Vibrationer i håndtag
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 29-09-04 21:32

Hej bikere.

Jeg har et spørgsmål til jer ifm. at jeg har mulighed for at købe en honda
XL 500 S off roader fra 1980. Den kører fint, men jeg skal ikke køre ret
langt før håndtagene får mine stakkels pølser til at summe. Hér er det så
jeg har en idé!

Kan man ikke fylde håndtagene op med fx bly for på den måde at komme nogle
af vibrationerne til livs?:o0

MVH

Tommy

Fra : anders majland

Dato : 29-09-04 21:57

> Kan man ikke fylde håndtagene op med fx bly for på den måde at komme
> nogle af vibrationerne til livs?:o0

Ja eller du kan kigge i markedsgruppen efter en der sælger styrvægte af
bly. Du skal måske bruge groups.google.com da det er nogle måneder
siden.

Jeg købte et sæt inden jeg opdagede at der var banken propper ind i
enden af mit styr

En anden mulighed er lidt tykkere handsker - jeg kan mærke stor forskel
på om det er tynde læderhandsker eller mine efterårshandsker - jeg
bruger stadig de tynde (sammen med varmehåndtag). Når det bliver koldere
skifter jeg til de tykke og når det bliver koldt til 3-finger luffer.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 30-09-04 21:46

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:415b245f$0$55832$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> stadig de tynde (sammen med varmehåndtag). Når det bliver koldere skifter
> jeg til de tykke og når det bliver koldt til 3-finger luffer.

Se på

http://www.poet.dk/bmt/

Fra : Mogens Dammand

Dato : 30-09-04 21:45

> [...]
> jeg har en idé!
>
> Kan man ikke fylde håndtagene op med fx bly for på den måde at komme nogle

Med hensyn til vibrationer skal jeg ikke gøre mig klog, men et par ting du
skal have for øje er, at det er en 6 volt maskine med de gener det kan give.
Samtidig kører den med 23'' forhjul, og det kan give problemer med at finde
dæk til den.
En anden svaghed er knastkædestrammeren. Min brækkede heldigvis i tomgang,
så skaden udviklede sig ikke, men det kunne ha' kostet stempel+ventiler.
Hvordan det ellers er at få reservedele til den i dag, ville jeg nok
undersøge.

/Mogens