|
| Min cykel blev til en 125'er over natten :~ Fra : Jimmi Bram |
Dato : 27-09-04 17:46 |
|
Min Tr1'er (virago 1000 fra 84) mistede pludselig alt sin power over natten,
meget mystisk.
Den nærmest drukner når jeg giver den gas, og er meget lang tid om at
accelerere. Plus den går helt ud hvis jeg slipper gassen.
Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end fugt, men nu har jeg drukket
den fuld i sprit, og tømt kaburiderne (næsten intet vand) og den performer
stadig som en 125'er, dog med enkelte "outbursts" af et halvt sekunds
varighed en gang i mellem.
Luftfiltret har jeg også prøvet at afmontere men ligemeget hjalp det. Begge
cylindre kører.
Nogen der har gode forslag til hvordan jeg genvinder de tabte kræfter?
Mvh
Jimmi
Yamaha Tr1 '84.
| |
Hekto (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-09-04 18:02 |
|
In article <415843c3$0$55822$14726298@news.sunsite.dk>,
jimmiINGEN@SPAMklud.dk says...
> Nogen der har gode forslag til hvordan jeg genvinder de tabte kræfter?
>
Kaburatormembran(er), tænding/tændrør?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
KubikH (27-09-2004)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 27-09-04 18:56 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1bc265f0eb3e7be4989801@news.tele.dk...
> In article <415843c3$0$55822$14726298@news.sunsite.dk>,
> jimmiINGEN@SPAMklud.dk says...
> > Nogen der har gode forslag til hvordan jeg genvinder de tabte kræfter?
> >
> Kaburatormembran(er), tænding/tændrør?
> --
> /Hekto
Ja tænker mest på tænding.
Går den på begge cylindre hele tiden ???
Smut en tur ned om hjørnet, så skal den være varm på begge udstødningsrør !
Mvh
Niels
| |
Hekto (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-09-04 21:43 |
|
In article <cj9kdb$40u$1@news.cybercity.dk>, kallehauge@SLETemail.dk
says...
> Ja tænker mest på tænding.
> Går den på begge cylindre hele tiden ???
> Smut en tur ned om hjørnet, så skal den være varm på begge udstødningsrør !
>
.... ja, en V2 på een cylinder, er en uendeligt 'død' sag!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Jimmi Bram (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Jimmi Bram |
Dato : 28-09-04 09:44 |
|
> Ja tænker mest på tænding.
> Går den på begge cylindre hele tiden ???
> Smut en tur ned om hjørnet, så skal den være varm på begge udstødningsrør
> !
Jeg har ikke lige mærket efter varme, men der kommer da "luft" ud af begge
udstødninger når jeg gasser, og det er hele tiden. Men jeg mærker lige efter
varme når jeg kommer hjem.
/Jimmi
| |
Rene Joergensen (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Rene Joergensen |
Dato : 28-09-04 10:28 |
|
Jimmi Bram <jimmiINGEN@SPAMklud.dk> wrote:
> Jeg har ikke lige mærket efter varme, men der kommer da "luft" ud af begge
> udstødninger når jeg gasser, og det er hele tiden. Men jeg mærker lige efter
> varme når jeg kommer hjem.
Stemplet vil jo stadig blive drevet op og ned af krumtappen
--
-René
| |
Armand (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-09-04 18:15 |
|
Jimmi Bram <jimmiINGEN@SPAMklud.dk> skrev i en
news:4159245a$0$55818$14726298@news.sunsite.dk...
> > Ja tænker mest på tænding.
> > Går den på begge cylindre hele tiden ???
> > Smut en tur ned om hjørnet, så skal den være varm på begge
udstødningsrør
> > !
>
> Jeg har ikke lige mærket efter varme, men der kommer da "luft" ud af begge
> udstødninger når jeg gasser, og det er hele tiden. Men jeg mærker lige
efter
> varme når jeg kommer hjem.
Når du så også kontrollerer olie(mix?)-standen, så se samtidig om der pumpes
en større mængde luft ud af olie-påfyldningen under tomgang - Ifald er der
et kompressions-tab et sted, og TR1 har nogle skrøbelige toppakninger,
derved at de udgøres af alu/asbest -spiralringe der ligger i et
"O-ringsspor" som dog ikke er støttet på ydersiden ved knastkædetunnelen da
o-rings sporet og kompressionsrings-sporet dér løber sammen!
Bensin, der under stilstand er løbet ind i cylinderen, optager
kompressions-rum og vil under rotation (á start) medføre at toppakningen i
pågældende cylinder blæses ud ved knastkædetunnelen
--
Armand.
| |
Jimmi Bram (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Jimmi Bram |
Dato : 30-09-04 17:40 |
|
> Når du så også kontrollerer olie(mix?)-standen, så se samtidig om der
> pumpes
> en større mængde luft ud af olie-påfyldningen under tomgang - Ifald er der
> et kompressions-tab et sted, og TR1 har nogle skrøbelige toppakninger,
> derved at de udgøres af alu/asbest -spiralringe der ligger i et
> "O-ringsspor" som dog ikke er støttet på ydersiden ved knastkædetunnelen
> da
> o-rings sporet og kompressionsrings-sporet dér løber sammen!
> Bensin, der under stilstand er løbet ind i cylinderen, optager
> kompressions-rum og vil under rotation (á start) medføre at toppakningen i
> pågældende cylinder blæses ud ved knastkædetunnelen
Wow, det var teknisk, men giver fin mening. Det virker som om at jeg i
fremtiden SKAL huske den benzin hane.
Jeg tjekker lige om der kommer luft ud.
Mvh
Jimmi
| |
sorenpa (27-09-2004)
| Kommentar Fra : sorenpa |
Dato : 27-09-04 19:07 |
|
Min Yamaha xj550 81' havde præcis det samme problem, det var fordi at jeg
havde glemt at lukke for benzin hanen og der var løbet benzin ned i motoren,
så der var næsten 3,5 litter "olie" på i setdet for 2.
Bare en ide
Mvh Søren
> Min Tr1'er (virago 1000 fra 84) mistede pludselig alt sin power over
natten,
> meget mystisk.
> Den nærmest drukner når jeg giver den gas, og er meget lang tid om at
> accelerere. Plus den går helt ud hvis jeg slipper gassen.
>
> Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end fugt, men nu har jeg drukket
> den fuld i sprit, og tømt kaburiderne (næsten intet vand) og den performer
> stadig som en 125'er, dog med enkelte "outbursts" af et halvt sekunds
> varighed en gang i mellem.
> Luftfiltret har jeg også prøvet at afmontere men ligemeget hjalp det.
Begge
> cylindre kører.
>
> Nogen der har gode forslag til hvordan jeg genvinder de tabte kræfter?
>
> Mvh
> Jimmi
> Yamaha Tr1 '84.
>
>
| |
Jimmi Bram (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Jimmi Bram |
Dato : 28-09-04 09:46 |
|
> Min Yamaha xj550 81' havde præcis det samme problem, det var fordi at jeg
> havde glemt at lukke for benzin hanen og der var løbet benzin ned i
> motoren,
> så der var næsten 3,5 litter "olie" på i setdet for 2.
> Bare en ide
Avs, det lyder slemt. Jeg lukker aldrig for benzinen, men det burde flyderen
vel også gøre for mig?
Hvordan kan det være at den mistede power af at der kom benzin i olien?
Godt du opdagede det inden blandingen blev 80% benz, og KABOOM
Mvh
Jimmi
| |
sorenpa (28-09-2004)
| Kommentar Fra : sorenpa |
Dato : 28-09-04 19:21 |
|
Tja... den var lidt svær at starte .. men jeg fik den igang og krte en tur
på ca 50 km .. hvor jeg kunne mæske at den havde tabt kræfter ... næste gang
jeg kom ud til dne ville den ikke .... og den tog bare lange tid at få igang
efter jeg havde fået skiftet olie og tømt luftfilter osv... :(
Jeg tror at det var pga at der var meget benzin i lufterfilter så den fik en
for fed blanding. måske ..
"Jimmi Bram" <jimmiINGEN@SPAMklud.dk> skrev i en meddelelse
news:415924c2$0$55825$14726298@news.sunsite.dk...
> > Min Yamaha xj550 81' havde præcis det samme problem, det var fordi at
jeg
> > havde glemt at lukke for benzin hanen og der var løbet benzin ned i
> > motoren,
> > så der var næsten 3,5 litter "olie" på i setdet for 2.
> > Bare en ide
>
> Avs, det lyder slemt. Jeg lukker aldrig for benzinen, men det burde
flyderen
> vel også gøre for mig?
> Hvordan kan det være at den mistede power af at der kom benzin i olien?
>
> Godt du opdagede det inden blandingen blev 80% benz, og KABOOM
>
> Mvh
> Jimmi
>
>
| |
K.C.s (29-09-2004)
| Kommentar Fra : K.C.s |
Dato : 29-09-04 23:04 |
|
Hej Jimmi
Jeg har oplevet næsten det samme på min xv 920. Det var ledningerne, til
tændingen, som kommer ud nede på venstre side af motoren som var gnavet i
stykker inde i gummigennemføringen, og dermed kortsluttede periodisk når den
var startet. Efter at det blev lavet har der ingen problemer været. Tag
dette med i dine undersøgelser, og held og lykke med fejlfindingen
Klavs
"sorenpa" <mig@tosk.dk> skrev i en meddelelse
news:4159ab74$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tja... den var lidt svær at starte .. men jeg fik den igang og krte en tur
> på ca 50 km .. hvor jeg kunne mæske at den havde tabt kræfter ... næste
gang
> jeg kom ud til dne ville den ikke .... og den tog bare lange tid at få
igang
> efter jeg havde fået skiftet olie og tømt luftfilter osv... :(
> Jeg tror at det var pga at der var meget benzin i lufterfilter så den fik
en
> for fed blanding. måske ..
>
> "Jimmi Bram" <jimmiINGEN@SPAMklud.dk> skrev i en meddelelse
> news:415924c2$0$55825$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Min Yamaha xj550 81' havde præcis det samme problem, det var fordi at
> jeg
> > > havde glemt at lukke for benzin hanen og der var løbet benzin ned i
> > > motoren,
> > > så der var næsten 3,5 litter "olie" på i setdet for 2.
> > > Bare en ide
> >
> > Avs, det lyder slemt. Jeg lukker aldrig for benzinen, men det burde
> flyderen
> > vel også gøre for mig?
> > Hvordan kan det være at den mistede power af at der kom benzin i olien?
> >
> > Godt du opdagede det inden blandingen blev 80% benz, og KABOOM
> >
> > Mvh
> > Jimmi
> >
> >
>
>
| |
Jimmi Bram (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Jimmi Bram |
Dato : 30-09-04 17:37 |
|
> Hej Jimmi
> Jeg har oplevet næsten det samme på min xv 920. Det var ledningerne, til
> tændingen, som kommer ud nede på venstre side af motoren som var gnavet i
> stykker inde i gummigennemføringen, og dermed kortsluttede periodisk når
> den
> var startet. Efter at det blev lavet har der ingen problemer været. Tag
> dette med i dine undersøgelser, og held og lykke med fejlfindingen
Hej Klavs,
Tak for tippet, jeg kan faktisk godt se at ledningerne er lidt "skøre" i
det. Men nu er der lidt fremskridt da den kører på begge cylindre igen, men
alligevel, jeg tror de skal skiftes også.
Mvh
Jimmi
| |
Hans Joergensen (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 30-09-04 10:26 |
|
Jimmi Bram wrote:
> den fuld i sprit, og tømt kaburiderne (næsten intet vand) og den performer
> stadig som en 125'er, dog med enkelte "outbursts" af et halvt sekunds
Dvs. den kan køre 170km/t nu ?
// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
| |
|
|