/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vedligeholdsomkostninger.
Fra : Flemming Kold


Dato : 01-10-04 09:45

Hej NG.

Jeg er selv ejer af en Kawasaki ZZR 1100, 1993, model D.

Jeg bruger ca. 10.000 om året på vedligehold. Kører omkring 10.000 km årligt
tillige.

Er det egentlig ikke en del?

Hvad bruger i andre?

F.Kold
Kawasaki ZZR 1100




 
 
Ukendt (01-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-10-04 13:16


"Flemming Kold" <fkoldFJAERNDETTE@mailOGDETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:415d181b$0$240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg er selv ejer af en Kawasaki ZZR 1100, 1993, model D.

Dejlig maskine, har selv lige købt en 95 D3 model for 2 mdr. siden.

> Jeg bruger ca. 10.000 om året på vedligehold. Kører omkring >10.000 km
årligt tillige.
>
> Er det egentlig ikke en del?

Det syntes da, hvad bruger du dem på? 1 sæt dæk og 2 gange aut. service?

> Hvad bruger i andre?

Svært at sige lige pt.

Mvh.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75



Tomas Linnet (01-10-2004)
Kommentar
Fra : Tomas Linnet


Dato : 01-10-04 16:19


"Flemming Kold" <fkoldFJAERNDETTE@mailOGDETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:415d181b$0$240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg er selv ejer af en Kawasaki ZZR 1100, 1993, model D.
>
> Jeg bruger ca. 10.000 om året på vedligehold. Kører omkring 10.000 km
årligt
> tillige.
>
> Er det egentlig ikke en del?
>
> Hvad bruger i andre?
>
> F.Kold
> Kawasaki ZZR 1100
>
>
>
Det første hele år(1996) jeg havde min nye XJ600S gav jeg 2,16 pr kilometer
med alt betalt.

Hilsen Tomas
Nu med uden MC



Asger Steffensen (02-10-2004)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 02-10-04 10:19


"Flemming Kold" <fkoldFJAERNDETTE@mailOGDETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:415d181b$0$240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg er selv ejer af en Kawasaki ZZR 1100, 1993, model D.
>
> Jeg bruger ca. 10.000 om året på vedligehold. Kører omkring 10.000 km
> årligt
> tillige.
>
> Er det egentlig ikke en del?
>
> Hvad bruger i andre?
>
> F.Kold
> Kawasaki ZZR 1100
>

STOP!!

Hvis du først begynder at regne på økonomien (og fornuften) i at have MC, så
er den snart solgt.
Det er en økonomisk set dårlig forretning at køre MC, sammenlignet med bil
eller offentlig transport.
Man kører MC af personlige grunde, ikke økonomiske.
Man kan selvfølgelig godt finde en relativt billig MC som daglig slider, men
vil du have en stor MC, og bruger du den ikke som primært transportmiddel,
så er det en dårlig forretning.

Asger
V-Strom



Flemming Kold (02-10-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Kold


Dato : 02-10-04 11:50


Jeg er klar over at en MC ikke er billig legetøj.

Mit indlæg handler heller ikke om hvor meget jeg klynker over økonomien. Det
er et simpelt spørgsmål om andre bruger omkring det samme beløb.

F. Kold
Kawasaki ZZR 1100

> STOP!!
>
> Hvis du først begynder at regne på økonomien (og fornuften) i at have MC,

> er den snart solgt.
> Det er en økonomisk set dårlig forretning at køre MC, sammenlignet med bil
> eller offentlig transport.
> Man kører MC af personlige grunde, ikke økonomiske.
> Man kan selvfølgelig godt finde en relativt billig MC som daglig slider,
men
> vil du have en stor MC, og bruger du den ikke som primært transportmiddel,
> så er det en dårlig forretning.
>
> Asger
> V-Strom
>
>



Christian Knudsen (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 04-10-04 18:38


"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> skrev i en meddelelse
news:415e7293$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Flemming Kold" <fkoldFJAERNDETTE@mailOGDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> news:415d181b$0$240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hej NG.
>>
>> Jeg er selv ejer af en Kawasaki ZZR 1100, 1993, model D.
>>
>> Jeg bruger ca. 10.000 om året på vedligehold. Kører omkring 10.000 km
>> årligt
>> tillige.
>>
>> Er det egentlig ikke en del?
>>
>> Hvad bruger i andre?
>>
>> F.Kold
>> Kawasaki ZZR 1100
>>
>
> STOP!!
>
> Hvis du først begynder at regne på økonomien (og fornuften) i at have MC,
> så er den snart solgt.
> Det er en økonomisk set dårlig forretning at køre MC, sammenlignet med bil
> eller offentlig transport.
> Man kører MC af personlige grunde, ikke økonomiske.
> Man kan selvfølgelig godt finde en relativt billig MC som daglig slider,
> men vil du have en stor MC, og bruger du den ikke som primært
> transportmiddel, så er det en dårlig forretning.
>
> Asger
> V-Strom


Der er jeg så uenig.
Jeg har en FZR 600 R fra 94, som koster mig ca 1,1-1,2 kr/km (regnet ud fra
10.000 km om året). Og det er med ALT inkluderet. Det kan ikke gøres meget
billigere. Kun hvis man kører flere kilometer pr år, hvilket jeg har gjort i
år, hvorved det så bliver lidt billigere.
Men er det er dyrere end at køre i bil, vil jeg ikke påstå. Normalt siger
man det koster i hvert fald 2 kr/km at køre bil, og ofte 2,5 eller 3, hvis
man får den lavet på værksted.

Min pris på 1,2 er med høje benzinpriser, reservedele, dækslid, forsikring
og vægtafgift inkluderet.
Det kan ikke gøres meget billigere!

mvmch
christian




Asger Steffensen (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 04-10-04 21:30


"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:41618ac9$0$194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

SNIP

> Der er jeg så uenig.
> Jeg har en FZR 600 R fra 94, som koster mig ca 1,1-1,2 kr/km (regnet ud
> fra 10.000 km om året). Og det er med ALT inkluderet. Det kan ikke gøres
> meget billigere. Kun hvis man kører flere kilometer pr år, hvilket jeg har
> gjort i år, hvorved det så bliver lidt billigere.
> Men er det er dyrere end at køre i bil, vil jeg ikke påstå. Normalt siger
> man det koster i hvert fald 2 kr/km at køre bil, og ofte 2,5 eller 3, hvis
> man får den lavet på værksted.
>
> Min pris på 1,2 er med høje benzinpriser, reservedele, dækslid, forsikring
> og vægtafgift inkluderet.
> Det kan ikke gøres meget billigere!
>
> mvmch
> christian
>

Nu kunne jeg jo så være ond og påpege at vi her taler om _store_ MC'er.

Men selvfølgelig kan det gøres billigere. Min pointe var blot at hvis du
kører en nyere, stor (dyr og højtydende) MC, med deraf følgende høje
omkostninger til forsikring, sliddele, afskrivninger og afdrag, etc. er det
ofte billigere at køre bil, vel at mærke regnet pr. kilometer, da du jo ofte
kører færre km på MC end i bilen. Jeg gør i hvert fald - desværre...

Asger
DL 1000 V-Strom



Moller (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-10-04 08:25

Asger Steffensen wrote:

> Nu kunne jeg jo så være ond og påpege at vi her taler om _store_ MC'er.

   Så skal man lige husk at det gælder skam også biler, jo dyre dyt, jo
dyre i drift også...

   Min MZ koster mig ca. 2000Kr. om året i forsikring og vægt osv...
bruger for ca. 3000Kr. i olie dæk osv.. om året(køre med BT-45 dæk,
derfor dyre end en gennesnits MZ)... og så benzin 20-28km/L alt efter
gasvillighed.

   Min Bandit koster ca. 7500Kr. årligt i vægt afgift og forsikring...
bruger for 3000Kr. dæk årligt ... køre for tiden kun 8km/l osv.

   Så jo sjovere jo dyre... detsvære er det ikke lignært sammenhæng.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Torben Scheel (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-10-04 09:32

Asger Steffensen wrote:

> Nu kunne jeg jo så være ond og påpege at vi her taler om _store_
> MC'er.
> Men selvfølgelig kan det gøres billigere. Min pointe var blot at hvis
> du kører en nyere, stor (dyr og højtydende) MC, med deraf følgende
> høje omkostninger til forsikring, sliddele, afskrivninger og afdrag,
> etc. er det ofte billigere at køre bil, vel at mærke regnet pr.
> kilometer, da du jo ofte kører færre km på MC end i bilen. Jeg gør i
> hvert fald - desværre...

Arj, sådan kan du ikke sammenligne det. Du må tage biludgifter alene for et
helt år for sig op mod MC udgifter alene for et helt år -med hvad det
indebærer af 2 mc'er eller offentlig transport om vinteren. Sådan som du
sætter det op er MC'en alene en hobby der som bekendt må koste alle
disponible likvider og lidt til.

Jeg tror stadig at bilen er billigst hvis wow faktoren på sommermc'en er lig
bilens wow faktor - men mon ikke merprisen er tjent hjem i køreoplevelser?

--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Ukendt (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-10-04 21:56


"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:41618ac9$0$194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Min pris på 1,2 er med høje benzinpriser, reservedele, dækslid, forsikring
> og vægtafgift inkluderet.
> Det kan ikke gøres meget billigere!

I mine øjne er brændstof, forsikring og vægtafgift ikke en
vedligeholdelsesomkostning, men en driftsomkostning, vedligeholdelse er i
mine øjne Service, dæk, kæde, sliddele osv., så derfor mener jeg ikke, at
man kan regne med dine 1,20 kr. pr. km., jeg har kørt 12000 km. i år til
dato, de sidste 3500 km. på den ZZ-R 1100 som jeg købte i starten august,
jeg tæller normalt ikke op hvad mine cykler koster mig i vedligeholdelse,
men jeg regner med 1 sæt dæk, 1 kædekit, og 2 service om året + det løse,
GPX´eren jeg har skal have ny kobling, den skifter jeg da selv = 500 kr. +
det olieskift der skal laves alligevel inden vinteropstaldningen, og en
times arbejde, ZZ-R´eren skal have lavet service inden det stilles væk, men
til den tid har den også rundet 42k = servicetid.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75



Kenneth S (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 05-10-04 08:24

> > STOP!!
> >
> > Hvis du først begynder at regne på økonomien (og fornuften) i at have
MC,
> > så er den snart solgt.
> > Det er en økonomisk set dårlig forretning at køre MC, sammenlignet med
bil
> > eller offentlig transport.
> > Man kører MC af personlige grunde, ikke økonomiske.
> > Man kan selvfølgelig godt finde en relativt billig MC som daglig slider,
> > men vil du have en stor MC, og bruger du den ikke som primært
> > transportmiddel, så er det en dårlig forretning.
> >
> > Asger
> > V-Strom
>
>
> Der er jeg så uenig.
> Jeg har en FZR 600 R fra 94, som koster mig ca 1,1-1,2 kr/km (regnet ud
fra
> 10.000 km om året). Og det er med ALT inkluderet. Det kan ikke gøres meget
> billigere. Kun hvis man kører flere kilometer pr år, hvilket jeg har gjort
i
> år, hvorved det så bliver lidt billigere.
> Men er det er dyrere end at køre i bil, vil jeg ikke påstå. Normalt siger
> man det koster i hvert fald 2 kr/km at køre bil, og ofte 2,5 eller 3, hvis
> man får den lavet på værksted.
>
> Min pris på 1,2 er med høje benzinpriser, reservedele, dækslid, forsikring
> og vægtafgift inkluderet.
> Det kan ikke gøres meget billigere!
>
> mvmch
> christian
>

Nu tror jeg heller ikke han mener 10 år gamle underkubikkere .. men
nyere power-maskiner, det bliver aldrig øknomisk forsvarligt at købe/eje en
sådan.

Kenneth S
>



MKS - 74 (05-10-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-10-04 10:16

On Tue, 5 Oct 2004 09:23:31 +0200, "Kenneth S"
<kenneth@DetteSkalFjernes.krumling.dk> wrote:

>Nu tror jeg heller ikke han mener 10 år gamle underkubikkere .. men
>nyere power-maskiner, det bliver aldrig øknomisk forsvarligt at købe/eje en
>sådan.

_Aldrig_ er nu lige vel kategorisk, jeg har plus på kontoen for i år -
næsten udelukkende kørt CBR600 - Men okay hvis bare man laver en
passende snæver definition på "nyere powermaskiner" såååh .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Moller (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-10-04 15:02

Kenneth S wrote:

> Nu tror jeg heller ikke han mener 10 år gamle underkubikkere .. men
> nyere power-maskiner, det bliver aldrig øknomisk forsvarligt at købe/eje en
> sådan.

   Nu er en ZZR1100 jo en gammel svend, så nyere power maskine er ik
liiiige katagorien den falder med i. Og den anden nævnte V-strom er jo
en Morfar langtours maskine :)

   Og nu i selv fremhæver det vil jeg slutte af med :

   "OverKubikeren har talt" hæhæ

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Asger Steffensen (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 06-10-04 16:25


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4162a94f$0$59399$14726298@news.sunsite.dk...
> Kenneth S wrote:
>
>> Nu tror jeg heller ikke han mener 10 år gamle underkubikkere .. men
>> nyere power-maskiner, det bliver aldrig øknomisk forsvarligt at købe/eje
>> en
>> sådan.
>
> Nu er en ZZR1100 jo en gammel svend, så nyere power maskine er ik liiiige
> katagorien den falder med i. Og den anden nævnte V-strom er jo en Morfar
> langtours maskine :)
>
> Og nu i selv fremhæver det vil jeg slutte af med :
>
> "OverKubikeren har talt" hæhæ
>

Såså, Moller!

Jeg stiller gerne op til ræs mod din 1,2 liters! både på småveje, motorveje
og markveje!
Vel har du flere kubik og en momentkurve der topper lidt tidligere, meeen...


Asger
V-Strom (98 hk og 102 Nm)



Moller (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-10-04 09:12

Asger Steffensen wrote:

> Såså, Moller!
>
> Jeg stiller gerne op til ræs mod din 1,2 liters! både på småveje, motorveje
> og markveje!

   På småveje, stiller jeg gerne op mod din store tunge V-strom, med min
lille lette MZ :) bare for sjov... da det er ikke maskinen, men føren
der afgøre sagen der ;) den er ikke smutte fra en B12 tidligere i små
sving før uden grund, da den nuppede den både på nedbremsning, og
svinghastigheden :) at så B12 ejere valgte at ligge sin i et sving i ren
desperation for at slipper fra mig igen :) det er en anden sag... hæhæ

> Vel har du flere kubik og en momentkurve der topper lidt tidligere, meeen...

   Flere cc, flere Nm, flere Hk... husk lige du snakker om en B12 med
1153cc, 133Hp, 116Nm... på baghjulet vel af mærke :) indtil nu , nu skal
den jo ned til Dot-e snart og ha det magiske touch ;)

>
> Asger
> V-Strom (98 hk og 102 Nm)

   Jeg gætter på at den som alle andre suzuki'er gerne skulle smide de
98Nm på baghjulet, selv om den er opgivet til motoren... pga. tysk
forsikrings snyd :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-10-04 15:37


Moller skrev i meddelelsen <4164fa28$0$59392$14726298@news.sunsite.dk>...

> Flere cc, flere Nm, flere Hk... husk lige du snakker om en B12 med
>1153cc, 133Hp, 116Nm... på baghjulet vel af mærke :) indtil nu , nu skal
>den jo ned til Dot-e snart og ha det magiske touch ;)


Var det den "overlegenhed" Du fremviste ved en, skal vi kalde det
kontroleret mellem-accelleration, her i sommers ?

mvh
Orla
fie let på tå

>--
>VH
>Lars Molnit
>MZ ETZ 251 CDi
>Suzuki GSF-r 1200 rr
>www.dfmc.dk/Lars_Molnit



Moller (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-10-04 16:36

Orla Pedersen wrote:

> Var det den "overlegenhed" Du fremviste ved en, skal vi kalde det
> kontroleret mellem-accelleration, her i sommers ?

   Altid velkontroleret :) og fonuftigt kørt ... hæhæ

   VH
   Lars Molnit

Asger Steffensen (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 07-10-04 18:54


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4164fa28$0$59392$14726298@news.sunsite.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
>> Såså, Moller!
>>
>> Jeg stiller gerne op til ræs mod din 1,2 liters! både på småveje,
>> motorveje og markveje!
>
> På småveje, stiller jeg gerne op mod din store tunge V-strom, med min
> lille lette MZ :) bare for sjov... da det er ikke maskinen, men føren der
> afgøre sagen der ;) den er ikke smutte fra en B12 tidligere i små sving
> før uden grund, da den nuppede den både på nedbremsning, og
> svinghastigheden :) at så B12 ejere valgte at ligge sin i et sving i ren
> desperation for at slipper fra mig igen :) det er en anden sag... hæhæ

Netop! Det er ikke maskinen, men føreren.
Det må jo komme an på en prøve....

> Flere cc, flere Nm, flere Hk... husk lige du snakker om en B12 med 1153cc,
> 133Hp, 116Nm... på baghjulet vel af mærke :) indtil nu , nu skal den jo
> ned til Dot-e snart og ha det magiske touch ;)

Hmm, jeg havde jo lige glemt at du har tunet din 12'er - ellers havde
antallet af HK jo været lige.
Pffft, vi er jo nogen der lagde det der med udboring på hylden da vi solgte
knallerten, tsk, tsk... Det må være dine mange km på MZ'er der ikke kan lade
dig slippe knallert tanken... (ups, der lagde jeg mig vist ud med alle ejere
af tunede MC'er i landet

> Jeg gætter på at den som alle andre suzuki'er gerne skulle smide de 98Nm
> på baghjulet, selv om den er opgivet til motoren... pga. tysk forsikrings
> snyd :)

Aner det ikke, den har ikke været på bænk endnu, men efter at den gamle
ZX-10 blev målt til 131 hk og 107 Nm på hjulet (fabrikken opgiver 137 hk og
103 Nm på krumtappen) er jeg jo spænt på om Suzuki kan matche den...

Mvh
Asger
V-Strom



Torben Scheel (08-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-10-04 09:10

Asger Steffensen wrote:
>
>> Flere cc, flere Nm, flere Hk... husk lige du snakker om en B12 med
>> 1153cc, 133Hp, 116Nm... på baghjulet vel af mærke :) indtil nu , nu
>> skal den jo ned til Dot-e snart og ha det magiske touch ;)
>
> Hmm, jeg havde jo lige glemt at du har tunet din 12'er - ellers havde
> antallet af HK jo været lige.
> Pffft, vi er jo nogen der lagde det der med udboring på hylden da vi
> solgte knallerten, tsk, tsk... Det må være dine mange km på MZ'er der
> ikke kan lade dig slippe knallert tanken... (ups, der lagde jeg mig
> vist ud med alle ejere af tunede MC'er i landet

<homer voice>

Mmmmmm Wiseeeeco..

</homer voice>

--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425 - tunet med Remus og bilspejle.




Moller (08-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-10-04 09:18

Asger Steffensen wrote:

> Netop! Det er ikke maskinen, men føreren.
> Det må jo komme an på en prøve....

   Yepsen, føren... noget jeg selv har måtte sande med den store B12, på
sturup banen :( dam, det er hårdt arbejde, men Kai herinde fra giver en
masse god info, og hjælp til at gøre det bedre :) og så længe jeg træner
for at køre mere teknisk korekt, i stedet for at slå hjernen fra, og
bare tage chancen... så er der synlige resultater på bedre og bedre
omgangs tider, uden at være nervøs over det :) noget som jeg klart kan
takke Kai Harekilde, og Hylle fra PMC for :) begge har været meget
tåldmodige med at køre bag mig, for derefter at rette fejl osv.. :)

>>Flere cc, flere Nm, flere Hk... husk lige du snakker om en B12 med 1153cc,
>>133Hp, 116Nm... på baghjulet vel af mærke :) indtil nu , nu skal den jo
>>ned til Dot-e snart og ha det magiske touch ;)
>
>
> Hmm, jeg havde jo lige glemt at du har tunet din 12'er - ellers havde
> antallet af HK jo været lige.
> Pffft, vi er jo nogen der lagde det der med udboring på hylden da vi solgte
> knallerten, tsk, tsk... Det må være dine mange km på MZ'er der ikke kan lade
> dig slippe knallert tanken... (ups, der lagde jeg mig vist ud med alle ejere
> af tunede MC'er i landet

   Udboring ??? så vidt jeg husker så er min B12 ikke borede ud... og blir
det nok ikke, da jeg ikke tør gå over 164 heste på numsen(noget med at
krumtappen har det med at knække), og det kan lade sig gøre uden at bore
den op :)

   Om det er noget med knallerttiden at gør , tjaa... har aldrig kørt
knallert, og modsat knallert drengende, som klunser sig frem, bruger jeg
selv ekstrem meget tid på at finde ud af hvorfor, og ikke hvordan :)
inden jeg gør tingende i praksis :) man er jo ikke blevet ingenør uden
at være nysgerig om hvordan ting funker :)

> Aner det ikke, den har ikke været på bænk endnu, men efter at den gamle
> ZX-10 blev målt til 131 hk og 107 Nm på hjulet (fabrikken opgiver 137 hk og
> 103 Nm på krumtappen) er jeg jo spænt på om Suzuki kan matche den...

   Jeg tror nu nok den vil ligge tæt på :) det er typisk Suzuki's maskiner
som ligger i 98 hestes området... de holder hvad der loves, mod de nye
super racere, hvor det er salgs og ikke udviklings afdelingen der har
skrevet hvad de yder :) men det gælder både Suzuki, Yams, Honda,
Kawasaki osv...

   VH
   Lars Molnit

Kenneth S (05-10-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 05-10-04 08:20

> >
>
> STOP!!
>
> Hvis du først begynder at regne på økonomien (og fornuften) i at have MC,

> er den snart solgt.
> Det er en økonomisk set dårlig forretning at køre MC, sammenlignet med bil
> eller offentlig transport.
> Man kører MC af personlige grunde, ikke økonomiske.
> Man kan selvfølgelig godt finde en relativt billig MC som daglig slider,
men
> vil du have en stor MC, og bruger du den ikke som primært transportmiddel,
> så er det en dårlig forretning.
>
> Asger
> V-Strom
>

Kunne ikke være mere enig.

Kenneth S



Jacob Bunk Nielsen (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 06-10-04 22:07

"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> writes:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev:
>
>> "OverKubikeren har talt" hæhæ
>
> Jeg stiller gerne op til ræs mod din 1,2 liters! både på småveje, motorveje
> og markveje!

På markveje og småveje må udfaldet i vid udstrækning komme an på
kørerens evner udi markræs/småvejsræs, men på motorvej tror jeg altså
at de 35-40 heste din V-Strom mangler i forhold til Mollers Bandit vil
gøre en væsentlig forskel hvis I bare kører ligeud ...

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste