Argh, hvor dumt
Fra : Ronnie Haugen

Dato : 23-09-04 23:11

Har hundetravlt med at komme på arbejde her til morgen. Solen skinner
og vejen er knastør, så den får lidt rulle i det gode, overskuelige
sving.
Men hov, -baghjulet mister grebet og jeg "slider" et par meter, men
pludselig bider dækket igen, og "møgknallerten" beslutter sig for at
fortsætte sidelæns uden mig. Jeg foretager en lille flyvetur og lander
med hovedet først, men tager det meste af faldet med albuen, med det
resultat, at skulderen går af led.

Hvad var det nu han sagde i går, nede på værkstedet? Det samme som han
har sagt så mange gange før:
Husk nu, at nye dæk kan være glatte!

Tak, det skal jeg sgu love for.

P.S. Det gør i øvrigt temmelig ondt når skulderen skal på plads.

Fra : Hekto

Dato : 23-09-04 23:32

In article <40649719.0409231410.17fd20c9@posting.google.com>,
ronniehaugen@cool.dk says...
> [...]
> resultat, at skulderen går af led.
>
> Hvad var det nu han sagde i går, nede på værkstedet? Det samme som han

Nye, eller kolde dæk!

> Tak, det skal jeg sgu love for.
>
> P.S. Det gør i øvrigt temmelig ondt når skulderen skal på plads.

Ja, tak, og det vil det gøre i nogen tid endnu.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Gynex

Dato : 24-09-04 10:52

Har prøvet nøjagtig det samme på min Freewind, også med det resultat, at
skuldren gik af led. Det teger ca 1 uge inden man er oven på igen.

Kolde, nye eller gamle billige hårde dæk kan bestemt ikke anbefales.
/Gynex
VFR750FM

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 24-09-04 12:13

"Gynex" <gynex@NOCRAPsol.dk> wrote in message
> [...]
> skuldren gik af led. Det teger ca 1 uge inden man er oven på igen.
>
> Kolde, nye eller gamle billige hårde dæk kan bestemt ikke anbefales.

Jeg har dagligt problemet med at under de første gov. 10 km skrider
bagdækkene ud i svingene - ved sportskørsel i bjergene - på både min BMW
R100 og min Honda VTR 1000, men mest på sidstnævnte. Og begge motorcykler
kører med sportsdæk dæk fremstillet indenfor 1 år og nu kørt en 4.000 km.

Så det med de kolde dæk undrede mig noget i starten fordi jeg jo her i
Thailand ofte har 30 C allerede om morgenen, så det med kolde dæk skal
tages/tænkes som nærmest "arbejdstemperatur" altså efter opvarmning via
brugen af dækket eller "opvækning".

Mvh.Gert

Fra : Hekto

Dato : 25-09-04 00:12

In article <cj1bb5$mji$1@news.loxinfo.co.th>, gbt@loxinfo.co.th says...
> [...]
> Thailand ofte har 30 C allerede om morgenen, så det med kolde dæk skal
> tages/tænkes som nærmest "arbejdstemperatur" altså efter opvarmning via

Det er jo et spørgsmål om ikke nattemperaturen stadig 'er i dækkene' og
først efter et stykke tid er hele gummimassen oppe på
'arbejdstemperatur, og dermed smidig?

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 25-09-04 01:49

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

For mig er nat temperaturen for tiden 26 C og om sommeren - april og da
skoleferie heri Thailand - en 30 C. Og samtidig står mine motorcykler på
siden af huset hvor solen står op (ca. kl. 7 hele året, og går ned ca. 19)
så de bliver varmere inden jeg kører ved tidligst 9 - 10 tiden. Jeg
kontrollerer lufttrykket hver gang inden jeg kører på de størrer motorcykler
pga. at det jo nogle dage kan være mere skyet end andre og derved mindre sol
opvarmning.

Mvh. Gert

Fra : Armand

Dato : 25-09-04 12:13

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
> [...]
> >
> Det er jo et spørgsmål om ikke nattemperaturen stadig 'er i dækkene' og
> først efter et stykke tid er hele gummimassen oppe på

Smidighed er ikke problemet, men derimod vedhæftning, som er langt større
for varm gummi.
Temperaturen i det alleryderste gummi er med andre ord betydende, og til
race regner man med ca. 70° hvilket er på grænsen af hvad ens håndflade vil
acceptere, prøv derfor at føl jer til om i overhovedet kan registrere at
dækket er lunt (=over 37°) når målet for en kortere tur er nået - Ud fra
hvor svært vores RR-ungdom har ved at køre varme i dækkene i denne ende af
sæson'en (og dé "bruger" dækkene voldsomt), tivler jeg på at man vil kunne
registrere nogetsomhelst varme efter f.eks. 5 km's kørsel, og ved bykørsel
overhovedet ikke :-|

--
Armand.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 24-09-04 13:56

"Ronnie Haugen" <ronniehaugen@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var det nu han sagde i går, nede på værkstedet? Det samme som han
> har sagt så mange gange før:
> Husk nu, at nye dæk kan være glatte!

Ikke kun det - husk på temperaturen en faldende på denne årstid.
Kolde dæk er meget glatte, uanset de er nye eller gamle.

/Mark.