/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW K1200RS erfaringer efterlyses
Fra : Jo


Dato : 01-10-04 19:31

Inden jeg evt. går i gang med at finde mig en BMW K1200RS, vil jeg meget
gerne høre din erfaring med sådan én.
Jeg har i øjeblikket en K1100RS, som jeg har været utrolig glad for. Den
kører perfekt, er billig at holde og er meget driftstabil.

Det er jo et faktum, at en K1200RS ikke hører til de billigste motorcykler,
men jeg har også hørt, at de meget dyre at have på værksted, fordi hele
motorcyklen skal skilles ad hvergang man skal til motoren. Det skulle f.eks.
tage 10-12 timer at lave kobling. En mc-mekaniker har faktisk direkte
frarådet mig at købe sådan én.

Hva' er din erfaring? Er der hyppige reparationer? Er der bestemte årgange
man skal undgå? Er det en god mc eller skal man finde noget andet?
På forhånd tak!

Mvh.

Jo.



 
 
TH (02-10-2004)
Kommentar
Fra : TH


Dato : 02-10-04 16:09

> Hva' er din erfaring? Er der hyppige reparationer? Er der bestemte årgange
> man skal undgå? Er det en god mc eller skal man finde noget andet?
> På forhånd tak!

Hej Jo.

Jeg er den lykkelige ejer af en BMW K1200RS årgang 2002, der nu har kørt
26.000 km.

Velvidende at motorcyklen endnu ikke er kommet i problemalderen, så kan jeg
oplyse at den hidtil ikke har givet mig nogen problemer overhovedet. Jeg har
overholdt de foreskrevne serviceintervaller, hvilket heller ikke har givet
nogen uforudsete udgifter.

10.000 km service kostede 2.931 kr incl. moms, men ekskl. dæk hos Jes i
Rødovre.
20.000 km service kostede 3.191 kr incl. moms, men ekskl. dæk hos Jes i
Rødovre.

Med hensyn til servicevenligheden, så tror jeg at motoren i en K1200 er
meget lig en K1100, da K1200 blot er en videreudvikling af K1100'eren.

På nedenstående links kan du muligvis finde flere svar på dine spørgsmål

http://www.ibmwr.org/ktech/k12-tips.shtml#riding_position
http://www.gunsmoke.com/scot/k12/fairing4.html
http://home.t-online.de/home/jan.fortmann/krad/krad_04.htm

Venlig hilsen

Tim.



Stifinder50 (02-10-2004)
Kommentar
Fra : Stifinder50


Dato : 02-10-04 19:44


"Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:415da263$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Inden jeg evt. går i gang med at finde mig en BMW K1200RS, vil jeg meget
> gerne høre din erfaring med sådan én.
> Jeg har i øjeblikket en K1100RS, som jeg har været utrolig glad for. Den
> kører perfekt, er billig at holde og er meget driftstabil.
>
> Det er jo et faktum, at en K1200RS ikke hører til de billigste
motorcykler,
> men jeg har også hørt, at de meget dyre at have på værksted, fordi hele
> motorcyklen skal skilles ad hvergang man skal til motoren. Det skulle
f.eks.
> tage 10-12 timer at lave kobling. En mc-mekaniker har faktisk direkte
> frarådet mig at købe sådan én.
>
> Hva' er din erfaring? Er der hyppige reparationer? Er der bestemte årgange
> man skal undgå? Er det en god mc eller skal man finde noget andet?
> På forhånd tak!
>
> Mvh.
>
> Jo.
>
>
Hej Jo.


Jeg er også den lykkelige ejer af en 1200RS og har heller ikke haft nogle
problemer overhovedet med den.

Har lige været til 10000 km service hos Toftlund MC, men til en noget anden
pris, nemlig 1384,- incl. moms

og der er vel ikke den store forskel på hvad der bliver lavet på eftersyn,
der er en opskrift de arbejder ud fra.

Jeg fik skiftet motorolie, filter, gearolie og en tur i computeren plus 1,5
time, så jeg er meget tilfreds.

Hilsen Kim



Stifinder50 (02-10-2004)
Kommentar
Fra : Stifinder50


Dato : 02-10-04 19:44


"Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:415da263$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Inden jeg evt. går i gang med at finde mig en BMW K1200RS, vil jeg meget
> gerne høre din erfaring med sådan én.
> Jeg har i øjeblikket en K1100RS, som jeg har været utrolig glad for. Den
> kører perfekt, er billig at holde og er meget driftstabil.
>
> Det er jo et faktum, at en K1200RS ikke hører til de billigste
motorcykler,
> men jeg har også hørt, at de meget dyre at have på værksted, fordi hele
> motorcyklen skal skilles ad hvergang man skal til motoren. Det skulle
f.eks.
> tage 10-12 timer at lave kobling. En mc-mekaniker har faktisk direkte
> frarådet mig at købe sådan én.
>
> Hva' er din erfaring? Er der hyppige reparationer? Er der bestemte årgange
> man skal undgå? Er det en god mc eller skal man finde noget andet?
> På forhånd tak!
>
> Mvh.
>
> Jo.
>
>
Hej Jo.


Jeg er også den lykkelige ejer af en 1200RS og har heller ikke haft nogle
problemer overhovedet med den.

Har lige været til 10000 km service hos Toftlund MC, men til en noget anden
pris, nemlig 1384,- incl. moms

og der er vel ikke den store forskel på hvad der bliver lavet på eftersyn,
der er en opskrift de arbejder ud fra.

Jeg fik skiftet motorolie, filter, gearolie og en tur i computeren plus 1,5
time, så jeg er meget tilfreds.

Hilsen Kim



Stifinder50 (02-10-2004)
Kommentar
Fra : Stifinder50


Dato : 02-10-04 19:45


"Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:415da263$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Inden jeg evt. går i gang med at finde mig en BMW K1200RS, vil jeg meget
> gerne høre din erfaring med sådan én.
> Jeg har i øjeblikket en K1100RS, som jeg har været utrolig glad for. Den
> kører perfekt, er billig at holde og er meget driftstabil.
>
> Det er jo et faktum, at en K1200RS ikke hører til de billigste
motorcykler,
> men jeg har også hørt, at de meget dyre at have på værksted, fordi hele
> motorcyklen skal skilles ad hvergang man skal til motoren. Det skulle
f.eks.
> tage 10-12 timer at lave kobling. En mc-mekaniker har faktisk direkte
> frarådet mig at købe sådan én.
>
> Hva' er din erfaring? Er der hyppige reparationer? Er der bestemte årgange
> man skal undgå? Er det en god mc eller skal man finde noget andet?
> På forhånd tak!
>
> Mvh.
>
> Jo.
>
>
Hej Jo.


Jeg er også den lykkelige ejer af en 1200RS og har heller ikke haft nogle
problemer overhovedet med den.

Har lige været til 10000 km service hos Toftlund MC, men til en noget anden
pris, nemlig 1384,- incl. moms

og der er vel ikke den store forskel på hvad der bliver lavet på eftersyn,
der er en opskrift de arbejder ud fra.

Jeg fik skiftet motorolie, filter, gearolie og en tur i computeren plus 1,5
time, så jeg er meget tilfreds.

Hilsen Kim



Carsten Eilersen (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Eilersen


Dato : 04-10-04 10:44

"Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:415da263$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

SNIP
jeg har også hørt, at de meget dyre at have på værksted, fordi hele
> motorcyklen skal skilles ad hvergang man skal til motoren. Det skulle
> f.eks. tage 10-12 timer at lave kobling. En mc-mekaniker har faktisk
> direkte frarådet mig at købe sådan én.
>
> Hva' er din erfaring?
SNIP
>
> Mvh.
>
> Jo.

Hej Jo,

Hvad ville den mekker mon anbefale/sælge til dig??????????????

Jeg købte i 2000 en fabriksny K 1200 RS, årgang 2000, nu med 58.600 på
klokken.

Motoren er da ikke specielt svær at komme til - man blot skal fjerne
bundskjoldet og kåben på højre/venstre side.
Er i det store og hele nem at servicere pga. god tilgængelighed - bortset
fra benzinpumpe og benzinfilter. Se nedenfor.

Har endnu ikke skiftet kobling - operationen tager skam lige så lang tid på
de gamle K-modeller - og, ja, det er korrekt, at et autoriseret værksted
fakturerer 10 arbejdstimer for skift af kobling, da man jo skal rykke hele
bagenden (baghjul, komplet kardan, gearkasse og den nedre tværarm på
stellet) af, for at komme til koblingen. Husk nu, at vi her taler om en
2-hjulet BIL


Udover for lidt køretid har jeg haft følgende problemer:

1) Trods rigeligt olietryk svigtede olietrykskontakten gentagne gange mellem
18K km og 20K km. Ingen problemer efter gentagne udskiftninger af kontakten
pr. kulance. Har ikke hørt at andre ejere har haft dette problem.
2) Det er almindelig kendt, at gearkassen ofte (i hvertfald modeller før
juli 2000) lækker olie ud i koblingshuset. Ringe pakdåse på gearkassens
udgangsaksel. Arbejdskrævende operation (som ved koblingsskift) at udskifte
en dum pakdåse til næsten ingen penge
Been there, done that.
3) Knaskædedækslet på motorens forside har det med efter nogen tid at svede
olie nederst til højre (set forfra), da dækslet ligger an mod både
topstykke og ventildæksel = tre flader, der ikke arbejder ens pga.
forskelligt materiale/godstykkelse. Dette er ikke specielt alvorligt - langt
de fleste nye og gamle K-modeller sveder på dette sted.

Modeller fra 97 - 99 havde problemer med dårlige pakninger i forgaffelbenene
og utæt benzintank (stort skruelåg i tankens nederste højre side, som giver
adgang til benzinpumpe og filter inde i tanken - åndsvag konstruktion).

Ellers ingen reps - kun alm. service, skift af dæk og bremseklodser.
Bare driftssikker, men hvorfor f..... kommer BMW bly i deres tunge
produkter?????

I tillæg til Tims links kan du checke disse:

http://www.piratesk12site.net/
http://www.micapeak.com/reg/bikes/K12RS/
http://www.k1200rs.de/

Enjoy.

Mvh.
Carsten
BMW K 1200 RS
Suzuki DR 250 S



Palle Christensen (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Palle Christensen


Dato : 06-10-04 07:25

"Carsten Eilersen" <eilersen@alpha-lingua.dk> wrote in message news:<QX88d.55395$Vf.2646581@news000.worldonline.dk>...
> "Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
> news:415da263$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> SNIP
> jeg har også hørt, at de meget dyre at have på værksted, fordi hele
> > motorcyklen skal skilles ad hvergang man skal til motoren. Det skulle
> > f.eks. tage 10-12 timer at lave kobling. En mc-mekaniker har faktisk
> > direkte frarådet mig at købe sådan én.
> >
> > Hva' er din erfaring?
> SNIP
> >
> > Mvh.
> >
> > Jo.
>
> Hej Jo,
>
> Hvad ville den mekker mon anbefale/sælge til dig??????????????
>
> Jeg købte i 2000 en fabriksny K 1200 RS, årgang 2000, nu med 58.600 på
> klokken.
>
> Motoren er da ikke specielt svær at komme til - man blot skal fjerne
> bundskjoldet og kåben på højre/venstre side.
> Er i det store og hele nem at servicere pga. god tilgængelighed - bortset
> fra benzinpumpe og benzinfilter. Se nedenfor.
>
> Har endnu ikke skiftet kobling - operationen tager skam lige så lang tid på
> de gamle K-modeller - og, ja, det er korrekt, at et autoriseret værksted
> fakturerer 10 arbejdstimer for skift af kobling, da man jo skal rykke hele
> bagenden (baghjul, komplet kardan, gearkasse og den nedre tværarm på
> stellet) af, for at komme til koblingen. Husk nu, at vi her taler om en
> 2-hjulet BIL
>
>
> Udover for lidt køretid har jeg haft følgende problemer:
>
> 1) Trods rigeligt olietryk svigtede olietrykskontakten gentagne gange mellem
> 18K km og 20K km. Ingen problemer efter gentagne udskiftninger af kontakten
> pr. kulance. Har ikke hørt at andre ejere har haft dette problem.
> 2) Det er almindelig kendt, at gearkassen ofte (i hvertfald modeller før
> juli 2000) lækker olie ud i koblingshuset. Ringe pakdåse på gearkassens
> udgangsaksel. Arbejdskrævende operation (som ved koblingsskift) at udskifte
> en dum pakdåse til næsten ingen penge
> Been there, done that.
> 3) Knaskædedækslet på motorens forside har det med efter nogen tid at svede
> olie nederst til højre (set forfra), da dækslet ligger an mod både
> topstykke og ventildæksel = tre flader, der ikke arbejder ens pga.
> forskelligt materiale/godstykkelse. Dette er ikke specielt alvorligt - langt
> de fleste nye og gamle K-modeller sveder på dette sted.
>
> Modeller fra 97 - 99 havde problemer med dårlige pakninger i forgaffelbenene
> og utæt benzintank (stort skruelåg i tankens nederste højre side, som giver
> adgang til benzinpumpe og filter inde i tanken - åndsvag konstruktion).
>
> Ellers ingen reps - kun alm. service, skift af dæk og bremseklodser.
> Bare driftssikker, men hvorfor f..... kommer BMW bly i deres tunge
> produkter?????
>
> I tillæg til Tims links kan du checke disse:
>
> http://www.piratesk12site.net/
> http://www.micapeak.com/reg/bikes/K12RS/
> http://www.k1200rs.de/
>
> Enjoy.
>
> Mvh.
> Carsten
> BMW K 1200 RS
> Suzuki DR 250 S

Hej

Jeg købte i august 2000 en K1200RS. Jeg har kørt lidt over 70.000 km
på den nu. Jeg har kun haft en fejl på maskinen. ABS regulatoren døde
sidste år. Det er desvære en dyr sag, så jeg har kørt denne sæson uden
ABS! Ellers har maskinen levet op til mine forventninger. Jeg har
prøvet forskellige værksteder, men har ikke rigtig været tilfreds med
dem. Prisen har været i den høje ende, og der har altid været et par
småting jeg selv har måttet lave færdig/skrue sammen efter et service
besøg. Jeg er derfor gået over til selv at lave service på den.
Stumper kan købes til fornuftige priser i UK ved www.motorworks.co.uk.
Leveringstid ca. 4 dage.

Palle Christensen
BMW K1200RS

Jo (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Jo


Dato : 06-10-04 15:57

Hej
>
> Jeg købte i august 2000 en K1200RS. Jeg har kørt lidt over 70.000 km
> på den nu. Jeg har kun haft en fejl på maskinen. ABS regulatoren døde
> sidste år. Det er desvære en dyr sag, så jeg har kørt denne sæson uden
> ABS! Ellers har maskinen levet op til mine forventninger. Jeg har
> prøvet forskellige værksteder, men har ikke rigtig været tilfreds med
> dem. Prisen har været i den høje ende, og der har altid været et par
> småting jeg selv har måttet lave færdig/skrue sammen efter et service
> besøg. Jeg er derfor gået over til selv at lave service på den.
> Stumper kan købes til fornuftige priser i UK ved www.motorworks.co.uk.
> Leveringstid ca. 4 dage.
>
> Palle Christensen
> BMW K1200RS

Tak for svaret.
Er der ikke noget om, at en K1200 ikke bremser korrekt, når ABS regulatoren
ikke fungerer?
I øvrigt dejligt at høre, at det er det eneste problem du har haft på 70.000
km. Det ka' være at jeg alligevel skal kikke lidt efter sådan én?
Er der evt. årgange man skal undgå?

Jo.



Ukendt (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-10-04 20:36

On Wed, 6 Oct 2004 16:56:48 +0200, "Jo"
<jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

> Hej
>>
>> Jeg købte i august 2000 en K1200RS. Jeg har kørt lidt over 70.000 km
>> på den nu. Jeg har kun haft en fejl på maskinen. ABS regulatoren døde
>> sidste år. Det er desvære en dyr sag, så jeg har kørt denne sæson uden
>> ABS! Ellers har maskinen levet op til mine forventninger. Jeg har
>> prøvet forskellige værksteder, men har ikke rigtig været tilfreds med
>> dem. Prisen har været i den høje ende, og der har altid været et par
>> småting jeg selv har måttet lave færdig/skrue sammen efter et service
>> besøg. Jeg er derfor gået over til selv at lave service på den.
>> Stumper kan købes til fornuftige priser i UK ved www.motorworks.co.uk.
>> Leveringstid ca. 4 dage.
>>
>> Palle Christensen
>> BMW K1200RS
>
>Tak for svaret.
>Er der ikke noget om, at en K1200 ikke bremser korrekt, når ABS regulatoren
>ikke fungerer?
>I øvrigt dejligt at høre, at det er det eneste problem du har haft på 70.000
>km. Det ka' være at jeg alligevel skal kikke lidt efter sådan én?
>Er der evt. årgange man skal undgå?
>
>Jo.

BMW'S ABS system så snedigt indrettet, at det i tilfælde af fejl på
systemet sættes ud af kraft hvorved bremserne så funger som
almindelige bremser uden ABS.

Min K1100RS havde en periodisk fejl på ABS enheden i nogle måneder
sidste år indtil jeg fik sat en ny enhed på. Bremse systemet
fungerede som ganske udemærket. eneste synlige indikation af at ABS'en
ikke var funktionsklar var den evige asynkrone blinken af ABSlamperne
i instrumentbrædtet- ret træls. men det kan man lære at leve med, når
en ny ABS enhed koster i omegnen af 8tkr.

Jeg formoder, at ABS systemet er identisk på en K12.

I øvrigt kan det anbefales at købe dele hos BMW i tyskland.

/Jannik
BMW K1100RS
Moto Guzzi Le Mans 3




Jo (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Jo


Dato : 06-10-04 21:04

> BMW'S ABS system så snedigt indrettet, at det i tilfælde af fejl på
> systemet sættes ud af kraft hvorved bremserne så funger som
> almindelige bremser uden ABS.
>
> Min K1100RS havde en periodisk fejl på ABS enheden i nogle måneder
> sidste år indtil jeg fik sat en ny enhed på. Bremse systemet
> fungerede som ganske udemærket. eneste synlige indikation af at ABS'en
> ikke var funktionsklar var den evige asynkrone blinken af ABSlamperne
> i instrumentbrædtet- ret træls. men det kan man lære at leve med, når
> en ny ABS enhed koster i omegnen af 8tkr.
>
> Jeg formoder, at ABS systemet er identisk på en K12.
>
> I øvrigt kan det anbefales at købe dele hos BMW i tyskland.
>
> /Jannik
> BMW K1100RS
> Moto Guzzi Le Mans 3

Jeg mener at have hørt, at netop på K1200 får en ABS fejl bremserne til at
virke på forkert måde, mens en lignende fejl på en K1100 (har selv én) bare
sætter ABS ud af funktion, og bremserne så virker som sædvanligt - blot uden
ABS.
En K1100 er i øvrigt meget følsom overfor spændingen, så hvis ABS lamperne
blinker asyncront, skal den som regel bare have lidt strøm. Det hjælper som
regel også at slukke og tænde for motorcyklen.
Ved syncront blinkende lamper er strømmen i orden, og de går ud kort tid
efter start.
Der findes i øvrigt en tysk vejledning til at "kortslutte" systemet i
stikket under sædet, så ABS'en bliver reset'et (tror jeg nok) et eller andet
sted på nettet.
Har du et favorit sted i Tyskland, hvor du køber stumper? Jeg får som regel
mine fra KR-Handel (Expedit) i Ølgod, som jeg synes har meget rimelige
priser og en hurtig levering.

Jo.



Ukendt (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-10-04 21:27

On Wed, 6 Oct 2004 22:04:18 +0200, "Jo"
<jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>> BMW'S ABS system så snedigt indrettet, at det i tilfælde af fejl på
>> systemet sættes ud af kraft hvorved bremserne så funger som
>> almindelige bremser uden ABS.
>>
>> Min K1100RS havde en periodisk fejl på ABS enheden i nogle måneder
>> sidste år indtil jeg fik sat en ny enhed på. Bremse systemet
>> fungerede som ganske udemærket. eneste synlige indikation af at ABS'en
>> ikke var funktionsklar var den evige asynkrone blinken af ABSlamperne
>> i instrumentbrædtet- ret træls. men det kan man lære at leve med, når
>> en ny ABS enhed koster i omegnen af 8tkr.
>>
>> Jeg formoder, at ABS systemet er identisk på en K12.
>>
>> I øvrigt kan det anbefales at købe dele hos BMW i tyskland.
>>
>> /Jannik
>> BMW K1100RS
>> Moto Guzzi Le Mans 3
>
>Jeg mener at have hørt, at netop på K1200 får en ABS fejl bremserne til at
>virke på forkert måde, mens en lignende fejl på en K1100 (har selv én) bare
>sætter ABS ud af funktion, og bremserne så virker som sædvanligt - blot uden
>ABS.
>En K1100 er i øvrigt meget følsom overfor spændingen, så hvis ABS lamperne
>blinker asyncront, skal den som regel bare have lidt strøm. Det hjælper som
>regel også at slukke og tænde for motorcyklen.
>Ved syncront blinkende lamper er strømmen i orden, og de går ud kort tid
>efter start.
>Der findes i øvrigt en tysk vejledning til at "kortslutte" systemet i
>stikket under sædet, så ABS'en bliver reset'et (tror jeg nok) et eller andet
>sted på nettet.
>Har du et favorit sted i Tyskland, hvor du køber stumper? Jeg får som regel
>mine fra KR-Handel (Expedit) i Ølgod, som jeg synes har meget rimelige
>priser og en hurtig levering.
>
>Jo.
>

Ja, kender godt til "overfølsomheden" overfor lav spænding på K11.

På min var det desværre en regulær fejl i ABS enheden, der astedkom
fejlmeldingen Siden udskiftningen har jeg ikke haft problemer eller
oplevet fejlmeldinger (pga for lav spænding)

Min første K100 købte jeg hos BMW Bremen og har siden ofte fx. i
forbindelse med ferie lige lagt vejen forbi for at få lidt reservedele
med hjem. Er der ikke plads på mcen sender de også gerne hjem. Jeg
har kun godt at sige om dem. Ring evt og få en snak med dem - der er
meget hjælpsomme...

/Jannik

BMW K1100RS
Moto Guzzi Le Mans 3


Carsten N (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Carsten N


Dato : 07-10-04 08:18

JC <> wrote in message news:<mmk8m09raqbjteu017sj7gv6rcbna5gkmm@4ax.com>...
> On Wed, 6 Oct 2004 22:04:18 +0200, "Jo"
> <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:
>
> >> BMW'S ABS system så snedigt indrettet, at det i tilfælde af fejl på
> >> systemet sættes ud af kraft hvorved bremserne så funger som
> >> almindelige bremser uden ABS.
> >>
> >> Min K1100RS havde en periodisk fejl på ABS enheden i nogle måneder
> >> sidste år indtil jeg fik sat en ny enhed på. Bremse systemet
> >> fungerede som ganske udemærket. eneste synlige indikation af at ABS'en
> >> ikke var funktionsklar var den evige asynkrone blinken af ABSlamperne
> >> i instrumentbrædtet- ret træls. men det kan man lære at leve med, når
> >> en ny ABS enhed koster i omegnen af 8tkr.
> >>
> >> Jeg formoder, at ABS systemet er identisk på en K12.
> >>
> >> I øvrigt kan det anbefales at købe dele hos BMW i tyskland.
> >>
> >> /Jannik
> >> BMW K1100RS
> >> Moto Guzzi Le Mans 3
> >
> >Jeg mener at have hørt, at netop på K1200 får en ABS fejl bremserne til at
> >virke på forkert måde, mens en lignende fejl på en K1100 (har selv én) bare
> >sætter ABS ud af funktion, og bremserne så virker som sædvanligt - blot uden
> >ABS.
> >En K1100 er i øvrigt meget følsom overfor spændingen, så hvis ABS lamperne
> >blinker asyncront, skal den som regel bare have lidt strøm. Det hjælper som
> >regel også at slukke og tænde for motorcyklen.
> >Ved syncront blinkende lamper er strømmen i orden, og de går ud kort tid
> >efter start.
> >Der findes i øvrigt en tysk vejledning til at "kortslutte" systemet i
> >stikket under sædet, så ABS'en bliver reset'et (tror jeg nok) et eller andet
> >sted på nettet.
> >Har du et favorit sted i Tyskland, hvor du køber stumper? Jeg får som regel
> >mine fra KR-Handel (Expedit) i Ølgod, som jeg synes har meget rimelige
> >priser og en hurtig levering.
> >
> >Jo.
> >
>
> Ja, kender godt til "overfølsomheden" overfor lav spænding på K11.
>
> På min var det desværre en regulær fejl i ABS enheden, der astedkom
> fejlmeldingen Siden udskiftningen har jeg ikke haft problemer eller
> oplevet fejlmeldinger (pga for lav spænding)
>
> Min første K100 købte jeg hos BMW Bremen og har siden ofte fx. i
> forbindelse med ferie lige lagt vejen forbi for at få lidt reservedele
> med hjem. Er der ikke plads på mcen sender de også gerne hjem. Jeg
> har kun godt at sige om dem. Ring evt og få en snak med dem - der er
> meget hjælpsomme...
>
> /Jannik
>
> BMW K1100RS
> Moto Guzzi Le Mans 3

Hej

Jeg købte en årgang 99 med 7500km på klokken i foråret. Efter at have
kørt 24000km på cyklen må jeg erkende at det er en værdig afløser til
min gamle XJ900. Jeg har ikke haft nogle problemer andet end manglende
varmehåndtag.

Med hensyn til forkert virkende bremser på K1200RS er det sådan at på
de nyere maskiner er der bremseforstærker samt delintegral og dette
skal givetvis fungere korrekt.

Med hensyn til stumper har jeg også handlet ind hos motorworks i
england med godt resultat.

God vind
Carsten N

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste