> > Flemming Disc skrev i meddelelsen
> > <4163d466$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> >
> > >Jeg må vende tilbage igen, for jeg tog fejl.
> > >En kawa 750 Twin "skaber sig" ikke lidt, når åndehulerne er stoppet.
> > >Den skaber sig MEGET.
> > >Så de er bestemt ikke primært overløbsslanger, men et vigtigt ånderør
til
> > >svømmerhus.
> >
> >
> > Jup, og derfor må slangerne heller ikke føres så der kan opstå en
> "vandlås"
> > midtvejs. Ejheller må slangeenden placeres, så en vandperle kan lukke
> enden
> > af slangen ved kørsel i regnvejr.
> >
> > mvh
> > Orla
>
> Hej Orla og tak for din indsats.
>
> Cyklen er en Z750 LDT årgang 84. Den er fremstillet (iflg. importøren og
> stelnummer) i meget få eksemplarer til US marked, og derfra til tyskland
og
> videre hertil. Et medlem af familien måtte pga helbredet opgive at sætte
den
> istand men nåede dog at skille den i samtlige stykker som jeg fik
> overleveret i nogle kasser.
> Der er aldrig trykt en manual på denne maskine og det har indimellem været
> en spøjs omgang at finde frem til hvordan den skulle samles. Nu er jeg
> imidlertid kommet så langt at jeg bare mangler at få styr på disse slanger
> på karburatoren og jeg er ikke helt sikker på at jeg har helt fat i hvor
til
> den skal gå.
> Altså - imellem de to karburatorer sidder der to T-stykker lidt over
> hinanden. På den nederste sidder der en slange der fører til benzinhanen.
På
> det andet T-stykke skal der også sidde en slange som fører til?????
> Du nævner ram-air og en slange der går herfra. På min sidder luftindtaget
> sådan at åbningen peger bagud, og der er ingen tilslutnings muligheder i
> nærheden hvorpå der kan sættes en slange. Den eneste slange fra
> luftfilterkassen er den der sidder ret langt nede og som går til en rund
> olieforstøvnings anordning.
>
> Hilsen Kai
>
Hej Kai
Det er mig der nævner ram-air og har intet med din cykel at gøre, det var
for at forklare at den øverste slange er meget vigtig for at holde samme
"tryk" i svømmerhus som i luftfilterkasse, men det var måske mere til at
forvirre, undskyld.
Det øverste T stykke på din karburator, skal have en slange på der bare skal
hænger ned, så der ikke bliver suget skidt ind i din Karburator, når
åndehullet (det øverste T stykke) "køre" luft frem og tilbage for at udligne
tryk.
Jeg har stadig en original værkstedsbog til din model, der skulle kunne
laves kopi af!!!
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk