Tivoli...
Fra : Finn Møgelmose

Dato : 15-05-01 15:05

Hvad hedder den melodi som man tit hører i tivoli den kan godt forbindes lidt med noget ondt...
Som sagt kan man kalde det tivoli musik og man hører det tit i film....

Hans-Jacob

2 Ting man kan tænke over:

1 Set bag på en Hårlak-spray: Do not smoke
Hmmm er der nogle her der ryger metal dåser?
2 Mennesket er jo faktisk det eneste individ der skal have undervisning i at parre sig...
Ikke?

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 15-05-01 15:46

I indlægget <9drd8a$hmf$1@news.inet.tele.dk>
dateret 15 May, forfattede Finn Møgelmose:

>Hvad hedder den melodi som man tit hører i tivoli den kan godt forbindes lidt med noget ondt...
>Som sagt kan man kalde det tivoli musik og man hører det tit i film....

Tænker du på Champagner Galop eller andre Lumbye værker?

[PS: Signaturer bør holdes på max. 4 linier]
--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 16-05-01 16:14

"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message
> I indlægget <9drd8a$hmf$1@news.inet.tele.dk>
> dateret 15 May, forfattede Finn Møgelmose:

> Tænker du på Champagner Galop eller andre Lumbye værker?

Hvad ondt er der i dem? bortset fra alt slagtøjet...

Finn: I hvilken forbindelse hører man det i Tivoli? (og film)

/Thomas

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 16-05-01 20:03

I indlægget <vMwM6.13631$zv2.1743145@news010.worldonline.dk>
dateret 16 May, forfattede Thomas Nielsen:

[snip]
>Hvad ondt er der i dem? bortset fra alt slagtøjet...

Kontrabasserne der vendes rundt... Xylofonsoloen der tysses ned til
uhørlighed... det er endnu værre i Drømmebilleder... Eller En Promenade over
Dyrehavsbakken der lyder som om den var skrevet af Charles Ives i 1910 og
ikke af HC Lumbye på samme tid da Ives knapt nok var blevet født...

[Jeg overså vist lige 'ondt' muligvis fordi Finns linier er lidt vel lange
til min reader]
--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... A seminar on Time Travel will be held two weeks ago

Fra : Gergen

Dato : 15-05-01 17:25

Finn Møgelmose <finnm@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9drd8a$hmf$1@news.inet.tele.dk...
Hvad hedder den melodi som man tit hører i tivoli den kan godt forbindes
lidt med noget ondt...
Som sagt kan man kalde det tivoli musik og man hører det tit i film....

Hans-Jacob

Kan det være "Skæbnesymfonien"?

--
Christian