karburatorforbindelse?
Fra : Kai Mårsted

Dato : 01-10-04 18:11

Hej NG.

På min Kawasaki Z750 2 cyl fra 84, sidder der to T-stykker lidt oven over
hinanden, som forbinder de 2 karburatorer. På den ene (den nederste) sidder
benzinslangen fra hanen. Hvad skal der sidde på den anden???????

Jeg har fået cyklen i delvis adskilt tilstand og har derfor ikke haft
mulighed for at se den samlet. Håber at en i gruppen kan hjælpe.

Hilsen Kai

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 01-10-04 19:22

"Kai Mårsted" <kem@ishoejby.invalid> wrote:

>På min Kawasaki Z750 2 cyl fra 84, sidder der to T-stykker lidt oven over
>hinanden, som forbinder de 2 karburatorer. På den ene (den nederste) sidder
>benzinslangen fra hanen. Hvad skal der sidde på den anden???????

Mon ikke det er en udluftningsslange - det vil jeg gætte på.

Er der mon nogen her i gruppen, der kender et websted med
Z750-microfiches?

--
Kåre

Fra : Hekto

Dato : 01-10-04 20:01

In article <277rl0hv0no7tuphafppagl7tkjhte82bp@4ax.com>, nospam@kan.dk
says...

> Mon ikke det er en udluftningsslange - det vil jeg gætte på.

Udluftning - eller returslangen hvis den er med pumpe?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Xenon

Dato : 02-10-04 10:45

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> skrev i en meddelelse

> Er der mon nogen her i gruppen, der kender et websted med
> Z750-microfiches?

http://www.buykawasaki.com/Default.asp?

Claus
ZX6R

Fra : Armand

Dato : 02-10-04 00:04

> [...]
>
> Mon ikke det er en udluftningsslange - det vil jeg gætte på.
>
> Er der mon nogen her i gruppen, der kender et websted med

Jep!
www.powersportspro.com har en side á "partsfish" som man ved at tilmelde sig
gratis og uforpligtende kan surfe efter ficher til såvel de fire japanske
mærker, som Ducati!

Og et hurtigt opslag bekræftede havd jeg mente at kunne huske: 7½'eren har
oprindeligt to bensinhaner og ved hjælp af de to T'er vil man udover at
fodre hver karburator fra hver sin bensinhane, forbinde de to bensinhaner
så der altid vil være bensin til begge karbunader uanset om tanken løber tør
i den ene side!!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 03-10-04 18:32

In article <cjp9h6$bv3$10@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> www.powersportspro.com har en side á "partsfish" som man ved at tilmelde sig
> gratis og uforpligtende kan surfe efter ficher til såvel de fire japanske
> mærker, som Ducati!

Endda til overflod, for www.ducati.com dækker faktisk nogle år bagud
m.h.t. reservedelsnumre, fiche'r m.m..

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 03-10-04 23:42

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>gratis og uforpligtende kan surfe efter ficher til såvel de fire japanske

Ah ja, den har jeg været på før - men siden der ikke er XTZ-fiches, så
fik den ikke noget bogmærke.

Men jeg kan nu heller ikke finde nogen Kawa Z750. Har den et andet
dæknavn?

--
Kåre

Fra : p.jarnbak

Dato : 02-10-04 08:15

"Kai Mårsted" <kem@ishoejby.invalid> wrote in message
> [...]
> sidder
> benzinslangen fra hanen. Hvad skal der sidde på den anden???????

På min gamle z750/2 fra 78 sad der en slange imellem de to indsugnings
studse,
man så kunne tage af når man skulle bruge vakummeter.
Hej Palle.

Fra : p.jarnbak

Dato : 02-10-04 08:18

> [...]
> sidder
> benzinslangen fra hanen. Hvad skal der sidde på den anden???????

ups forkert svar til spørgsmål,har været på nat arbejde så derfor.
Hej Palle.

Fra : Kai Mårsted

Dato : 05-10-04 20:26

> [...]
>
> Jeg har fået cyklen i delvis adskilt tilstand og har derfor ikke haft
> mulighed for at se den samlet. Håber at en i gruppen kan hjælpe.

Tak for alle svarene, den side med microfiches kendte jeg ikke.

Efter at have talt med en forhandler tror jeg at der er tale om en
overløbsslange. Jeg kan dog ikke helt forstå ideen.

Hilsen Kai

Fra : Flemming Disc

Dato : 06-10-04 09:27

> Efter at have talt med en forhandler tror jeg at der er tale om en
> overløbsslange. Jeg kan dog ikke helt forstå ideen.
>
> Hilsen Kai

Hej Kai
Den virker også som overløbslang, men hvis du lukker den til vil der ikke
kom luft ned i svømmerhuset og den vil få problemer med at styre
svømmerstand og dermed blandingen.
På en cykel med "Ram-air", hvor luften bliver trykket ind i
luftfilterkassen, er der ved ram-air indgangen en slange der går til
svømmerhusene for at holde samme "lufttryk" i svømmerhusene, som der er i
luftfilterkassen.
Hvis det ikke virker køre cyklen MEGET dårligt.
Det vil ikke virke så slemt på en god gammel Kawa 750 Twin, men jeg er
sikker på at den "skabe sig" ved visse omdr.
Stadig held og lykke med den dejlige cykel.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Flemming Disc

Dato : 06-10-04 09:36

Hej igen kai
Jeg hørte aldrig fra dig om det var en Kawa 750 Twin K2 med belt??
Håber at høre fra dig.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Flemming Disc

Dato : 06-10-04 12:19

> [...]
> Det vil ikke virke så slemt på en god gammel Kawa 750 Twin, men jeg er
> sikker på at den "skabe sig" ved visse omdr.

Hej .
Jeg må vende tilbage igen, for jeg tog fejl.
En kawa 750 Twin "skaber sig" ikke lidt, når åndehulerne er stoppet.
Den skaber sig MEGET.
Har lige prøvet en tur på min med stoppet slange og den kom til at gå i
tomgang, men fra 1000 omdr til 4000 omdr, gik den extremt dårligt.
Gik nærmest helt ud af og til, men over 4000 omdr. trak den nogetledes
jævnt.
Så de er bestemt ikke primært overløbsslanger, men et vigtigt ånderør til
svømmerhus.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 17:31

Flemming Disc skrev i meddelelsen
<4163d466$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>Den skaber sig MEGET.
>Så de er bestemt ikke primært overløbsslanger, men et vigtigt ånderør til

Jup, og derfor må slangerne heller ikke føres så der kan opstå en "vandlås"
midtvejs. Ejheller må slangeenden placeres, så en vandperle kan lukke enden
af slangen ved kørsel i regnvejr.

mvh
Orla

Fra : Kai Mårsted

Dato : 07-10-04 19:26

meddelelse news:41641da3$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
"vandlås"
> midtvejs. Ejheller må slangeenden placeres, så en vandperle kan lukke

Hej Orla og tak for din indsats.

Cyklen er en Z750 LDT årgang 84. Den er fremstillet (iflg. importøren og
stelnummer) i meget få eksemplarer til US marked, og derfra til tyskland og
videre hertil. Et medlem af familien måtte pga helbredet opgive at sætte den
istand men nåede dog at skille den i samtlige stykker som jeg fik
overleveret i nogle kasser.
Der er aldrig trykt en manual på denne maskine og det har indimellem været
en spøjs omgang at finde frem til hvordan den skulle samles. Nu er jeg
imidlertid kommet så langt at jeg bare mangler at få styr på disse slanger
på karburatoren og jeg er ikke helt sikker på at jeg har helt fat i hvor til
den skal gå.
Altså - imellem de to karburatorer sidder der to T-stykker lidt over
hinanden. På den nederste sidder der en slange der fører til benzinhanen. På
det andet T-stykke skal der også sidde en slange som fører til?????
Du nævner ram-air og en slange der går herfra. På min sidder luftindtaget
sådan at åbningen peger bagud, og der er ingen tilslutnings muligheder i
nærheden hvorpå der kan sættes en slange. Den eneste slange fra
luftfilterkassen er den der sidder ret langt nede og som går til en rund
olieforstøvnings anordning.

Hilsen Kai

Fra : Flemming Disc

Dato : 07-10-04 19:59

> [...]

> nærheden hvorpå der kan sættes en slange. Den eneste slange fra
> luftfilterkassen er den der sidder ret langt nede og som går til en rund

Hej Kai
Det er mig der nævner ram-air og har intet med din cykel at gøre, det var
for at forklare at den øverste slange er meget vigtig for at holde samme
"tryk" i svømmerhus som i luftfilterkasse, men det var måske mere til at
forvirre, undskyld.
Det øverste T stykke på din karburator, skal have en slange på der bare skal
hænger ned, så der ikke bliver suget skidt ind i din Karburator, når
åndehullet (det øverste T stykke) "køre" luft frem og tilbage for at udligne
tryk.

Jeg har stadig en original værkstedsbog til din model, der skulle kunne
laves kopi af!!!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 21:05

Kai Mårsted skrev i meddelelsen ...
>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> [...]

Ikke mig Du skal takke, det er Flemming der kender cyklen. Jeg kom blot med
nogle generelle betragtninger. Jeg er dog sikker på, at der _ikke_ er
RAM-air på en cykel af den årgang. Hvad der derimod kunne være tale om, da
det er en US-cykel, er noget miljø tjuhej, som skal opsamle benzindampene
fra svømmerhusene. Ligger der en eller anden ubestemmelig metalbeholder i
kassen med dele ? I dit sted ville jeg forbinde T-stykket til absolut
ingenting, sådan er de fleste EU-mc'er alligevel indrettet

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 08-10-04 14:46

Kai Mårsted <kem@ishoejby.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ck41kr$8to$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> hinanden. På den nederste sidder der en slange der fører til benzinhanen. På
> det andet T-stykke skal der også sidde en slange som fører til?????

Jeg er sikker på at det er en bensinhane at du mangler :-|
Det er netop på en amerikansk side at jeg fandt ficherne der viser en tank
med to bensinhaner og deraf forekommende Tér og mellemstykke til fordeling
af begges bensin til begge karbunader.
Eftersom at din tank tilsyneladende hverken har to haner såvel som kan få
en ekstra monteret er sidestykket på det ene T overfødigt og kan proppes
af. Det eneste problem jeg kan se i den forbindelse er at slangerne måske
kan vise sig at være for tynde til at kunne føde begge karbunader fra én
bensinhane, men det er et problem der kun vil vise sig med hanen i bund!

--
Armand.