rensning af kåbeglas
Fra : Henrik Hansen

Dato : 23-09-04 20:49

mit kåbeglas ser mildest talt noget mat ud, er der nogen mulighed for at få
det blankt/klart igen

med venlig hilsen
henrik / gpz750

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-09-04 21:32

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
"Henrik Hansen" <henrikh@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> mit kåbeglas ser mildest talt noget mat ud, er der nogen mulighed for at

> det blankt/klart igen
>
> med venlig hilsen
> henrik / gpz750

Til ruderne på en campingvogn (plexi-glas) anbefales polering med Slipoline.
Siges at være rigtigt godt.
Så på med vanten...eller kluden ?

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Hekto

Dato : 24-09-04 09:24

In article <415332b2$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, ja-til-
spam@spammers.un says...
> Til ruderne på en campingvogn (plexi-glas) anbefales polering med Slipoline.
> Siges at være rigtigt godt.
> Så på med vanten...eller kluden ?

Neeej! - det 'ridser' ad H til!
Små fine ridser, men de ses både på lak og på kåbeglas!

Flere af de svagt slibende lakrensemidler er udemærkede.
Johnson Super Polish f.eks. Alaska og andre har noget tilsvarende. Små
ridser kan slibes væk med f.eks. det 'sandpapir' man bruger til at
slibe lysledere med.
Det er muligt at 'genskabe' kåbeglasset igen.

Hvis det, som Armand siger' er salmiakholdigt vand der er årsagen,
ligger misfarvningen for dybt. Man kan købe et nyt glas, hvis ellers
liiige det fås til den årgang af modellen, men ejer!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Armand

Dato : 23-09-04 23:11

Henrik Hansen <henrikh@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en
> mit kåbeglas ser mildest talt noget mat ud, er der nogen mulighed for at

> det blankt/klart igen

Ikke i forhold til den beskedne udgift et uoriginalt kan skaffes til!

Forøvrigt er det salmiakholdigt vaskevand der gør klart acryl mælkehvidt,
ifald at det er sådant et "mat-tilfælde"!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 08:39

> [...]
> Armand.
>
> Hmm Bike havde engang en artikel i deres blad om hvordan men polerede/sleb
ridser osv. af kåbeglasset for forholdsvis billige penge, skal lige se om
jeg kan finde den og få den smidt i binaer

Brian