Så skete det igen....
Fra : Jo

Dato : 03-10-04 09:29

BT den 3/10:

"En 24-årig mand fra Glostrup mistede i går livet, da han på motorcykel blev
påkørt bagfra af en uopmærksom bilist på Hillerødmotorvejen."

Det er altså ikke nok at være opmærksom på trafikken foran én.
Lad os håbe, at det var sæsonens sidste motorcykeldødsulykke!

Jeg har lige været gennem Tyskland på mc, og har flere gange haft en bilist
oppe og ligge 5-6 meter fra bagdækket, selv om vi lå og kørte 160-180 km/t.
og der var masser af biler foran mig. Det er vældig ubehageligt, når man
sidder så udsat som man gør på 2 hjul.

Jo.

Fra : Henrik

Dato : 03-10-04 14:12

Jo wrote:

> [...]

> og der var masser af biler foran mig. Det er vældig ubehageligt, når man

Folk kører generelt alt for tæt her i hovedstads området! Specielt når de
skal til eller fra arbejde, da er det som om det bare ikke kan gå stærkt
nok.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 16:36

Henrik skrev i meddelelsen ...

>Folk kører generelt alt for tæt her i hovedstads området! Specielt når de
>skal til eller fra arbejde, da er det som om det bare ikke kan gå stærkt
>nok.

Det er såmænd lige så slemt i Himmerland Jeg kører ikke på motorvejen i
morgen og fyraftens timerne, det har jeg sgu' mit liv for kært til.
Heldigvis er der en ganske øde hovedvej/amtsvej mellem Haverslev og Hobro,
så deet....

mvh
Orla

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-10-04 17:34

> Folk kører generelt alt for tæt her i hovedstads området! Specielt
> når de skal til eller fra arbejde, da er det som om det bare ikke kan
> gå stærkt nok.

Og det 'sjove' er jo at de ikke rigtigt kommer hurtigere frem af at køre
helt oppe i røven på den forankørende, nærmest tværtimod.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 03-10-04 19:14

> Og det 'sjove' er jo at de ikke rigtigt kommer hurtigere frem af at
> køre helt oppe i røven på den forankørende, nærmest tværtimod.

Jo det gør det for er der plds til en bil +1 meter så er der en der
tagre pladsen og man er skubbe en plads tilbage i køen ... Jeg er glad
for at jeg ikke sidder der til daglig ...
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-10-04 09:17

anders majland wrote:

> Jo det gør det for er der plds til en bil +1 meter så er der en der
> tagre pladsen og man er skubbe en plads tilbage i køen ...

...dog sjældnere i inderbanen der følgelig kører jævnere og ofte hurtigere
end yderbanen.

> Jeg er glad
> for at jeg ikke sidder der til daglig ...

Grr - fighting words, them!

--
vh
Torben Scheel

Fra : Kim Nielsen

Dato : 04-10-04 13:20

Det jeg ikke forstår er at BT skriver bilisten ikke kørte for hurtigt.

Hvis man kører op i røven på en foran kørende, så kører man da for hurtigt.

Men det lader til journalisten tror at hastighedsskilte viser den hastighed
man må køre selvom forholdene ikke tillader det!
Han ved åbenbart ikke at det betyder den maksimalt tilladte hastighed og
ikke tilladt hastighed.

Var det sket i tæt tåge havde journalisten nok skrevet bilisten havde kørt
for hurtigt. Skiltet er maks. tilladte hastighed - men man skal altid
tilpasse sin hastighed forholdene. Så kører man op i røven på andre - SÅ
KØRER MAN FOR HURTIGT !

Jeg er bare så træt af journalisternes dumme formuleringer - de har taget en
uddannelse i hvordan man bruger sproget og bør være et eksempel for andre.
Eller skriver han det for at undskylde bilisten ?

Men på den anden side, hvad kan man forvente af en journalist på BT ?

Mvh Kim , ps jeg er ikke journalist og skriver derfor så dårligt som
ovenstående

Ps. synd for mc'isten