Olieskift og den rene samvittighed
Fra : JOP

Dato : 24-09-04 19:15

Hejsa Alle!

Er der stemning for en hurtig optælling?

Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning og hvormange km har
I kørt på den olie, som er på?

Kør forsigtigt de sidste ture!
mvh JOP

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-09-04 19:29

JOP wrote:
> Kør forsigtigt de sidste ture!

Rolig - der er vist længe til dem endnu.

vh
Torben

Fra : Pierre-Karina

Dato : 26-09-04 09:21

"> > Kør forsigtigt de sidste ture!

> Rolig - der er vist længe til dem endnu.
>
> vh
> Torben

Min kommer da igaragen på mandag efter at den lige har været ved "mc-lægen"
og lige fået justeret karubrator og stillet ventiler. Så der er da ikke
længe til

Pierre
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=690

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-09-04 20:18

On Fri, 24 Sep 2004 20:15:08 +0200, "JOP" <JOP@nospam.dk> wrote:

Hejsa.

>Er der stemning for en hurtig optælling?

Så længe du holder dig til emner der er relateret til min MC, så OK da

>Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning og hvormange km har
>I kørt på den olie, som er på?

Hm - det er jo et samvittighedsspørgsmål - øv .

Nå, men hofter fat.

Jeg er ingen oliefanatiker, ej heller engel, så jeg har konferert med
min service note bog på min Duc.
Den viser at jeg har skiftet olie på den d.9-9-2003 og precis 50.000
Km.
Den har så overvintret med den olie til år 2004, altså ingen
olieskifte den vinter.
Denne vinter skal der skiftes olie og filter selv om den med godt
54000 Km ikke har nået det anbefalede interval på 6000 Km.
Nu hører det med til historien at mine MC står i et opvarmet lokale,
og risikoen for dannelse af kondensvand er minimal.
Jeg håber den tilgiver min slendrian

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-09-04 21:11

> Er der stemning for en hurtig optælling?
> Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning

I de sidste tre år har jeg skiftet olie lige inden vinteropstaldning.

> og hvormange km har I kørt på den olie, som er på?

Tja, omkring 3000km vil jeg gætte på.

> Kør forsigtigt de sidste ture!

Rolig nu, vi er kun i september. Der er flere måneder og mange ture endnu,
før jeg overhovedet overvejer at vinteropstalde min MC.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 24-09-04 21:39

> Er der stemning for en hurtig optælling?
Ja da

> Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning?
Jeg gjorde sidste år, og gør også i år igen.

> og hvormange km har
> I kørt på den olie, som er på?
Sidste år havde jeg kørt 2200 km, og i år ved jeg så ikke endnu, men det
bliver nok omkring 2-4000

--
/Sjang

Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438

Fra : p.jarnbak

Dato : 24-09-04 22:48

hvormange km har
> I kørt på den olie, som er på?

16500 km og den bliver først skiftet når cyklen skal i hi.
Palle.

Fra : Dennis Riis

Dato : 24-09-04 22:57

> Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning og hvormange
> km har I kørt på den olie, som er på?

Tja, personligt er det først 2. gang jeg stiller den væk for vinteren - men
regner da med at skifte olien. Jeg har kørt omkring 6000 km i år, og selvom
den sikkert sagtens kunne tåle nogle flere km på samme olie, så er jeg i
hvert fald sikker på at skifte i tide

Mvh Dennis Riis
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 25-09-04 00:24

"JOP" <JOP@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der stemning for en hurtig optælling?
>
> Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning og hvormange km

Hælder den gamle olie ud som det første nå jeg stalder maskinen op engang i
oktober måned.

Hvis ikke motoren skal adskilles ?!? (et syndrom jeg har)
påfyldes ny olje med det samme. Ellers når den er samlet igen engang efter
nytår.

mvh
Bent Erik

Fra : Frans jensen

Dato : 25-09-04 13:09

On Fri, 24 Sep 2004 20:15:08 +0200, "JOP" <JOP@nospam.dk> wrote:

>Hejsa Alle!
>
>Er der stemning for en hurtig optælling?

OK

>Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning og hvormange km har
>I kørt på den olie, som er på?

har 2 MC'er

den ene opstaldes 1. dec. efter skift af alle olier(motor,
gearkasse, bagtøj, samt der kommer sprit i de sidste tankfulde
benzin, den nuværende olie(motor) har kørt 3300 km. Til foråret
bliver bremsevæsken så udskiftet.

den anden kan jeg ikke så godt opstalde da jeg ikke har tid til
at gå de 17 km. der er til min arbejdsplads

>Kør forsigtigt de sidste ture!

jeg regner da med at køre maaange ture endnu, og jeg bliver mere
og mere forsigtig efterhånden som temperaturen falder

--
mvh Frans
http://www.stompers.dk

Fra : anders majland

Dato : 25-09-04 11:51

> Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning og hvormange
> km har I kørt på den olie, som er på?

Vinteropstaldning - hvad betyder det

Den olie der er på min er omkring 5000km gammel og den skifter jeg om
yderligere 1000km sammen med filteret som jeg plejer. Så det er da
blevet til nogle olieskift i år. Siden november sidste år har jeg kørt
ca. 22000km

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-09-04 19:08

JOP wrote:
> Hejsa Alle!
>
> Er der stemning for en hurtig optælling?
>
> Hvormange skifter olie på MC'en inden vinteropstaldning og hvormange km har
> I kørt på den olie, som er på?

Da motoren skal splittes af og pakkes om kommer olieskiftet af sig selv,

Jeg har kørt ca 5000 siden den blev samlet og indregistreret 30/6 og har
ikke skiftet olie, men dog efterfyldt ca. 6 liter, den er ikke helt tæt

> Kør forsigtigt de sidste ture!
> mvh JOP

Sæsonen er ikke forbi, imorgen er der O-løb hos Nordsjællands MC-Club

Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622