|
| Police-pilot Fra : Jonas Holt |
Dato : 29-09-04 10:04 |
|
Jeg blev snuppet og målt (police-pilot) på et øde stræk i Store Vildmose denne sommer - og
har fået retsindkaldelse til på fredag.
Er der ikke noget med at jeg ikke må have været usynlig for den sorte mens han målte? Der
var nemlig flere sving og to-tre sideveje (grusveje) på strækningen.
Hvad er en police-pilot og hvordan virker den?
--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2
| |
JSM (29-09-2004)
| Kommentar Fra : JSM |
Dato : 29-09-04 10:43 |
|
"Jonas Holt" <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
news:HTu6d.3009$yP6.1225@news.get2net.dk...
> Jeg blev snuppet og målt (police-pilot) på et øde stræk i Store Vildmose
denne sommer - og
> har fået retsindkaldelse til på fredag.
>
> Er der ikke noget med at jeg ikke må have været usynlig for den sorte mens
han målte? Der
> var nemlig flere sving og to-tre sideveje (grusveje) på strækningen.
Du må svjv gerne være "usynlig" under målingen. Men du _skal_ være synlig
når målingen påbegyndes og ikke mindst afsluttes.
Der er folk som er blevet frikendt pga. fejlbetjening af Police Pilot'en. Se
http://www.lastbilmagasinet.dk/getframe.asp?page=nyheder&nyhed=273 .
>
> Hvad er en police-pilot og hvordan virker den?
>
>
Følgende er sakset fra http://www.taxafinn.dk/hastighedskontrol.html :
"En Policepilot er en slags avanceret stopur som kan aktiveres uden at du
som bilist overhovedet kan se patruljevognen eller motorcyklen. Når bilen
passerer en punkt på vejen som betjenten kan se, aktiverer han en knap på
måleren, når han så selv lidt efter passerer det samme punkt (for eksempel
et vejskilt) aktiverer han den anden knap. Så kører han efter bilen, tit
meget langt bagude, og efter ca. 1-2 kilometers måling finder han endnu et
målepunkt og trykker igen på knapperne. Fluks står synderens hastighed på
displayet. Patruljevognen kan sagtens holde stille når målingen indledes,
f.eks. på en motorvejstilkørsel eller inde på en rasteplads bag en busk. "
mvh
Jesper
| |
Psycho Cowboy (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 29-09-04 13:13 |
|
Jonas Holt wrote:
> Jeg blev snuppet og målt (police-pilot) på et øde stræk i Store
> Vildmose denne sommer - og har fået retsindkaldelse til på fredag.
>
> Er der ikke noget med at jeg ikke må have været usynlig for den sorte
> mens han målte? Der var nemlig flere sving og to-tre sideveje
> (grusveje) på strækningen.
_____________________________________________
Tudeprinsesse! Betal din bøde og let systemet for folk af din slags, som
finder alle mulige undskyldninger for at frakende sig et hvert ansvar for
sine lovovertrædelser.
Du kørte for stærkt går jeg ud fra, og blev snuppet med fingrene i
kagedåsen... Surt Kurt, så må du finde et andet sted at køre stærkt, eller
betale ved kasse 1.
Synes ærlig talt vi hører for meget klynkeri herinde, når folk pludselig
bliver snuppet af høkerne, selvom de troede de var uovervindelige.
_____________________________________________
> Hvad er en police-pilot og hvordan virker den?
_____________________________________________
Et instrument der skal snuppe fartsyndere - om så de vedkender overtrædelsen
eller ej.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234
| |
Martin Leong (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Leong |
Dato : 29-09-04 13:21 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> wrote in message
news:415aa6a7$0$14252$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Tudeprinsesse! Betal din bøde og let systemet for folk af din slags, som
> finder alle mulige undskyldninger for at frakende sig et hvert ansvar for
> sine lovovertrædelser.
> Du kørte for stærkt går jeg ud fra, og blev snuppet med fingrene i
> kagedåsen... Surt Kurt, så må du finde et andet sted at køre stærkt, eller
> betale ved kasse 1.
>
> Synes ærlig talt vi hører for meget klynkeri herinde, når folk pludselig
> bliver snuppet af høkerne, selvom de troede de var uovervindelige.
> Et instrument der skal snuppe fartsyndere - om så de vedkender
overtrædelsen
> eller ej.
Slap da af. Du kender ikke den konkrete sag, eller manden der gjorde det.
Han har hverken brokket sig eller kommet med dårlige undskyldninger, blot
stillet et spørgsmål. Der er da ingen grund til at overfuse manden.
Ha' en god dag.
Mvh
Martin Leong
SV650S
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.762 / Virus Database: 510 - Release Date: 13-09-2004
| |
anders majland (29-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 29-09-04 14:12 |
|
> Tudeprinsesse! Betal din bøde og let systemet for folk af din slags,
> som finder alle mulige undskyldninger for at frakende sig et hvert
> ansvar for sine lovovertrædelser.
Systemet er jo netop til for at man kan få afgjort slige sager for en
uvildig. Derfor er det da maget relevant at undersøge hvordan politiet
skal bruge deres udstyr for at kontrollere at de brugte det korrekt.
En kammerat blev stoppet for rødkørsel. Ingen tvivl om at han kørte over
for rødt, men det var fordi lyset ikke skiftede "bare" fordi der kom en
lille let motorcykel. Betjenten gad ikke høre på nogen forklaringer og
skrev bare et bødeforlag. Synes du også bare at han skulle betale den ?
Det gjorde han ikke - så efter diverse udsættelser var han så i retten
over et år senere. Der blev der så arrangeret en tur ud til lyskrydset
med en betjent og en kommunal tekniker. Det endte hvis med at han blev
dømt for rødkørsel, men slap for bøden. Han har selvfølgelig brugt en
del tid på sagen - for ikke at at tale om systemets tid.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Brian Laursen (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 29-09-04 14:17 |
|
> En kammerat blev stoppet for rødkørsel. Ingen tvivl om at han kørte
> over for rødt, men det var fordi lyset ikke skiftede "bare" fordi der
> kom en lille let motorcykel. Betjenten gad ikke høre på nogen
> forklaringer og skrev bare et bødeforlag. Synes du også bare at han
> skulle betale den ?
Så må man stille motorcyklen på støttebenet og gå over og trykke på knappen
til fodgængerfeltet, hvis der vel og mærke er sådan et.
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk
| |
Squish (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 29-09-04 14:30 |
|
Brian Laursen wrote:
>>En kammerat blev stoppet for rødkørsel. Ingen tvivl om at han kørte
>>over for rødt, men det var fordi lyset ikke skiftede "bare" fordi der
>>kom en lille let motorcykel. Betjenten gad ikke høre på nogen
>>forklaringer og skrev bare et bødeforlag. Synes du også bare at han
>>skulle betale den ?
>
>
> Så må man stille motorcyklen på støttebenet og gå over og trykke på knappen
> til fodgængerfeltet, hvis der vel og mærke er sådan et.
= standsning forbudt..? :-/
--
Squish
CB400F
| |
Brian Laursen (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 29-09-04 14:29 |
|
Squish wrote:
> Brian Laursen wrote:
>>> En kammerat blev stoppet for rødkørsel. Ingen tvivl om at han kørte
>>> over for rødt, men det var fordi lyset ikke skiftede "bare" fordi
>>> der kom en lille let motorcykel. Betjenten gad ikke høre på nogen
>>> forklaringer og skrev bare et bødeforlag. Synes du også bare at han
>>> skulle betale den ?
>>
>>
>> Så må man stille motorcyklen på støttebenet og gå over og trykke på
>> knappen til fodgængerfeltet, hvis der vel og mærke er sådan et.
>
> = standsning forbudt..? :-/
'
Hvorhenne..?? Du holder jo for rødt lys...? Næppe standsning forbudt. Og
hvad er så mest kriminelt?? at køre over for rødt lys, eller stille
motorcykelen fra sig i 5 sek.?
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk
| |
Jim Andersen (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 29-09-04 14:34 |
|
Brian Laursen wrote:
> Og hvad er så mest kriminelt??
Er der noget i færdsels/straffeloven der hedder "mest kriminelt" ?
/jim
| |
Squish (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 29-09-04 14:47 |
|
Brian Laursen wrote:
> Hvorhenne..?? Du holder jo for rødt lys...? Næppe standsning forbudt. Og
> hvad er så mest kriminelt?? at køre over for rødt lys, eller stille
> motorcykelen fra sig i 5 sek.?
Læs din færdselslov! Forlader du køretøjet, er det en standsning!
Det må du ikke blande sammen med det at holde for rødt, holde i kø eller
holde tilbage for fodgængere mv.
Og ja, der er standsning forbudt indenfor 10 meter fra krydset.
--
Squish
CB400F
| |
Niels Jørgen Andreas~ (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Niels Jørgen Andreas~ |
Dato : 29-09-04 15:29 |
|
>
> Og ja, der er standsning forbudt indenfor 10 meter fra krydset.
>
> --
> Squish
> CB400F
Nææ, der er parkering forbudt indenfor 10 mtr, men ikke standsning forbudt.
| |
Niels Jørgen Andreas~ (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Niels Jørgen Andreas~ |
Dato : 29-09-04 16:00 |
|
"Niels Jørgen Andreasen" <julius@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:415ac872$0$13728$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> >
> > Og ja, der er standsning forbudt indenfor 10 meter fra krydset.
> >
> > --
> > Squish
> > CB400F
>
> Nææ, der er parkering forbudt indenfor 10 mtr, men ikke standsning
forbudt.
>
> HOVSA, har konstateret at teoribogen er lærig læsning !
Parkering samt standsning forbudt i vejkryds eller indenfor 10 mtr. fra
nærmeste kant på den tværgående kørebane eller cykelsti.
Måske man skulle læse lidt mere!!
| |
Brian Laursen (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 29-09-04 16:44 |
|
Niels Jørgen Andreasen wrote:
> "Niels Jørgen Andreasen" <julius@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:415ac872$0$13728$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>>
>>>
>>> Og ja, der er standsning forbudt indenfor 10 meter fra krydset.
>>>
>>> --
>>> Squish
>>> CB400F
>>
>> Nææ, der er parkering forbudt indenfor 10 mtr, men ikke standsning
>> forbudt.
>>
>> HOVSA, har konstateret at teoribogen er lærig læsning !
> Parkering samt standsning forbudt i vejkryds eller indenfor 10 mtr.
> fra nærmeste kant på den tværgående kørebane eller cykelsti.
>
> Måske man skulle læse lidt mere!!
Nemlig ja!
Men det er jo en vuderingssag. vil du køre overfor rødt, eller vil forlade
køretøjet med motor igang....???? Jeg vælger den sidste, når det hedder
teori. I praksis såhhh......
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk
| |
Prebber (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Prebber |
Dato : 29-09-04 16:55 |
|
Brian Laursen wrote:
> Men det er jo en vuderingssag. vil du køre overfor rødt, eller vil
> forlade køretøjet med motor igang....???? Jeg vælger den sidste, når
> det hedder teori. I praksis såhhh......
Jeg mener at kunne huske, at så længe man opholder sig i nærheden af køretøjet,
og er klar til at flytte det uopfordret, er der ikke tale om en standsning.
--
Preben Mortensen
(Cykellapper)
| |
Squish (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 29-09-04 17:16 |
|
Prebber wrote:
> Jeg mener at kunne huske, at så længe man opholder sig i nærheden af køretøjet,
> og er klar til at flytte det uopfordret, er der ikke tale om en standsning.
Så er det jo *netop* en standsning! Kontra en parkering (over 3 min.)
--
Squish
CB400F
| |
Anders Christensen (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 29-09-04 17:29 |
|
Prebber wrote:
> Brian Laursen wrote:
>
>
>>Men det er jo en vuderingssag. vil du køre overfor rødt, eller vil
>>forlade køretøjet med motor igang....???? Jeg vælger den sidste, når
>>det hedder teori. I praksis såhhh......
>
>
> Jeg mener at kunne huske, at så længe man opholder sig i nærheden af køretøjet,
> og er klar til at flytte det uopfordret, er der ikke tale om en standsning.
I så fald husker du forkert.
En standsning er en hensættelse af køretøjet i mindre end 3 minutter, om
du opholder dig ved køretøjet er sagen uvedkommende.
--
Mvh Anders Christensen
| |
Ukendt (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-09-04 16:56 |
|
Brian Laursen wrote:
> Men det er jo en vuderingssag. vil du køre overfor rødt, eller vil
> forlade køretøjet med motor igang....???? Jeg vælger den sidste, når
> det hedder teori. I praksis såhhh......
Nu er det jo ikke sikkert at det hjælper noget at forlade kørtøjet. Det kan
jo være at der kun er fodgængerovergang på tværs af køreretningen.
--
Morten O
| |
anders majland (29-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 29-09-04 20:25 |
|
> Men det er jo en vuderingssag. vil du køre overfor rødt, eller vil
> forlade køretøjet med motor igang....????
Det må man jo heller ikke - som minimum er jo man jo nødt til at fjerne
nøglen. Står man af køretøjet skal det sikres mod uretsmæssig brug.
Jeg var nok også kørt over for rødt når et kendt kryds ikke skifter. Han
havde efter at han fik bødeforlægget lavet nogle videooptagelser af
krydset der viser at det ikke skifter når han kom på DT'en - Men det gad
de ikke se i retten.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
anders majland (29-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 29-09-04 14:28 |
|
>> En kammerat blev stoppet for rødkørsel. Ingen tvivl om at han kørte
>> over for rødt, men det var fordi lyset ikke skiftede "bare" fordi der
>> kom en lille let motorcykel.
> Så må man stille motorcyklen på støttebenet og gå over og trykke på
> knappen til fodgængerfeltet, hvis der vel og mærke er sådan et.
Hvis et lyskryds er defekt, men jo godt køre igennem det alligevel - men
man skal udvise ekstra agtpågivenhed eller hvordan det nu er formuleret.
Et lyskryds der ikke skifter fordi det er justeret forkert er defekt ...
Men teknikeren kunne kostatere at en yamaha dt125r giver et udslag der
er langt mindre end en trædecykel.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Kenneth T (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 29-09-04 18:17 |
|
> Så må man stille motorcyklen på støttebenet og gå over og trykke på
knappen
> til fodgængerfeltet, hvis der vel og mærke er sådan et.
Hehe
Jeg har et ligende kryds i mit lokalområde.
Hvis jeg står af og trykker på kontakten til fodgængerfeldtet, passer det
med at lyset skifter tilbage igen samme tid som jeg er klar til at køre
igen.
Der er så ikke andet at gøre end vente på at en bil skal samme vej, det kan
bare godt tage nogle timer om natte, derfor er det af og til nødvendigt at
køre over for rødt....
--
MVH
Kenneth T
ZX12R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t
| |
anders majland (29-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 29-09-04 20:26 |
|
> Jeg har et ligende kryds i mit lokalområde.
Der er kun et at gøre - ringe til teknisk forvaltning og fortælle dem at
de skal have justeret følerne - eller have det til at skifte på tid (Det
gør alle nyere kryds, så det er sikker på ikke at have overset nogen)
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Psycho Cowboy (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 29-09-04 20:59 |
|
anders majland wrote:
> Systemet er jo netop til for at man kan få afgjort slige sager for en
> uvildig. Derfor er det da maget relevant at undersøge hvordan politiet
> skal bruge deres udstyr for at kontrollere at de brugte det korrekt.
__________________________________________________
Måske, men tænk på hvor mange andre voldssager og egentlig forbrydelser der
kunne nås, hvis ikke tudeprinsesser skal slæbe deres parkerings- eller
fartbøde osv. i retten. At den skyldige så IMO er en være tøsedreng er en
anden snak, men misbrug af systemets (vores!) recourser på den måde er sq
for dumt.
Og ja, jeg har også nogle fartbøder og lidt på samvittigheden, men jeg piver
ikke når de skal betales, for så kunne jeg bare ha' kørt ordentligt.
__________________________________________________
> En kammerat blev stoppet for rødkørsel. Ingen tvivl om at han kørte
> over for rødt, men det var fordi lyset ikke skiftede "bare" fordi der
> kom en lille let motorcykel. Betjenten gad ikke høre på nogen
> forklaringer og skrev bare et bødeforlag. Synes du også bare at han
> skulle betale den ?
__________________________________________________
Selvfølgelig skal han da dét!
En ting er at lyskrydset ikke kan mærke en mc (sådan nogle har vi sq mange
af i min by), men han må under *ingen* omstændigheder ikke køre over for
rødt... Det siger loven, og den har altid ret, og om man selv synes noget
andet eller ej, er sådan set sagen uvedkommende.
Hvad skal strisseren gøre? Sige til alle der kører over for rødt (og som
siger at krydset ikke virker) at det er okay, de selv finder ud af en
løsning?
Hvad med den tværgående trafik, som ikke kan se at manden har holdt der
halvanden time og kører ham ned, når han endelig tager chancen?
Rent overordnet vil jeg gerne give dig ret i, at det er ærgeligt og måske
uretfærdigt for din ven, men i et samfund er man nødt til at have nogle
regler, som skal overholdes til punkt og prikke - også nogle gange blot for
at statuere eksempler og give opmærksomhed. Jeg vil vædde med at det
lyskryds nu er lavet(?) og at der sikkert var gået længere tid inden det var
blevet lavet, hvis en gut blot havde ringet på teknisk forvaltning og
fortalt om problemet.
Surt set fra den enkeltes side, men måske meget godt rent samfundsmæssigt?
Regler er noget mærkeligt noget, og man bliver sq nødt til at overholde dem,
om de er åndsvage og firkantede, eller ej.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234
| |
anders majland (29-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 29-09-04 21:26 |
|
> Måske, men tænk på hvor mange andre voldssager og egentlig
> forbrydelser der kunne nås, hvis ikke tudeprinsesser skal slæbe deres
> parkerings- eller fartbøde osv. i retten.
Der er jo ikke meget ide i at slæbe det i retten hvis man kan anderkende
forseelsen. Men har politiet ikke fulgt deres egne regler er der da
grund til det.
> Og ja, jeg har også nogle fartbøder og lidt på samvittigheden, men
> jeg piver ikke når de skal betales, for så kunne jeg bare ha' kørt
> ordentligt.
De bøder jeg har fået gennem tiden har jeg heller ikke haft problemer
med. De har været korrekte nok. Men havde jeg været uenig havde jeg da
taget et møde i retten.
>> En kammerat blev stoppet for rødkørsel. Ingen tvivl om at han kørte
>> over for rødt, men det var fordi lyset ikke skiftede "bare" fordi der
>> kom en lille let motorcykel. Betjenten gad ikke høre på nogen
>> forklaringer og skrev bare et bødeforlag. Synes du også bare at han
>> skulle betale den ?
> Selvfølgelig skal han da dét!
> En ting er at lyskrydset ikke kan mærke en mc (sådan nogle har vi sq
> mange af i min by), men han må under *ingen* omstændigheder ikke køre
> over for rødt... Det siger loven, og den har altid ret
Loven siger også hvordan man skal passere et lyskryds der er istykker.
Ofte er der endda sat vigeligttavler op for at trafikanterne ikke skal
være i tvivl. Men opdager signalanlægget ikke en trafikant er det
istykker.
> Hvad skal strisseren gøre? Sige til alle der kører over for rødt (og
> som siger at krydset ikke virker) at det er okay, de selv finder ud
> af en løsning?
Der var klokken lort om natten og betjenten kunne have brugt 5min på at
konstatere at forklaringen var korrekt og efterfølgende bedt teknisk
forvaltning om at få krydset justeret. Istedet vælger han så at skriver
bødeforlægget der jo så bruger systemets tid. Bemærk så lige igen at
systemet ender med at lade ham slippe for bøden. Hvem er det så der
spiller hvems tid ?
> Hvad med den tværgående trafik, som ikke kan se at manden har holdt
> der halvanden time og kører ham ned, når han endelig tager chancen?
De får jo ingen skyld hvis han overlever og kan fortælle at han kørte
over for rødt fordi krydset var istykker.
> Rent overordnet vil jeg gerne give dig ret i, at det er ærgeligt og
> måske uretfærdigt for din ven
Uretfærdigt - hvorfor det. Han slap jo for straf (men måtte bruge lidt
tid på det).
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Martin Sørensen (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 29-09-04 22:08 |
|
>>> En kammerat blev stoppet for rødkørsel. Ingen tvivl om at han kørte
>>> over for rødt, men det var fordi lyset ikke skiftede "bare" fordi
>>> der kom en lille let motorcykel. Betjenten gad ikke høre på nogen
>>> forklaringer og skrev bare et bødeforlag. Synes du også bare at han
>>> skulle betale den ?
>> Selvfølgelig skal han da dét!
>> En ting er at lyskrydset ikke kan mærke en mc (sådan nogle har vi sq
>> mange af i min by), men han må under *ingen* omstændigheder ikke køre
>> over for rødt... Det siger loven, og den har altid ret
> Loven siger også hvordan man skal passere et lyskryds der er istykker.
Ja, skifter lyset ikke af sig selv, og er der ingen tavler, så er det
højre-vigepligt der gælder. Så ser man sig godt for og kører ud i krydset.
Sådan skal man gøre i teorien (og heldigvis også i praksis). Problemet er
bare at overbevise en evt. politimand om at trafiklyset er i stykker..
Kommer man ud for en defekt lyskurve, så burde man dog også informere
teknisk forvaltning om det, så det kan blive rettet.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jens B. Rasmussen (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen |
Dato : 29-09-04 22:22 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
news:cjf888$2r11$1@news.cybercity.dk...
> Ja, skifter lyset ikke af sig selv, og er der ingen tavler, så er det
> højre-vigepligt der gælder. Så ser man sig godt for og kører ud i krydset.
> Sådan skal man gøre i teorien (og heldigvis også i praksis). Problemet er
> bare at overbevise en evt. politimand om at trafiklyset er i stykker..
> Kommer man ud for en defekt lyskurve, så burde man dog også informere
> teknisk forvaltning om det, så det kan blive rettet.
>
> signing off.. Martin Sørensen
Det er ikke altid at Teknisk Forvaltning har noget at gøre med lyskryds -
det afhænger nemlig af om det er en amtsvej eller en kommunevej du kører på
Derfor ring til politiet og fortæl dem at krydset i x-gade/y-vej der virker
spolen i vejen ikke - så skal de nok kontakte firmaet som laver det
respektive trafiksignal.
Det havde gjort historien med Anders Mailand's kammerat helt morsom hvis han
havde hevet mobiltelefonen frem og ringet til politistationen mens der blev
skrevet bøde og klaget over at anlægget ikke kan måle hans dt'er
--
Med venlig hilsen
Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
| |
anders majland (29-09-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 29-09-04 22:06 |
|
> Loven siger også hvordan man skal passere et lyskryds der er istykker.
Den korrekte formulering fra undnervisningsplan til kategori B: Hvis
signallyset i et kryds ikke fungerer, skal man rette sig efter
afmærkning om ubetinget vigepligt eller, hvis en sådan ikke findes,
efter reglen om højrevigepligt.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Torben Scheel (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-09-04 09:03 |
|
anders majland wrote:
>> Loven siger også hvordan man skal passere et lyskryds der er
>> istykker.
>
> Den korrekte formulering fra undnervisningsplan til kategori B: Hvis
> signallyset i et kryds ikke fungerer, skal man rette sig efter
> afmærkning om ubetinget vigepligt eller, hvis en sådan ikke findes,
> efter reglen om højrevigepligt.
Jeg synes nu ikke helt den holder i denne situation - når de tværgående har
grønt, ville jeg nok vælge at betragte min vigepligt som absolut ubetinget
uanset øvrig afmærkning
--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425
| |
Psycho Cowboy (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 30-09-04 08:54 |
|
anders majland wrote:
>> Loven siger også hvordan man skal passere et lyskryds der er
>> istykker.
>
> Den korrekte formulering fra undnervisningsplan til kategori B: Hvis
> signallyset i et kryds ikke fungerer, skal man rette sig efter
> afmærkning om ubetinget vigepligt eller, hvis en sådan ikke findes,
> efter reglen om højrevigepligt.
____________________________________________
Kan godt forstå din pointe, men det er så bare lidt ærgeligt (læs:
risikabelt) hvis man er den eneste der ved / tror det er i stykker. Tror den
i-stykker-regel er lidt vanskelig at blive enig med ordensmagten og de andre
trafikanter om, hvis det skulle gå galt, men kan sagtens følge dig.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234
| |
Martin Leong (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Leong |
Dato : 30-09-04 19:23 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> wrote in message
news:415b13cf$0$22717$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
*snip*
> Og ja, jeg har også nogle fartbøder og lidt på samvittigheden, men jeg
piver
> ikke når de skal betales, for så kunne jeg bare ha' kørt ordentligt.
*snip*
>men i et samfund er man nødt til at have nogle
> regler, som skal overholdes til punkt og prikke - også nogle gange blot
for
> at statuere eksempler og give opmærksomhed.
*snip*
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600 SRAD
> http://www.dfmc.dk/?id=234
Dvs, det er nødvendigt at reglerne følges til punkt og prikke....men
alligevel ikke?
Mvh
Martin Leong
SV650S
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.762 / Virus Database: 510 - Release Date: 13-09-2004
| |
Psycho Cowboy (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 30-09-04 20:20 |
|
Martin Leong wrote:
> *snip*
>
>> Og ja, jeg har også nogle fartbøder og lidt på samvittigheden, men
>> jeg piver ikke når de skal betales, for så kunne jeg bare ha' kørt
>> ordentligt.
>
> *snip*
>
>> men i et samfund er man nødt til at have nogle
>> regler, som skal overholdes til punkt og prikke - også nogle gange
>> blot for at statuere eksempler og give opmærksomhed.
>
> Dvs, det er nødvendigt at reglerne følges til punkt og prikke....men
> alligevel ikke?
__________________________________________________
Ja kom lad os gennemkneppe fluen.
Nu skærer jeg min holdning fuldstændigt og utvetydigt ud i pap så de fleste
burde kunne forstå det.
IMO er man er nødt til at have regler (straf ved overtrædelse af regler) som
skal håndhæves af ordensmagten, og det er jeg helt enig i, og jeg mener ikke
regler kan eller måske nærmere *bør* bøjes, da det er nødvendigt at have en
helt klar grænse for, hvornår noget er forkert og ikke er det.
Selvfølgelig skal gutten da have en bøde for at køre over for rødt, når det
står i lovgivningen... Men det er altså ikke det samme som at sige at jeg
selv altid overholder reglerne, for det er der sq ingen der gør!
Tilgengæld gør de skarpe grænser i lovgivningen - bl.a. ved overkørslen for
rødt - at de fleste altid er klar over, hvornår de gør noget rigtigt eller
forkert.
Hvorhenne i denne tråd har jeg egentlig skrevet at jeg *ikke* overtræder
loven, da jeg går ud fra, det er dét Martin du hentyder til med dette
indlæg?
Sammenkoget af mit indlæg bliver altså, at fast og ubøjelig håndhævelse af
reglerne er helt fint i mine øjne - dermed ikke sagt at jeg selv er en
engel, for det hænder da selvfølgelig tit, at gixxeren ryger over de
tilladte hastigheder. Jeg tuder bare ikke når jeg får bøden, for den har sq
været helt fortjent, og det véd jeg.
Gav det mening, eller skal vi skære det ud i konfetti?
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234
| |
m0rt3n (30-09-2004)
| Kommentar Fra : m0rt3n |
Dato : 30-09-04 07:34 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:415aa6a7$0$14252$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Tudeprinsesse! Betal din bøde og let systemet for folk af din slags, som
> finder alle mulige undskyldninger for at frakende sig et hvert ansvar
Jaa det er nemlig rigtigt! Det er ligesom ham der tæppebombede Told og Skat
med væmmelige breve for at klage over, at man skal betale skat af danske
motorcykler
-m0rt3n zrx1100
| |
Torben Scheel (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-09-04 09:06 |
|
m0rt3n wrote:
> "Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:415aa6a7$0$14252$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Tudeprinsesse! Betal din bøde og let systemet for folk af din slags,
>> som finder alle mulige undskyldninger for at frakende sig et hvert
>> ansvar
>
> Jaa det er nemlig rigtigt! Det er ligesom ham der tæppebombede Told
> og Skat med væmmelige breve for at klage over, at man skal betale
> skat af danske motorcykler
2 sjæle - een tanke (eller er det "én tanke"?)
--
vh
Torben
| |
Psycho Cowboy (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 30-09-04 08:50 |
|
m0rt3n wrote:
> Jaa det er nemlig rigtigt! Det er ligesom ham der tæppebombede Told
> og Skat med væmmelige breve for at klage over, at man skal betale
> skat af danske motorcykler
______________________________________________
Og de 2 sager synes du nemt kan sammenlignes, eller hvad?
I givet fald får jeg næsten lyst til at spørge om du hænger lidt i bremsen?
Mener nu godt nok selv at jeg prøvede at føre "vores" sag ved at det ikke er
rimeligt, vi skal vente et halvt år på at få et svar fra Tjald & Fnat. Jeg
tuder da overhovedet ikke over at skulle betale 53.000,- til dem, det er
bare ikke rimeligt at trække det i langdrag på den måde.
Måske du lige skulle prøve at læse mine indlæg med de pågældende breve
igennem, så du ville vide, at jeg ikke beskæftiger mig med afgiften, men med
ventetiden... Så er det lidt nemmere at få en debat, hvis det er hvad du
ønsker Morten?
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234
| |
m0rt3n (30-09-2004)
| Kommentar Fra : m0rt3n |
Dato : 30-09-04 13:06 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:415bba73$0$14270$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Så er det lidt nemmere at få en debat, hvis det er hvad du
> ønsker Morten?
nej nej ingen debat, jeg synes bare du skulle have lov til at sprælle lidt,
og den lå lige til højrebenet
-m0rt3n zrx1100
| |
|
|