Bøjlelåse vs. boltsakse
Fra : Steen E.

Dato : 04-10-04 12:53

Hans Jørgensen skriver i indlæg om sin stjålne RD350 at "bøjlelåsen var
klippet med en boltsaks".

Kan de store bøjlelåse (Abus/Kryptonite) virkeligt klippes med en gængs,
bærbar boltsaks ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-10-04 13:12

Steen E. wrote:
> Hans Jørgensen skriver i indlæg om sin stjålne RD350 at "bøjlelåsen
> var klippet med en boltsaks".
>
> Kan de store bøjlelåse (Abus/Kryptonite) virkeligt klippes med en
> gængs, bærbar boltsaks ?

Måske ikke alle gængse sakse. Men i form af mit job som murer, har vi en
slæbebar motherfucker af en boltsaks, og den kan klippe ret store
størrelser. Halvtung fætter der uden probs. klippede de 2 abus bøjlelåse
over der sad på min gamle boldor. Af samme grund har jeg valgt ikke at
invisterer i abus bøjlelåse. Hvorvidt om den kan klippe en tyk kædelås vides
ikke. men det kan da komme an på en prøve hvis der er nogen der vil ligge en
til i Århusområdet

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Gert Schlæger

Dato : 04-10-04 19:54

> [...]
> ikke. men det kan da komme an på en prøve hvis der er nogen der vil ligge en

Jeg har en god og dyr kæde, og vil gerne ofre et led i forsøgets tjeneste.

Jeg har også en anden kæde, som det kunne være sjovt at prøve på....

Mch Schlaeger

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-10-04 21:49

Gert Schlæger wrote:

> Jeg har en god og dyr kæde, og vil gerne ofre et led i forsøgets
> tjeneste.
>
> Jeg har også en anden kæde, som det kunne være sjovt at prøve på....
>
> Mch Schlaeger

Århus området???

Lyder sjovt. Så kan vi tage billeder til skræk og ve

Fra : Gert Schlæger

Dato : 05-10-04 06:12

> Århus området???

> Lyder sjovt. Så kan vi tage billeder til skræk og ve

Hasselager !

Du kan kontakte mig på min Hotmail, så vi kan aftale nærmere.

OK ??

Mch Schlæger

Fra : Brian Laursen

Dato : 07-10-04 16:22

Gert Schlæger wrote:

> Hasselager !
>
> Du kan kontakte mig på min Hotmail, så vi kan aftale nærmere.
>
> OK ??
>
> Mch Schlæger

Den er ok. HVad er din adresse?? skriv evt til mig så kan vi snakke om det.
skriv på cbr1100xxblackbird_2004@FJERNhotmail.com

Fra : Steen E.

Dato : 15-10-04 15:34

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den er ok. HVad er din adresse?? skriv evt til mig så kan vi snakke om
> [...]
?? Fik I prøvet om boltsaksen kunne klare en stor kædelås ??

Fra : Gert Schlæger

Dato : 15-10-04 18:46

Steen E. wrote:

> ?? Fik I prøvet om boltsaksen kunne klare en stor kædelås ??

Nej - vi har ikke haft muligheden endnu, men vi skal nok lave nogle
billeder og en historie til dfm (medmindre resultatet er bedst at gemme og
glemme).

Mch Schlæger

Fra : Peter05

Dato : 04-10-04 21:04

Jeg har lige fået klippet en ABUS kæde lås på 10mm. der holdt nede i vores
cykel kælder. Det er ikke en af deres dyreste kæder, jeg gav omkring 1.200
kr for 3 år siden.

Fra : Mads Stetter

Dato : 04-10-04 21:50

Peter05 wrote:
> Jeg har lige fået klippet en ABUS kæde lås på 10mm. der holdt nede i
> vores cykel kælder. Det er ikke en af deres dyreste kæder, jeg gav
> omkring 1.200 kr for 3 år siden.

Hmm.. Kan du ikke huske hvilket model det var?

MVh mads Stetter

Fra : anders majland

Dato : 05-10-04 07:26

Louis har i den aktuelle reklame folder en moto-detail kæde med
skivebremselås (altså en af dem man kan smide omkring en lygtepæl og så
låse til sig selv eller til et øje) til få hundrede kroner. Det kunne
egneligt være interessant om den er ligeså god/ringe som de dyre mærker.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-04 11:52

meddelelse news:41625d73$0$59393$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> låse til sig selv eller til et øje) til få hundrede kroner. Det kunne
> egneligt være interessant om den er ligeså god/ringe som de dyre mærker.
+++++++++++++++++++++++++++
Min erfaring er at det ikke så meget er låsen, som stedet og klientellet der
færdes i området der er afgørende. Intet kan alligevel holde til en
skærebrænder eller en vinkelsliber.
Jeg havde en knallert holdende på "Halmtorvet" i en 2 årsperiode uden at den
blev antastet. Jeg satte den på parkeringspladsen bag en kirke og fik den
stjålet.
På Halmtorvet stod den åben for alles øjne, bag kirken var den skjult,
hvorfor tyven havde arbejdsro.

I de 5 år jeg har haft Leonardoen har der ikke været 1 tyveriforsøg. Den
står i min have med fuld opsyn fra vinduet. Eller på min arbejdsplads under
mange øjnes kontrol.
Skal jeg stille noget, vil jeg stille det "midt på
Rådhuspladsen"-fortrinsvis. Aldrig på "skjulte parkeringspladser"-med
arbejdsro for tyven.

Kan man indkalkulere det, -så helst et sted hvor en anhænger har svært ved
at komme til.
Lette køretøjer er lettere at stjæle end tunge og bør derfor være låst fast
til noget.
Jeg observerede et cykeltyveri der foregik på følgende måde:
En bil med anhænger parkerede ud for en Brugs hvor der endda var trapper
op til cykelparkeringen.
Tyven løb op ad trapperne, greb en cykel under hver arm og løb ned og smed
dem op på anhængeren! Derefter kørte han hurtigt væk! Det tog ialt et minuts
tid! Havde en af cyklerne bare været hæftet til cykelstativet med en
sejlgarnssnor, var den ikke blevet stjålet!
Hvilket får mig til at resonnere på, at sikringen bare skal være afpasset
efter det lokale mønster på tyveri. Mon ikke politiet og naboer på stedet
kan oplyse lidt om metoderne i området?

Hilsen
Jens

Fra : anders majland

Dato : 05-10-04 15:12

> På Halmtorvet stod den åben for alles øjne, bag kirken var den skjult,
> hvorfor tyven havde arbejdsro.

Min leonardo var udsat for en håndfulg tyveriforsøg og hærværk mens den
stod parkeret lige under en gadelygte lige ud til ring2 - Nogen lømler
er bare pisseligeglade. Og trafikanter der kommer forbi skal ikke nyde
noget af at blande sig ...

> Hvilket får mig til at resonnere på, at sikringen bare skal være
> afpasset efter det lokale mønster på tyveri. Mon ikke politiet og
> naboer på stedet kan oplyse lidt om metoderne i området?

Eneste grund til at jeg stadig har leonardoen er også at den har været
låst solidt fast til gadeinventaret.

Fra : Armand

Dato : 07-10-04 16:13

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cjtubd$24tk$1@news.cybercity.dk...

> Min erfaring er at det ikke så meget er låsen, som stedet og klientellet
> der færdes i området der er afgørende. Intet kan alligevel holde til en
> skærebrænder eller en vinkelsliber.

Og for at det ikke skal være løgn er batteridrevne(!) vinkelslibere
efterhånden økonomisk tilgængelige for enhver misæder
Her kan man faktisk tale om at værktøjsteknologien overhaler
aflåsnings-teknologien

--
Armand.

Fra : Peter05

Dato : 13-10-04 17:02

Min der blev klippet var er en gamle version af City Chain med en sikkerhed
på 12-14. Den nye har 15. Den er iøvrigt kun 9mm. Jeg har læst et sted at
alt under 9.5 mm kan klippes ligemeget hvad det er lavet af.

Så har nu bestilt en 12mm ABUS kæde og håber så at det er nok.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-10-04 14:07

Steen E. wrote:
> Hans Jørgensen skriver i indlæg om sin stjålne RD350 at "bøjlelåsen var
> klippet med en boltsaks".
> Kan de store bøjlelåse (Abus/Kryptonite) virkeligt klippes med en gængs,
> bærbar boltsaks ?

Lige en opfølger..

http://gallery.nathue.dk/tingsager/MC-skader-ved-tyveri/

Billeder af låsen, skader, manglende sidespejle samt olien der er løbet ud over
udstødningsrøret

Jeg kom i øvrigt lige i tanke om at dødemandsknappen vist var slået
til da jeg parkerede, og det var den da vist også da jeg hentede
kværnen...

Det kan godt tænkes det er derfor den var så svær at starte, den
lille RD.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-10-04 15:26

Hans Joergensen wrote:

> Lige en opfølger..
>
> http://gallery.nathue.dk/tingsager/MC-skader-ved-tyveri/
>
> Billeder af låsen, skader, manglende sidespejle samt olien der er
> løbet ud over udstødningsrøret

Det ser ikke så galt ud.. kunne man ikke samle ledningerne med lodning og
smide noget krympeflex over? Jeg stoler ikke så meget på de der muffer -
især ikke hvis der kan komme vand til.

> [...]
> kværnen...
>
> Det kan godt tænkes det er derfor den var så svær at starte, den

LOL - "Bedre end kryptonite" - indtil vi ser en video på nettet om hvordan
man slår den fra med en Parker.. Sådan nogle knallerthjerner.

--
vh
Torben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-10-04 14:48

Torben Scheel wrote:
> Det ser ikke så galt ud.. kunne man ikke samle ledningerne med lodning og
> smide noget krympeflex over? Jeg stoler ikke så meget på de der muffer -
> især ikke hvis der kan komme vand til.

Det er sjovt som du har gættet min plan

Planen er i øvrigt at den snart skal i vinterhi, forgaflen er sgu
også blevet utæt nu.. så nu er den snart et kørende lig..

utæt forgaffel
nedslidte dæk
ingen sidespejle
stadig skade efter styrt sidste år
halvdefekt ledningsnet
beskidt og grim

> LOL - "Bedre end kryptonite" - indtil vi ser en video på nettet om hvordan
> man slår den fra med en Parker.. Sådan nogle knallerthjerner.

Tjoeh :) jeg er ikke sikker på jeg slog den fra/til .. men jeg
plejer at gøre det, så risikoen er ret stor :)

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-10-04 09:15

Hans Joergensen wrote:

> Det er sjovt som du har gættet min plan

Jamen så kan du takke mig for at du ikke mere kan slippe udenom planen, nu
da du har offentliggjort den