Vand eller andet?
Fra : Tue

Dato : 03-10-04 13:56

Min SV650S har (stadig) problemer med at tage gas. Får den gas når den står
i tomgang, uden choker, går den ud.
1. gang den var på v¿rksted fik den renset karburator, nye t¿ndr¸r og
dr¿net tanken. De fandt vand i tanken og karburator. Det l¸ste problemet
for 3 dage(50 km).
2. gang på v¿rksted, dr¿net karburator og tank. Desuden blev det opdaget at
dr¿nr¸ret i tanken var kn¿kket, det blev lavet. De fandt vand i karburator.
Problem l¸st for 3 dage(30 km).
I dag, t¸mte jeg så sv¸mmerhuset. Jeg l¸snede dr¿nskruen på
sv¸mmerhuset(jeg skruede den ikke helt ud) og lod benzinen l¸be ud. Jeg ved
ikke om der var vand benzinen, men problemet er der stadig.
Nu overvejer jeg så om jeg skal trille mc'en ned på v¿rkstedet og får
dr¿net karburator og tank, og satse på at det l¸ser problemerne(3. gang er
lykkens gang) eller om der en nogen herinde der har en klog ide?

Det skal lige bem¿rkes at mcÿen ikke har k¸rt i regnvejr eller blevet
vasket gennem helle forl¸bet.

--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-10-04 15:58

Tue wrote:

> Det skal lige bem¿rkes at mcÿen ikke har k¸rt i regnvejr eller blevet
> vasket gennem helle forl¸bet.

Hvis den står ude om natten er den udsat for en stor temperatur¿ndring. Og
vi n¿rmer os minus grader, så der er godt med fugt i luften.
Har du k¸rt med karburatorsprit efter den er blevet renset?? Ellers så pr¸v
det!

Thomas

Fra : Tue

Dato : 03-10-04 18:02

On Sun, 3 Oct 2004 16:57:56 +0200, Thomas Buus Andersen wrote:

> [...]
> vi n¿rmer os minus grader, så der er godt med fugt i luften.
> Har du k¸rt med karburatorsprit efter den er blevet renset?? Ellers så pr¸v
Den står i en stor parkerings garage. Der er karburatorsprit i sidste
tankfuld.

--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 16:13

Tue skrev i meddelelsen ...
> [...]
>sv¸mmerhuset(jeg skruede den ikke helt ud) og lod benzinen l¸be ud. Jeg ved
>ikke om der var vand benzinen, men problemet er der stadig.

Drænskruen ? Karburatoren ? Du mener vel drænskruerne og karburatorerne, for
der er vel to af hver på en SV, eller er det en art dobbeltkarburator ?

Hvor gammel er den SV ? Jeg synes at Du har haft urimeligt mange problemer
med den :-|

mvh
Orla

Fra : Tue

Dato : 03-10-04 18:04

On Sun, 3 Oct 2004 17:12:39 +0200, Orla Pedersen wrote:

> Drænskruen ? Karburatoren ? Du mener vel drænskruerne og karburatorerne, for
> der er vel to af hver på en SV, eller er det en art dobbeltkarburator ?
Ja, der to karburatorer og jeg fandt også to drænskruer.

> Hvor gammel er den SV ? Jeg synes at Du har haft urimeligt mange problemer
> med den :-|
Den er fra 1999, men kun 1 måned gammel for mig

--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : K.C.s

Dato : 04-10-04 01:00

Tanker du samme sted hver gang ? Måske du skulle prøve et andet sted.
Bare en ide....

Klavs

Fra : Tue

Dato : 04-10-04 15:39

On Mon, 4 Oct 2004 02:00:21 +0200, K.C.s wrote:

> Tanker du samme sted hver gang ? Måske du skulle prøve et andet sted.
> Bare en ide....

Jeg tanker desværre forskellige steder, intet fast.
--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : Armand

Dato : 07-10-04 16:03

Tue <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:w6jfa4xm954p.1v02zy6duznje$.dlg@40tude.net...
> Min SV650S har (stadig) problemer med at tage gas. Får den gas når den
står
> i tomgang, uden choker, går den ud.

SV'eren skal ikke gå med Harley D -tomgang selvom det er en V2'er!
Faktisk skal den gå med så høje omdrejninger som op ~1400rpm - Gør den det?
Hvis ikke er dét sandsynligvis grunden til at den ikke "får fat" ved
pludselig gasgivning.

> ...... I dag, t¸mte jeg så sv¸mmerhuset. Jeg l¸snede dr¿nskruen på
> sv¸mmerhuset(jeg skruede den ikke helt ud) og lod benzinen l¸be ud. Jeg
ved
> ikke om der var vand benzinen,

Stor fejl at lede efter et problem og samtidig ikke sørge for at kunne
detektere dets tilstedeværelse :-|

--
Armand.

Fra : Tue

Dato : 07-10-04 18:39

On Thu, 7 Oct 2004 15:02:55 +0000 (UTC), Armand wrote:

> [...]
> Faktisk skal den gå med så høje omdrejninger som op ~1400rpm - Gør den det?
> Hvis ikke er dét sandsynligvis grunden til at den ikke "får fat" ved
Den står ved ca. 1300 som haynes forskriver.

> ved
>
> Stor fejl at lede efter et problem og samtidig ikke sørge for at kunne
> detektere dets tilstedeværelse :-|
Det var ikke en søgen efter fejl, det var et desperat forsøg på at undgå
værksted igen

--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : Tue

Dato : 06-10-04 07:12

On Sun, 3 Oct 2004 14:56:29 +0200, Tue wrote:

> [...]
> lykkens gang) eller om der en nogen herinde der har en klog ide?
>
> Det skal lige bem¿rkes at mcÿen ikke har k¸rt i regnvejr eller blevet

Den var en tur på v¿rksted igen, og de fandt vand i karburatoren Men
den k¸rer da igen, men hvor lang tid ved jeg ikke.
--
Tue Jensen
SV650S - DT125LC

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 17:22

Tue skrev i meddelelsen <1q2adwk22my9r.58a4hszdhe3l.dlg@40tude.net>...

>Den var en tur på v¿rksted igen, og de fandt vand i karburatoren Men
>den k¸rer da igen, men hvor lang tid ved jeg ikke.

Det lyder lidt skummelt, tanken har været tømt, svømmerhusene tømt
adskillige gange, overløb fra tanken repareret....

Et eller andet siger mig at fejlen er en anden, der blot lader sig påvirke
af adskillelse og samling af cyklen :-|

mvh
Orla