18:46

> Hvis det er dem så kunne det være en ide med et par Mez-6, Michelin
> Pilot Road eller lignende blødere dæk ?
>

jeg har lige sat et michelin road på min fazer bagpå.
Ift det BT020 der sad på er det noget af en forbedring.
Det har noget bedre greb.
Kan anbefales

--
mvh

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Armand (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-04 16:19

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41618c5c$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> jeg har lige sat et michelin road på min fazer bagpå.
> Ift det BT020 der sad på er det noget af en forbedring.
> Det har noget bedre greb.
> Kan anbefales

Og jeg anbefaler at vurdere fænomænet "greb" ud fra hvor meget dækket har
fat ved blokering(!) på våd asfalt!
Det nytter ikke at gummiet har godt fat i regnvejr, hvis det er som grøn
sæbe fra det øjeblik at det måtte blokere (som jeg har oplevet bl.a.
Pirelli
Phantom sportscomp gøre). Et kompromis mellem biddet før og efter blokering
må være langt det sikreste at sigte efter :-|

--
Armand.





m0rt3n (04-10-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 04-10-04 21:08

"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:416183de$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> par SV650'ere med Mez-4 dæk - og de er kendte for
> 2: at være hårde og glatte i koldt og vådt føre.

Mez4 = lortedæk. Var ved at smide dullens 1200 Bandit ved frisk
ligeud-acceleration fra 50-100 km/h. Baghjulet slap og fløj fra side til
side. Der ryger noget Michelin på næste sæson.
-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522



Moller (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-10-04 14:56

m0rt3n wrote:

> Mez4 = lortedæk. Var ved at smide dullens 1200 Bandit ved frisk
> ligeud-acceleration fra 50-100 km/h. Baghjulet slap og fløj fra side til
> side. Der ryger noget Michelin på næste sæson.

   Lad være med det... Pilot Sport har samme problem med Bandit 1200 i
køligt vejr :( og så ryger de sygeligt hurtigt... tør slet ikke tænke på
Pilot Road, da det er mindre blødt end Sporten.

   Næ, smide en gang BT-020 bag, og BT-010 foran :) eller BT-014 nu
10'eren ikke laves mere... så holder den fast, og laver først spind når
du køre i væltende regnvejr, og hanen i bund i 2 gear (kun en tåbe
holder hanen i bund på en B12 i 1 gear i regnvejr).

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-10-04 21:29


"Peter Wolff" <peterwolff@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cjrtpm$3r3$1@news.cybercity.dk...
> Kåben må jeg få ordnet når sæsonen slutter - Er der nogen der kender et
> rigtig godt autolak-firma omkring Herlev?
>


Kender ikke nogen i Herlev, men på rentemestervej (kan ikke huske nummeret)
ligger der en autolakere, han har malet begge mine, og sin egen, han kan sit
kram.

Se min på nedenstående link.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75



Peter Wolff (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter Wolff


Dato : 04-10-04 21:38

Bos Autolakering eller Joka Autolakering ApS????





"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote in message
news:4161b2ac$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter Wolff" <peterwolff@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:cjrtpm$3r3$1@news.cybercity.dk...
>> Kåben må jeg få ordnet når sæsonen slutter - Er der nogen der kender et
>> rigtig godt autolak-firma omkring Herlev?
>>
>
>
> Kender ikke nogen i Herlev, men på rentemestervej (kan ikke huske
> nummeret)
> ligger der en autolakere, han har malet begge mine, og sin egen, han kan
> sit
> kram.
>
> Se min på nedenstående link.
>
> Dannie
> www.dfmc.dk/?id=75
>
>



Ukendt (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-10-04 21:57


"Peter Wolff" <peterwolff@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cjsca6$nf5$1@news.cybercity.dk...
> Bos Autolakering eller Joka Autolakering ApS????

Bo´s men det er Johnny svenden der har malet mine.

Dannie



Kim Persson (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim Persson


Dato : 05-10-04 17:27

> Forhjulet forsvinder fuldstændig under mig og maskinen kommer ned og ligge
> på asfalten.

Modkørendes ansvarsforsikring dækker da ikke, medmindre man rammer
vedkommende. Selvom det er tydeligt at modkørende har gjort fejl evt. ved at
overskride vigepligt osv...

Er dette korrekt forstået?
Eller sagt på en anden måde- man har en hård bevisbyrde foran sig medmindre
man rammer bilen

mvh Kim



Hekto (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-10-04 18:01

In article <4162cb6d$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
5th@tiscali.dk says...
> Er dette korrekt forstået?
> Eller sagt på en anden måde- man har en hård bevisbyrde foran sig medmindre
> man rammer bilen
>
.... eller der er vidner der kan bevidne, at modparten foretog en
uhensigtsmæssig manøvre.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste