|
| Kawasaki Z 650, 1978 Fra : Ole Hemmer |
Dato : 01-10-04 07:00 |
|
Hej
Nogen med erfaring fra Kawa z650.
Den brænder de ene tændrør af ved 2-300 km.
Ville være meget glad for løsnings forslag.
| |
Hans B. (01-10-2004)
| Kommentar Fra : Hans B. |
Dato : 01-10-04 07:59 |
|
Hej Ole
Min z900 gjorde det samme:
1. check din ensretter/regulator om den lader korrekt, er den deffekt så riv
ensretter og regulator ud og kør ind til Schnabel og få en en ny, billigst
og bedst (men ikke original selvfølgelig). Hvis den tørre batteriet ud kunne
det tyde på at det er ensretter/regulator der er deffekt.
2. check stelfordindelse, er den stiv og irret skift den ud (det koster en
20er)
3. Check at luftfilteret er godt (skift det evt. hvis det er længe siden)
4. Rens svømmerhusene
5. Får den nok at "leve af", sørg for at have bezinfilter på., rens
bezinhanen.
6. få evt. målt tændspolerne
7. Hvilken tænding har du? (Elektronisk/platiner)
Min reagere på det mindste snavs i benzinen!
Endelig kan du prøve med Boschrør fremfor NGK - det hjalp på min dengang -
eller du kan skifte til et varmere rør (men pas på! DU kan brænde hul i
cylindrene)
Mit tip er at det er en el-fejl, så start med det billigste og letteste
punkt 1-2.
mvh
Hans
"Ole Hemmer" <olehemmer@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:cjirpq$o5a$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej
> Nogen med erfaring fra Kawa z650.
> Den brænder de ene tændrør af ved 2-300 km.
> Ville være meget glad for løsnings forslag.
>
| |
Hans B. (01-10-2004)
| Kommentar Fra : Hans B. |
Dato : 01-10-04 07:47 |
|
Hej Ole
Nej - men jeg havde samme problem med min z900.
1. få målt dine tændspoler
2. check din ensretter og regulator (Hvis den er røget er det en ny fra
Schnabel, billigst, bedst og sjovest)
3. Får den den rette mængde benzin og den rette blanding?
4. Hvornår har du sidst skiftet luftfilter?
5. har du eletronisk tænding eller platiner? Hvis du har platiner så cehck
osse dem.
6. Hvordan har din stelforbindelse det (er den hård og irret, så skift den,
det koster ca. 20,-)
Jeg er temmelig sikker på at fejlen ligger i eet af disse 6 punkter. Du kan
evt. prøve at skifte til et varmere rør, det hjalp en en overgang hos mig.
Du kan også prøve at skifte fra NGK til Boschrør (de er bare dyre, men det
hjalp også).
Mit tip er at din ensretter/regulator er udtjent, så start med at måle den
ud. Det er det letteste.
mvh
Hans
"Ole Hemmer" <olehemmer@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:cjirpq$o5a$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej
> Nogen med erfaring fra Kawa z650.
> Den brænder de ene tændrør af ved 2-300 km.
> Ville være meget glad for løsnings forslag.
>
| |
Asger Steffensen (02-10-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 02-10-04 10:22 |
|
"Hans B." <Baldrianremove@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:x477d.19$Gl.0@news.get2net.dk...
> Hej Ole
>
SNIP
> Mit tip er at din ensretter/regulator er udtjent, så start med at måle den
> ud. Det er det letteste.
>
Hvis det er tilfældet, mon så ikke også at batteriet løber tør?
Asger
V-Strom
| |
Hans B. (04-10-2004)
| Kommentar Fra : Hans B. |
Dato : 04-10-04 10:07 |
|
> > Mit tip er at din ensretter/regulator er udtjent, så start med at måle
den
> > ud. Det er det letteste.
> >
> Hvis det er tilfældet, mon så ikke også at batteriet løber tør?
Det er der da en mulighed for, afhængig af hvor længe problemet har været
der.
mvh
Hans
| |
Armand (01-10-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-10-04 23:51 |
|
Ole Hemmer <olehemmer@ofir.dk> skrev i en
news:cjirpq$o5a$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej
> Nogen med erfaring fra Kawa z650.
> Den brænder de ene tændrør af ved 2-300 km.
> Ville være meget glad for løsnings forslag.
Hvilke(t) tændrør?
Er det blot et enkelt eller de midterste hhv. yderste, så prøv at bytte om
på tændspolerne og se om problemet flytter med over på en anden cylinder :-/
Sker dét, er det pågældende tændspole der har fejlen!
Er det kun ét tændrør, så kan det også være at karburatoren drukner det:
Prøv ifald at tømme pågældende karburators svømmerhus for indhold (á: bensin
skidt og vand) - Måske at problemet ligefrem er opstået efter at du for
nyligt har været på reservetanken? - Dét er en god indikation af at der
måske
er kommet vand fra bunden af tanken og ned i karburatorerne (hvoraf én er
hårdere ramt end de andre)!
--
Armand.
| |
|
|