|
| Brdr Jensen en gang svindler, altid svindl~ Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 23-09-04 17:57 |
|
Sad og surfede lidt rundt på dba og kiggede biler, da jeg pludselig finder
en Mercedes Sprinter, der har tilhørt en i familien. Den er sat til salg af
Brdr. Jensen i Horsens, som mig bekendt har været omtalt herinde, mest
negativt!!!
Men de skriver om bilen :
Mercedes Sprinter 316 2.8 CDI KASSEVO
2000, HØJ LANG NYT TOPSTYKKE PÆN, Hvid, km 400.000, kr 110.000 + moms. excl.
lev
Bilens historie er så, at den har gået godt 530.000km, inden der flækkede to
stempler, og motoren var kaput. Hvordan Brdr. Jensen kan skrue km-tallet
tilbage og kalde det nyt topstykke er mig ubegribeligt. Bevares - den har da
gået 400.000, og MERE til ..
Det kan vel bare bekræfte alt det skrækkelige man tidligere har hørt om
dem!!!
Mvh Thomas
Piaggio SKR 150.
| |
Freddy Lang (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 23-09-04 18:10 |
|
Thomas Buus Andersen wrote:
> Sad og surfede lidt rundt på dba og kiggede biler, da jeg pludselig
> finder en Mercedes Sprinter, der har tilhørt en i familien. Den er
> sat til salg af Brdr. Jensen i Horsens, som mig bekendt har været
> omtalt herinde, mest negativt!!!
>
> Men de skriver om bilen :
> Mercedes Sprinter 316 2.8 CDI KASSEVO
> 2000, HØJ LANG NYT TOPSTYKKE PÆN, Hvid, km 400.000, kr 110.000 +
> moms. excl. lev
>
> Bilens historie er så, at den har gået godt 530.000km, inden der
> flækkede to stempler, og motoren var kaput. Hvordan Brdr. Jensen kan
> skrue km-tallet tilbage og kalde det nyt topstykke er mig
> ubegribeligt. Bevares - den har da gået 400.000, og MERE til ..
>
> Det kan vel bare bekræfte alt det skrækkelige man tidligere har hørt
> om dem!!!
Mjaeh, jeg har nu heller ikke hørt ret meget godt om dem... Men lige i det
omtalte tilfælde kunne det jo være, der var sat en anden motor i, som rent
faktisk "kun" har kørt 400.000 km... den mulighed foreligger jo.
--
Freddy
SV-R
| |
Ukendt (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-04 19:55 |
|
>
> Mjaeh, jeg har nu heller ikke hørt ret meget godt om dem... Men lige i
det
> omtalte tilfælde kunne det jo være, der var sat en anden motor i, som rent
> faktisk "kun" har kørt 400.000 km... den mulighed foreligger jo.
>
>
> --
> Freddy
> SV-R
>
> Tjaa men det gør jo rent faktisk ikke at BILEN "kun" har gået 400.000, men
at MOTOREN "kun" har gået 400.000
Brian
| |
Søren Ottosen (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Søren Ottosen |
Dato : 23-09-04 18:43 |
|
> Sad og surfede lidt rundt på dba og kiggede biler, da jeg pludselig finder
> en Mercedes Sprinter, der har tilhørt en i familien. Den er sat til salg
af
> Brdr. Jensen i Horsens, som mig bekendt har været omtalt herinde, mest
> negativt!!!
>
>>
> Det kan vel bare bekræfte alt det skrækkelige man tidligere har hørt om
> dem!!!
>
Hmmm.. Jeg har kun positive ting om dem.
Brian fra Brdr, Jensen gav nemlig 10.000,- mere for min motorcykel end den
var værd.
Så stor ros til dem.
Søren
| |
Kim Nielsen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 24-09-04 06:43 |
|
"Søren Ottosen" <sotek@dd.dk> skrev i en meddelelse
news:civ1to$dch$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Hmmm.. Jeg har kun positive ting om dem.
>
> Brian fra Brdr, Jensen gav nemlig 10.000,- mere for min motorcykel end den
> var værd.
>
> Så stor ros til dem.
>
>
>
> Søren
>
Ja men stakkels den der så købte den, der har prisen jo også været 10.000
højere.
Mvh
| |
Henrik Steen Larsen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 24-09-04 08:41 |
|
Kim Nielsen wrote:
> Ja men stakkels den der så købte den, der har prisen jo også været 10.000
> højere.
At man evt. køber ting for dyrt må nu stå for egen regning... så at sige
Det kan man trods alt ikke klandre firmaet for.
| |
Kenneth Sørensen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 24-09-04 09:07 |
|
> > Ja men stakkels den der så købte den, der har prisen jo også været
10.000
> > højere.
>
> At man evt. køber ting for dyrt må nu stå for egen regning... så at sige
>
> Det kan man trods alt ikke klandre firmaet for.
Det er da ikke ulovligt, men er vel heller ikke helt etisk okay.
Hvis et MC-sted bevidst og konsekvent sælger motorcykler til priser der er
langt højere end den reele værdi, kan man vel godt klandre dem lidt for det.
Der er trods alt nystartende motorcyklister der sætter sin lid til at der er
lidt samvittighed hos autoriserede motorcykelforhandlere kontra privatsalg.
PS. Jeg ved intet om Brd.Jensen, det er lutter generel snak.
Kenneth S
R1
| |
Henrik Steen Larsen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 24-09-04 09:28 |
|
Kenneth Sørensen wrote:
> Hvis et MC-sted bevidst og konsekvent sælger motorcykler til priser der er
> langt højere end den reele værdi, kan man vel godt klandre dem lidt for det.
>
> Der er trods alt nystartende motorcyklister der sætter sin lid til at der er
> lidt samvittighed hos autoriserede motorcykelforhandlere kontra privatsalg.
Uenig.
Markedet for motorcykler er ikke ligefrem præget af monopolistiske
tilstande. Derfor er det vel ikke for meget forlangt, at en køber
undersøger markedet lidt først - og derved får sig en fornemmelse af,
hvad prisen bør være.
Hvis priserne hos en forhandler ligger 20-30% over niveauet i Den Blå
Avis, bør det give anledning til undren...
| |
Kenneth Sørensen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 24-09-04 11:00 |
|
"Henrik Steen Larsen" <hsl_dk@cool.SLET.dk> wrote in message
news:cj0lqb$640$1@news.cybercity.dk...
> Kenneth Sørensen wrote:
> > Hvis et MC-sted bevidst og konsekvent sælger motorcykler til priser der
er
> > langt højere end den reele værdi, kan man vel godt klandre dem lidt for
det.
> >
> > Der er trods alt nystartende motorcyklister der sætter sin lid til at
der er
> > lidt samvittighed hos autoriserede motorcykelforhandlere kontra
privatsalg.
>
> Uenig.
>
> Markedet for motorcykler er ikke ligefrem præget af monopolistiske
> tilstande. Derfor er det vel ikke for meget forlangt, at en køber
> undersøger markedet lidt først - og derved får sig en fornemmelse af,
> hvad prisen bør være.
>
> Hvis priserne hos en forhandler ligger 20-30% over niveauet i Den Blå
> Avis, bør det give anledning til undren...
Uenig!
...og dog
Du har ret, det er ikke for meget forlangt at køberen selv undersøger
markedet. Men hvis køberen ikke er i stand til at kunne bedømme hvorvidt den
enkelte cykel er i god eller dårlig stand, simpelt hen pga uvidenhed, så
ligger det jo underforstået at man måske netop betaler lidt ekstra for ikke
at blive totalt røvrendt. Det ligger implicit at en forretning har større
"samvittighed". Hvis så en forretning ikke følger god markedsføringsskik, og
totalt tilsidesætter dette større ansvar, så mener jeg nu nok det kan
klandres.
Kenneth S
Enhver kan se priserne er højere hos forretningen end hos dba, men hvad er
det så der gør at folk alligevel køber i en forretning?
| |
Hekto (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-09-04 11:06 |
|
In article <cj0qmu$ami$1@news.cybercity.dk>,
kenneth@SPAM_IKKE_HERkrumling.dk says...
> Enhver kan se priserne er højere hos forretningen end hos dba, men hvad er
> det så der gør at folk alligevel køber i en forretning?
>
M.h.t. priserne, så lever Køge MC, MC Forum o.s.v. jo i bedste
velgående. Ligesom med The Jensen Brothers antyder forretnings
størrelse, at der er kunder i butikken. (denne nyhedsgruppe udgør jo
heller ikke hele populationen af MC-kørere)
Hvorfor køber man i en forretning?
Det gør de fleste, fordi de tror at det er et mere sikkert køb, og at
de får garanti under een eller anden form.
Mange er rædselsslagne ved tanken om at de skal til at have gjort noget
ved en motor, og tror at et forhandlerkøb redder dem for den slags,
eller større ekstraudgifter. Det behøver ikke at være tilfældet!
(jeg vil nu også nødigt stå og skulle hovedreparere en 4-cylindret med
to overliggende knastaksler og balanceaksel - så hellere en V2 med
elestiktræk)
Nogle forhandlere er så kundernes tillid værdig, andre ikke.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Henrik Steen Larsen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 24-09-04 11:08 |
|
> Uenig!
>
> ...og dog
>
>
> Du har ret, det er ikke for meget forlangt at køberen selv undersøger
> markedet. Men hvis køberen ikke er i stand til at kunne bedømme hvorvidt den
> enkelte cykel er i god eller dårlig stand, simpelt hen pga uvidenhed, så
> ligger det jo underforstået at man måske netop betaler lidt ekstra for ikke
> at blive totalt røvrendt. Det ligger implicit at en forretning har større
> "samvittighed". Hvis så en forretning ikke følger god markedsføringsskik, og
> totalt tilsidesætter dette større ansvar, så mener jeg nu nok det kan
> klandres.
>
> Kenneth S
>
>
>
> Enhver kan se priserne er højere hos forretningen end hos dba, men hvad er
> det så der gør at folk alligevel køber i en forretning?
Folk køber hos forhandlere, fordi de så "ved" (fejlagtigt måske) at
cyklen er i orden og fordi der trods alt er en begrænset garanti. Jeg
købte selv på den måde - og blev iøvrigt ikke snydt. (MC Hjørnet btw).
Der står ikke noget i markedsføringsloven om, at man ikke må tage ublu
priser. Ikke engang i §1 om god markedsføringsskik.
Men - når det så er sagt, så er der vel en grund til, at Brdr. Jensen,
Køge MC m.fl. har et dårligt rygte. Og det er jo naturligvis brugernes
vurdering af forhandlernes syn på etik, prissætning, kvalitet m.v.
| |
Kenneth Sørensen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 24-09-04 15:46 |
|
> > Uenig!
> >
> > ...og dog
> >
> >
> > Du har ret, det er ikke for meget forlangt at køberen selv undersøger
> > markedet. Men hvis køberen ikke er i stand til at kunne bedømme hvorvidt
den
> > enkelte cykel er i god eller dårlig stand, simpelt hen pga uvidenhed, så
> > ligger det jo underforstået at man måske netop betaler lidt ekstra for
ikke
> > at blive totalt røvrendt. Det ligger implicit at en forretning har
større
> > "samvittighed". Hvis så en forretning ikke følger god
markedsføringsskik, og
> > totalt tilsidesætter dette større ansvar, så mener jeg nu nok det kan
> > klandres.
> >
> > Kenneth S
> >
> >
> >
> > Enhver kan se priserne er højere hos forretningen end hos dba, men hvad
er
> > det så der gør at folk alligevel køber i en forretning?
>
> Folk køber hos forhandlere, fordi de så "ved" (fejlagtigt måske) at
> cyklen er i orden og fordi der trods alt er en begrænset garanti. Jeg
> købte selv på den måde - og blev iøvrigt ikke snydt. (MC Hjørnet btw).
>
> Der står ikke noget i markedsføringsloven om, at man ikke må tage ublu
> priser. Ikke engang i §1 om god markedsføringsskik.
>
> Men - når det så er sagt, så er der vel en grund til, at Brdr. Jensen,
> Køge MC m.fl. har et dårligt rygte. Og det er jo naturligvis brugernes
> vurdering af forhandlernes syn på etik, prissætning, kvalitet m.v.
Ja ja, vi har nok bare et forskelligt syn på hvornår en butik kan "klandres"
for noget eller ikke. Jeg drager etikken med i den beregning, det gør du
ikke, men ser udelukkende på om det juridisk kan bære. Vi bliver ikke enige.
Kenneth S
| |
Hekto (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-09-04 09:17 |
|
In article <cj0j3a$359$1@news.cybercity.dk>, hsl_dk@cool.SLET.dk
says...
> At man evt. køber ting for dyrt må nu stå for egen regning... så at sige
>
> Det kan man trods alt ikke klandre firmaet for.
>
Jeg ved ikke om de er værre eller bedre end mange andre. De har trods
alt en 'pæn' forretning, så nogle kunder må der jo være.
Hvad med de andre forhandlere? Går de i kirke hver søndag, klapper små
børn på håret og sælger motorcyklerne ekstra billigt bare fordi de er
100% fejlfri?
Jeg tror at lige meget hvor man handler, skal man se (- og høre) sig
godt for. De fleste ser kun den ene model de lige har forelsket sig i,
og hiver læderet op af baglommen med det samme. Man bør se på flere
eksemplarer, så man har noget at sammenligne pris og stand med.
Så kan det da godt være at The Jensen Brothers har et godt tilbud!
Noget andet er så service og reklamation! Dér står man jo heller ikke
videre heldigt ved et privat køb.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
mikkel paulsen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 24-09-04 17:47 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1bbdf66ccba887509897f2@news.tele.dk>...
> In article <cj0j3a$359$1@news.cybercity.dk>, hsl_dk@cool.SLET.dk
> says...
> > At man evt. køber ting for dyrt må nu stå for egen regning... så at sige
> >
> > Det kan man trods alt ikke klandre firmaet for.
> >
>
> Jeg ved ikke om de er værre eller bedre end mange andre. De har trods
> alt en 'pæn' forretning, så nogle kunder må der jo være.
>
> Hvad med de andre forhandlere? Går de i kirke hver søndag, klapper små
> børn på håret og sælger motorcyklerne ekstra billigt bare fordi de er
> 100% fejlfri?
>
> Jeg tror at lige meget hvor man handler, skal man se (- og høre) sig
> godt for. De fleste ser kun den ene model de lige har forelsket sig i,
> og hiver læderet op af baglommen med det samme. Man bør se på flere
> eksemplarer, så man har noget at sammenligne pris og stand med.
> Så kan det da godt være at The Jensen Brothers har et godt tilbud!
> Noget andet er så service og reklamation! Dér står man jo heller ikke
> videre heldigt ved et privat køb.
Tænkte nok det firma var fusket. En af mine veninder blev også snydt
da hun købte et uklargjordt lig af en savage
| |
Claus Rittig (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-09-04 09:19 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1bbdf66ccba887509897f2@news.tele.dk...
> Jeg ved ikke om de er værre eller bedre end mange andre. De har trods
> alt en 'pæn' forretning, så nogle kunder må der jo være.
Ja, de ER værre end de fleste andre.
Bedrageri er dagens orden i den biks, jeg tror kun A.T. MC Teknik kan måle
sig med dem.
Rittig
| |
Armand (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-09-04 11:14 |
|
Kim Nielsen <KN@kimstradingcompany.dk> skrev i en
news:4153b41d$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Søren Ottosen" <sotek@dd.dk> skrev i en meddelelse
> news:civ1to$dch$1@news.net.uni-c.dk...
>
> >
> > Hmmm.. Jeg har kun positive ting om dem.
> > Brian fra Brdr, Jensen gav nemlig 10.000,- mere for min motorcykel end
den
> > var værd.
> >
> Ja men stakkels den der så købte den, der har prisen jo også været 10.000
> højere.
Gør ikke noget, for km-tælleren viste sikkert kun 25% af hidtil visning :-/
--
Armand.
| |
jesper (26-09-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 26-09-04 22:38 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message news:<cj3g8r$ne$4@news.cybercity.dk>...
> Kim Nielsen <KN@kimstradingcompany.dk> skrev i en
> news:4153b41d$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Søren Ottosen" <sotek@dd.dk> skrev i en meddelelse
> > news:civ1to$dch$1@news.net.uni-c.dk...
> >
> > >
> > > Hmmm.. Jeg har kun positive ting om dem.
> > > Brian fra Brdr, Jensen gav nemlig 10.000,- mere for min motorcykel end
> den
> > > var værd.
> > >
> > Ja men stakkels den der så købte den, der har prisen jo også været 10.000
> > højere.
>
> Gør ikke noget, for km-tælleren viste sikkert kun 25% af hidtil visning :-/
Og den vil jeg gerne tro på.
Jeg solgte min VFR750f RC36 til Brdr Jensen. Da jeg solgte den stod
speedometret på 70.000km. Der var ved salget et par fejl ved den
hvilket jeg heller ikke lagde skjul på.
Et par uger efter ringede den nye ejer (læs: staklen der havde betalt
overpris for en VFR med en masse fejl han ikke var bekendt med) for at
spørge om det kunne passe at den kun havde kørt 45.000km....
Jeg fandt så også ud af at koblingen stadig var utæt, at
bremseskiverne foran stadig var for tynde, at forgaflen stadig var
ridset så den rev pakningerne op og at udstødningen stadig var
utæt....
Jeg fik 60K for den da jeg solgte den, og den nye ejer betalte 85K....
Han blev godt nok sur på brdr. Jensen. Hvordan historien endte ved jeg
så ikke, men jeg vil da håbe at de enten har betalt en del penge
retur, eller at de har lavet en del af fejlene.
Den mere kloge narer den mindre kloge....
Jesper
Cagiva Canyon500
www.buff-mc.dk
| |
Karl-Ove Pedersen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Karl-Ove Pedersen |
Dato : 24-09-04 18:53 |
|
"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
news:41530064$0$8682$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Sad og surfede lidt rundt på dba og kiggede biler, da jeg pludselig finder
> en Mercedes Sprinter, der har tilhørt en i familien. Den er sat til salg
af
> Brdr. Jensen i Horsens, som mig bekendt har været omtalt herinde, mest
> negativt!!!
>
> Men de skriver om bilen :
> Mercedes Sprinter 316 2.8 CDI KASSEVO
> 2000, HØJ LANG NYT TOPSTYKKE PÆN, Hvid, km 400.000, kr 110.000 + moms.
excl.
> lev
>
> Bilens historie er så, at den har gået godt 530.000km, inden der flækkede
to
> stempler, og motoren var kaput. Hvordan Brdr. Jensen kan skrue km-tallet
> tilbage og kalde det nyt topstykke er mig ubegribeligt. Bevares - den har
da
> gået 400.000, og MERE til ..
>
> Det kan vel bare bekræfte alt det skrækkelige man tidligere har hørt om
> dem!!!
>
> Mvh Thomas
> Piaggio SKR 150.
>
> har i sommer købt en Fazer 600 hos Brdr. Jensen. Prisen var absolut
konkurrencedygtig, på linie med privat køb i DBA. Der er inkluderet en
fornuftig reklamationsret, og den service Torben gav mig, var upåklagelig.
Jeg har undersøgt markedet grundigt. Og der var kun 2 forretninger hvor
nogen gad at ekspederer mig nemlig Masi i Holbæk og Brdr. Jensen i Horsens.
Jeg har besøgt et utal af forretninger, og topmålet af arrogance mødte jeg
hos Køge MC, her stod en medarbejder lænet behageligt op ad disken; mens han
sludrede med en bekendt, efter et par runder i butikken, valgte jeg at finde
andre græsgange.
m.v.h
kop
| |
Ukendt (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-09-04 20:34 |
|
Nu har jeg ingen erfaringer med nogen af de omtalte butikker, men jeg kan
ikke lade være med at tænke på:
- en butik med få kunder får kun få utilfredse kunder
- en butik med mange kunder får flere utilfredse kunder.
- en butik uden kunder får ingen problemer med garantisager....
Ole
| |
Frans jensen (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Frans jensen |
Dato : 25-09-04 20:39 |
|
On Sat, 25 Sep 2004 21:33:53 +0200, "Ole Kristiansen"
<ole_kSNABELApost10.tele.dk> wrote:
>Nu har jeg ingen erfaringer med nogen af de omtalte butikker, men jeg kan
>ikke lade være med at tænke på:
>
>- en butik med få kunder får kun få utilfredse kunder
>- en butik med mange kunder får flere utilfredse kunder.
>- en butik uden kunder får ingen problemer med garantisager....
ovenstående holder kun tilnæmelsesvis vand hvis man tæller
"hoveder"
hvis man regner i % behøver dine betragtninger slet ikke at passe
mvh Frans
| |
jesper (26-09-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 26-09-04 22:28 |
|
"Ole Kristiansen" <ole_kSNABELApost10.tele.dk> wrote in message news:<4155babc$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Nu har jeg ingen erfaringer med nogen af de omtalte butikker, men jeg kan
> ikke lade være med at tænke på:
>
> - en butik med få kunder får kun få utilfredse kunder
> - en butik med mange kunder får flere utilfredse kunder.
> - en butik uden kunder får ingen problemer med garantisager....
Vi kan også vende dem om og sige:
- en butik med få utilfredse kunder, får mange kunder.
- en butik med mange utilfredse kunder, får ingen nye kunder, og de
utilfredse bliver væk.
- en butik der aldrig har problemer med garantisager, ville jeg gerne
komme i.
| |
|
|