Whauch.... hvilken hjælp!!!
Fra : LCH

Dato : 30-09-04 20:45

På vej gennem Århus by (på vej mod Slet) gik min MC pludselig ud og måtte
pænt trække ind til siden. Der var ingen lys og ingen tænding, så jeg tænkte
naturligvis at det var en sikring eller en løs forbindelse, da det er en
GSX750 fra 83 og derfor ikke helt ny mere har jeg altid en smule værktøj på
mig, så jeg begynder straks at undersøge sikringer og kabler. Jeg fandt ikke
fejlen, men bedst som jeg har opgive standser der en varevogn der kører i
modsat retning og spørger om jeg skal have hjælp, jeg nåede ikke at svare
før han havde foretaget en u-vending og holder inde ved siden af mig, han er
så mekaniker på en båd og hiver straks et voltmeter frem og kan konstatere
at der er noget helt galt. Han kan så ikke hjælpe mig yderligere men spørger
hvor jeg skal hen, da jeg er på vej på arbejde nogle kilometer derfra, siger
jeg dette. Hvorefter han tilbyder mig at køre både mig og min MC på
arbejde - sagt som gjort og jeg kommer på arbejde til tiden og næsten rørt
af den hjælp jeg fik....
Har aldrig oplevet noget lignende - hvis han læser her, så skylder jeg en
kasse pils!

Hilsen

Lars H - nu uden kværn...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-09-04 21:58

LCH wrote:

> [...]
> rørt af den hjælp jeg fik....
> Har aldrig oplevet noget lignende - hvis han læser her, så skylder

Det var mig, det var mig! ...ej, det' gas.
Det er fedt med sådan nogle venlig mennesker i nøden. Held og lykke med
cyklen.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Studen

Dato : 30-09-04 22:47

"LCH" <hessel_fjerndette_lund@cDOTdk> wrote in message
> [...]

> af den hjælp jeg fik....
> Har aldrig oplevet noget lignende - hvis han læser her, så skylder jeg en

Fedt når man helt uventet møder mennesker, der handler hjælpsomt og
uselvisk. Du skriver du har en GSX750 fra 83. Hvad hedder modellen helt
præcist? Jeg har selv en Katana GSX750SZ fra '82, så tænkte jo straks du
kunne være "i samme båd"!?

Mvh

Studen

Fra : LCH

Dato : 01-10-04 16:07

"Studen" <studenREM@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> uselvisk. Du skriver du har en GSX750 fra 83. Hvad hedder modellen helt
> præcist? Jeg har selv en Katana GSX750SZ fra '82, så tænkte jo straks du

Jeg mener det er en GSX 750 E og vist egentlig fra 82.
Fandt forøvrigt ud af at sikringen var sprunget, hvilket jo ikke er noget
problem - men det er ikke det der er problemet, det ser ud til at knastkæden
røg og dermed formentligt nogle ventiler... æv!

Hilsen
Lars H

Fra : Armand

Dato : 01-10-04 23:48

LCH <hessel_fjerndette_lund@cDOTdk> skrev i en

> Fandt forøvrigt ud af at sikringen var sprunget, hvilket jo ikke er noget
> problem - men det er ikke det der er problemet, det ser ud til at
> knastkæden røg og dermed formentligt nogle ventiler... æv!

Hvem skruer for dig?
Jeg mener: Dét er fandeme noget af en diagnose når man tager hændelsen i
betragtning: knast(kæde) problemer og sprungne sikringer hænger på ingen
måde sammen, og det er sjældent set at knastkæden ligefrem springer uden at
der er en anden udenfra kommende årsag :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-10-04 23:48

Studen <studenREM@gmail.com> skrev i en

> .....Du skriver du har en GSX750 fra 83. Hvad hedder modellen helt
> præcist? Jeg har selv en Katana GSX750SZ fra '82, så tænkte jo straks du
> kunne være "i samme båd"!?

Det ér i!
I har begge en motorcykel med et skod-elsystem :-|
Brug endelig (senest) vinteropstaldningen til at adskille/rense/smøre
(vaseline ell. silikonefedt) samtlige stikforbindelser på hele modellens
elnet!!!

--
Armand.

Fra : LCH

Dato : 03-10-04 19:36

> [...]
> Brug endelig (senest) vinteropstaldningen til at adskille/rense/smøre
> (vaseline ell. silikonefedt) samtlige stikforbindelser på hele modellens

Du har fuldstændig ret, det burde udskiftes helt...
Med hensyn til mine problemer er jeg ikke nået til en endelig diagnose, har
ikke haft tid eller lejlighed til at åbne den endnu. Lige nu er konklusionen
at det er knastkæden der er knækket eller "bare" sprunget nogle tænder over
og dermed nogle bukkede ventiler til følge. Det med sikringen er jeg ikke
helt sikker på hvordan det fremkom i forbindelse med dette - måske bare et
mærkeligt sammentræf....
Konklusionen med at det er nogle bukkede ventiler, bygger på at starteren
lyder som om den er på speed når man trykker på starteren, sammen med det
faktum at jeg kan skubbe den i anden gear, det er det eneste jeg kan komme
frem til - nogen andre forslag?
Men jeg venter stadig på at få tid til at skille den ad og se hvad der er
sket...
Mvh.
Lars H

Fra : Armand

Dato : 07-10-04 16:43

LCH <hessel_fjerndette_lund@cDOTdk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41604681$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> frem til - nogen andre forslag?
> Men jeg venter stadig på at få tid til at skille den ad og se hvad der er

Er der ikke stadig reklamationsret på den?
Jeg mener da at kunne huske at du købte den hos Enghave, ikke sandt?

--
Armand.