Speedfight Kilerem
Fra : C.C

Dato : 01-11-04 19:34

Hej NG !

Så fik jeg lige skiftet min kilerem på min Peugeot speedfight Lce2
scooter.Remmen er købt hos T Hansen. Det er den der bliver benævnt "super" .
Den første lange tur efter skiftet, var i morges til arbejde.
Nu kommer vi så til mit spørgsmål. Når man lægger fra land, så rusker det
som bare pokker i hele scooteren, og det bliver der under kørslen. Det
virker som man køre på de tænder der sidder på indvendig side af remmen,
eller man i rask fart køre på brosten. Den gamle lavde ikke de numre. Den
nye er 17,5 mm bred. Er der nogen som har prøvet det samme; for det er squ
træls at køre scooter på den måde. Den har i længden vel heller ikke godt af
det.

Mvh

C.C

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-04 23:59

C.C skrev:

> [...]
> ikke de numre. Den nye er 17,5 mm bred. Er der nogen som har prøvet det
> samme; for det er squ træls at køre scooter på den måde. Den har i

Har du skilt det ad for at se om det er remmen der er skyld i det?

Jeg tænker mere at du har bøffet i det med hensyn til montering af vario
og ruller

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : C.C

Dato : 02-11-04 05:31

Vario'en fejler intet, for den trækker som den skal op igennem
omdrejningerne, hvis man kan sige det sådant. Der er bare lige det rusken
!!????????.Nå jeg skiller den af i dag, når jeg kommer hjem fra arbejde. Så
vil jeg håbe man kan se hvad det er.

Mvh
C.C

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-11-04 10:42

C.C skrev:

> Vario'en fejler intet,

Er du synsk da?

> for den trækker som den skal op igennem
> omdrejningerne,

Ja og? Derfor kan den sagtens være samlet forkert

Tro mig - jeg har prøvet det masser af gange.

> Så vil jeg håbe man kan se hvad det er.

Giv lyd!

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 02-11-04 07:27

Lyder sgu som om at den vario ikke er samlet rigtigt - hvis der bare er den
mindste smule unøjagtighed lyder scooten som "en dieselhakker"
alt - alt skal sidde perfekt ruller - afstandsstykke osv ellers vil den
ryste - har skiftet mange kileremme uden at den gør sådan hvis bare alt
sidder rigtigt!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-11-04 10:42

Peder(2791) skrev:

> Lyder sgu som om at den vario ikke er samlet rigtigt

Ja det synes jeg også.

Fra : C.C

Dato : 02-11-04 19:57

Jamen så må jeg jo komme med resultatet, efter jeg har haft den skilt af.
Varioen var samlet rigtig. Ingen væltet ruller. Styrene sad også rigtig. Så
jeg fandt næsten ikke noget. Det "næsten" vil sige at når jeg trækker i
remmen, så rusker det lidt i remmen, lige som jeg beskrev. Jeg samlede det
hele igen, og kørte en tur. Det var det samme den rusker stadigvæk. Så
skilte jeg den af igen og satte den gamle rem på og kørte en tur igen. Så
var det væk ?????? Jeg har holdt de 2 remme sammen for at se om der var
nogen forskel. Det var der ikke, lige stor afstand i mellem takkerne. Den
nye har en bredde på 17,5 mm den gamle 1 mm smaller men den har også kørt
10000 km. Så jeg er stadig et stort spørgsmålstegn. Jeg vil ligenævne at
varioen er en polini med 25´ bagplade og selvsmørende ruller 9 g.

Mvh

C.C

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 02-11-04 21:00

Det lyder sgu mystisk.......prøv at købe en rem hos en anerkendt forhandler
og ikke T-Svansen - de sælger nogle gange noget lort!
Må være remmen der er kaput....på een eller anden måde...

Fra : Helle & Lennart

Dato : 02-11-04 21:57

"> Må være remmen der er kaput....på een eller anden måde...

Det kan jo være at den lige er en lille smule længere end den gamle

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-11-04 22:52

Peder(2791) skrev:

> Det lyder sgu mystisk.......prøv at købe en rem hos en anerkendt
> forhandler og ikke T-Svansen - de sælger nogle gange noget lort! Må
> være remmen der er kaput....på een eller anden måde...

I så fald er det jo bare at bytte den som defekt og få en ny udleveret.
Ingen problemer der.

Fra : C.C

Dato : 03-11-04 19:24

Jeg har lige underlagt den famøse kilerem en extra grundig undersøgelse. Jeg
fandt ud af 2 ting,
1) På fakturaen stod det rigtige bestillingsnr. til speedfight, men på
papomslaget til remmen var det nummeret til speedaken. Jeg ved ikke om de
køre med samme slags rem, men det har jeg en formodning om, at de gør.

2) når jeg sætter et rør i skruestikken og lægger den gl. og nye ned over
røret og trækker i dem, er den nye tæt ved 1 cm længre end den gamle, og det
er jo noget skidt.

Jeg har monteret den gl. igen, så i morgen går turen vej af T.Hansen hjem
fra arbejde.

Mvh.
C.C

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 03-11-04 20:03

Ja - det er desværre det typiske hos T-Svansen , det meste af det de har
passer sgu ikke og der er fejl i billeder og bestillinngsnumre som ikke
passer sammen på deres hjemmeside - man skal være 100% oppe på dupperne når
man handler hos dem - endsige dem der ekspederer ved heller ikke rigtigt så
meget om de dele de sælger til scootere , går ud fra det er generelt.....i
alle deres butikker , jeg har været ude for det i Tårnby , man skal virkelig
passe på - jeg gør nu det kun at købe originalt hos forhandlere - der ved
hvad de taler om og som kan råde dig - de sidste penge er godt givet ud der
iforhold til hvis eens ting går i stykker af det de har solgt hos T-Svansen
fordi det er forkerte dele.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-11-04 23:08

Peder(2791) skrev:

> Ja - det er desværre det typiske hos T-Svansen , det meste af det de har
> passer sgu ikke og der er fejl i billeder og bestillinngsnumre som ikke
> passer sammen på deres hjemmeside

Så så... har du nogen idé om hvorfor numrene ikke altid "passer" ? Det
har noget med styklister at gøre.

Det er noget du som kunde ikke skal bekymre dig så meget om så lad være
med at side og sammenligne varenumre osv - du bliver ikke klogere af det.
Er det noget du mener er forkert så snak da med butikken.

Og tro mig.. kileremmen til en Speedake er den samme så det er ikke
typisk Thansen (som de jo hedder og ikke det barnlige du kalder dem).

> - man skal være 100% oppe på dupperne
> når man handler hos dem - endsige dem der ekspederer ved heller ikke
> rigtigt så meget om de dele de sælger til scootere , går ud fra det er
> generelt.....i alle deres butikker ,

Du har måske været i dem alle?

> jeg har været ude for det i Tårnby
> , man skal virkelig passe på - jeg gør nu det kun at købe originalt hos
> forhandlere - der ved hvad de taler om og som kan råde dig

LOOL ja klart Peugeot i fx. Kolding ved hvad de snakker om ang. scootere..
nej vel?

> - de sidste
> penge er godt givet ud der iforhold til hvis eens ting går i stykker af
> det de har solgt hos T-Svansen fordi det er forkerte dele.....

De har ikke solgt det forkerte.

Sæt dig ind i sagen før du disser et firma uberettiget - det vil klæde
dig meget mere

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 04-11-04 06:59

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med at side og sammenligne varenumre osv - du bliver ikke klogere af det.
> Er det noget du mener er forkert så snak da med butikken.

Martin - se på dette varenr Forrør 45 km/t., CPI Popcorn
Varenr.: 22202021500
Når det kommer hjem - er det for-rør til en CPI 30Km/t - det kan du også se
på billedet derunder
Når man så står i butikken får man at vide jo jo det er et 45 rør - det
siger de i Silkeborg........tro mig jeg ville ikke skrive hvad jeg har
skrevet hvis ikke det er rigtigt - deres hjemmeside,som de også bruger som
lager/bestillings system er smækfyldt med fejl , som jeg har gjort dem
opmærksom på i Silkeborg men har aldrig fået svar retur og det er ikke
rettet endnu! Jeg er skam færdig med at købe de China stumper hos dem!
Sådan er det!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-04 11:38

Peder(2791) skrev:

> Martin - se på dette varenr Forrør 45 km/t., CPI Popcorn Varenr.:
> 22202021500
> Når det kommer hjem - er det for-rør til en CPI 30Km/t - det kan du
> også se på billedet derunder

Hvad mener du med at man kan se det? Billede kan godt være genbrugt da
der fysisk ikke er den store forskel.

> Når man så står i butikken får man at vide jo jo det er et 45 rør -

Og du har afprøvet om det er et 30 eller 45 ?

> det siger de i Silkeborg........tro mig jeg ville ikke skrive hvad jeg har
> skrevet hvis ikke det er rigtigt

Nej du tror jo selv på det.

> - deres hjemmeside,som de også bruger
> som lager/bestillings system er smækfyldt med fejl

Nej den er ikke. Lad nu være med de løgne.

> , som jeg har gjort
> dem opmærksom på i Silkeborg

Det skal du ikke gøre dem opmærksom på - ring dog til hovedsædet!

> men har aldrig fået svar retur og det er
> ikke rettet endnu! Jeg er skam færdig med at købe de China stumper hos
> dem! Sådan er det!

Synd for dig

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 05-11-04 06:48

> Hvad mener du med at man kan se det? Billede kan godt være genbrugt da
> der fysisk ikke er den store forskel.
Billedet er et 30´er forrør - og ikke et 45....

> Og du har afprøvet om det er et 30 eller 45 ?
Ja selvfølgelig - ellers kunne jeg jo ikke udtale mig om det vel??

> Nej du tror jo selv på det.
Ja! For jeg ved det er rigtigt!

> Nej den er ikke. Lad nu være med de løgne.
STOP - nu Martin - Jeg bestilte via deres hjemmeside et 45 rør under
beskrevne nummer -der kommer så et 30 rør hjem.....så tror de , at de har
byttet rundt på varenumrene og bestiller så selv et 30rør for at se om der
kommer et 45 rør - men nej - der kom sgu et 25 rør!!! Virker deres
bestillings/lager/logistic system?? Ja ad h......til!!!

> Synd for dig
JA
Du arbejder måske for dem - så burde du sgu få sat lidt gang i dem!!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-04 12:54

Peder(2791) skrev:

> Billedet er et 30´er forrør - og ikke et 45....

Var det ikke det jeg skrev? At billedet kunne være genbrugt!

> Ja selvfølgelig - ellers kunne jeg jo ikke udtale mig om det vel??

Tja man ved aldrig.

> Ja! For jeg ved det er rigtigt!

Nej det er ikke.

> STOP - nu Martin

Nej det er dig der skal stoppe med at svine et firma til som ikke
fortjener det!

> [...]
> om der kommer et 45 rør - men nej - der kom sgu et 25 rør!!! Virker
> deres bestillings/lager/logistic system?? Ja ad h......til!!!

Har du bestilt til en E1 eller en E2'er ?

Du taler som du har forstand til.. du står her med et enkeltstående
tilfælde og så tillader du dig at sige deres system fungerer af helvede
til??

> Du arbejder måske for dem - så burde du sgu få sat lidt gang i dem!!!

Nej men jeg har arbejdet der (surprise) og tro mig.... det er
laaaaaaaaaangt fra som du siger. Der sker selvf. fejl da det er mennesker
der står bag men har du tænkt lidt på at leverandørene også kan
spille ind? Hvis firmaet får fejlagtige informationer så rammer det jo
også dig som kunde.

Men det er så sjældent det sker, procentvis set, ud fra alle de ordrer
der bliver ekspederet igennem på årsbasis.

Men du er jo som kunde blind, dvs. har man et problem så har firmaet
problemer med det hele og alt er bare noget lort.

Typisk forbruger. Tænker ikke men lader følelserne spille ind istedet
for at se bare lidt realistisk på det.

Hvis du, efter at have læst ovenstående, stadig vil mene thansen ikke
har styr på en skid så kan jeg ikke tage dig seriøst - overhovedet.

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 05-11-04 17:07

Jeg kan sgu heller ikke tage dig seriøst - du er ligesom de andre hos
T.Svansen......
Slut herfra!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-04 17:26

Peder(2791) skrev:

> Jeg kan sgu heller ikke tage dig seriøst

Nej for din realitetssans er blæst væk.

- du er ligesom de andre hos
> T.Svansen......

Nej... jeg er der ikke mere husker du nok.. eller læste du indlægget
sporadisk?

> Slut herfra!

Ja du mangler jo argumenter.. så er det også nemmest og klogest at
stikke piben ind.

Fra : Jessen

Dato : 05-11-04 18:23

hej martin

Nu efter at set i har sat og kastet med muder på hinanden og ikke mindst
T-svansen, så kan jeg da fortælle hvor lidt de dele de passer man køber der
oppe hos dem.
jeg købte i forår'et en udstødning til en easy-rider, sagt på godt dansk, så
passede den faktisk a'helvede til( UNDSKYLD MIT ORDFORRÅD) men det gjorde
den altså, nå,ja, jeg fik den da byttet og pengene retur efter voldsom
diskution, for i følge dem, så skulle den passe, men den gjorde bare NIX !,
det var både flangen og forrøret + de huller der var lavet til at sætte
skruer i, sammen med købte jeg bla. ny toppakning+bagbremser og de røg samme
vej som udstødningen, toppakningen var for lille i hullerne og som om det
ikke var nok, så var den sq tynd som papir, bremserne, tja........de var
sjovt nok for store til de kunne passe på ! og for det så ikke skulle være
løgn, så er der samme sted købt bremser til bilen, de passede fint, og blev
da også på monteret, med efter at have kørt ca. 7500 km. der var de slidt
ned til stålet, så jeg giver ikke en skid for deres prisgaranti og hvad
ellers de skiderrikker reklamemere med, skulle det stå til mig, så skulle
t-SVANSEN ud af byen, og gerne så langt væk at deres egen medarbejder ikke
kan finde dem.

venlist

A. Jessen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-04 18:39

Jessen skrev:

> hej martin

Hej

> Nu efter at set i har sat og kastet med muder på hinanden og ikke mindst
> T-svansen, så kan jeg da fortælle hvor lidt de dele de passer man køber
> der oppe hos dem.

Ingen har da kastet med mudder endnu pånær Peder for den barnlige
navngivning af T-Hansen Gruppen A/S

> [...]
> det gjorde den altså, nå,ja, jeg fik den da byttet og pengene retur
> efter voldsom diskution, for i følge dem, så skulle den passe, men den

De var vel ikke imod at skifte den men påpegede bare at den "burde" passe?

> [...]
> skiderrikker reklamemere med, skulle det stå til mig, så skulle
> t-SVANSEN ud af byen, og gerne så langt væk at deres egen medarbejder

Hvis det er noget du ønsker at debattere nærmere så må du nok hellere
lægge din skrivestil lidt om - lige nu minder du mest af alt om et barn
på 8... jeg gætter på du er ældre siden du har bil men man kan jo
aldrig vide.

PS: Kan du ikke lokkes til at polere din citatteknik (eller mangel på
samme) bare en smule?

Fra : C.C

Dato : 05-11-04 19:56

Jeg syntes vi er røget lidt af sporet. Det eneste der bliver diskuteret om,
er om T. Hansen er det ene eller det andet. Nuvel Der er nok mange som har
fået noget som ikke passede, for der har jo været andre indlæg før om dette
problem. Men igen pris og kvalitet følges ad, men derfor kunne det da godt
passe til køretøjet, det holder måske bare ikke så længe som originale dele.
og så bare fordi man har arbejdet der, er det jo ikke ensbetydende med at
hvad T.Hansen gør er det rigtige, Der blev jo også nævnt noget med at det
var mennesker som var ansat der.
Men jeg syntes nok at man skulle tænke lidt over sit sprog her inde. Derfor
kan man jo godt give sin mening til kende, uden alle de ukvemsord. Tænk på
at denne gruppe om scootere er guld værd for alle dem som lader sig
transportere på sådan en ganger til daglig.Mange ved ikke en snøvs om
knallerter & scootere. Alt det andet fnider ødelægger den. Der skulle måske
laves en gruppe der hed dk. fritid.knallert.ris&ros og så bruge denne gruppe
til alt det saglige.
Nå, for at slutte dette indlæg, så har jeg sendt remmen til T.Hansen i
Middelfart som har lovet at undersøge den. Så nu får vi se hvad der kommer
ud af det.

Mvh
C.C

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 06-11-04 16:24

> [...]
> sporadisk?

> Ja du mangler jo argumenter.. så er det også nemmest og klogest at
Nej - gider ikke kommentere mere med dig - du fatter ikke hvad der foregår i
øjeblikket hos T.Hansen - der er jo mange som sikkert kan nikke genkendende
til hvad jeg har skrevet - se bare indlæg længere nede - det siger vidst alt
om dem!!
Pøj pøj med dig!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-11-04 16:56

Peder(2791) skrev:

> Nej - gider ikke kommentere mere med dig - du fatter ikke hvad der
> foregår i øjeblikket hos T.Hansen

Jo jeg fatter mere end du nogensinde kommer til. Du har vel fattet at jeg
kender en del til deres infrastruktur og opbygning ikke også?

> - der er jo mange som sikkert kan
> nikke genkendende til hvad jeg har skrevet - se bare indlæg længere nede
> - det siger vidst alt om dem!!

Næh det siger mere om den generelle forbruger...

Jeg troede det var slut fra din side?

> Pøj pøj med dig!

Pøj pøj til dig også.

Fra : Hekto

Dato : 04-11-04 19:56

In article <4189c50f$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
peder.hansenFJERNDETTE@tdcadsl.dk says...
> Jeg er skam færdig med at købe de China stumper hos dem!
> Sådan er det!

Nej, det kan man også trugt lade Aprilia, Peugeot, Piaggio o.s.v. om!
Er der nogen der køber hvor delene ar absolut billigst, er det
ihvertfald fabrikkerne! Det giver nemlig størst fortjeneste!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Hekto

Dato : 03-11-04 20:11

In article <41892202$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
carsten.christoffersen@pc.dk says...
> [...]
> er jo noget skidt.
>
> Jeg har monteret den gl. igen, så i morgen går turen vej af T.Hansen hjem
Umiddelbart lyder det som om at remmen faktisk er en lille smule for
kort, så den kommer ned og kører på akslen/bøsningen med 'tænderne'

Fra : Helle & Lennart

Dato : 04-11-04 10:32

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> Umiddelbart lyder det som om at remmen faktisk er en lille smule for
> kort, så den kommer ned og kører på akslen/bøsningen med 'tænderne'

Hvad mener du med at tdu tror den er for kort når han faktisk skriver at den
er længere end den gamle rem??

Lennart

Fra : Hekto

Dato : 04-11-04 19:49

In article <4189f71d$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
FISKlhnielsen@FDF.dk says...
> Hvad mener du med at tdu tror den er for kort når han faktisk skriver at den
> er længere end den gamle rem??

Fordi hvis den var for lang, kan jeg ikke se hvorfor den skulle blive
trukket så langt ind imellem remskiverne at den kører på
akslen/bøsningen.

Fra : C.C

Dato : 03-11-04 20:54

Tjaa, jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Vi mennesker er jo indrettet
sådan, at vi vil have det så billigt som muligt, ( intet forkert i det ) det
er det, som holder T. Hansen i live, med sine kina stumper. Nuvel, så har
man lært lidt af det. Som man siger "man skal lære hele live, ha´tæsk i hele
læretiden".

Mvh
C.C

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-11-04 23:09

C.C skrev:

> Tjaa, jeg er tilbøjelig til at give dig ret.

Hvem vil du give ret? Det kan jeg ikke se ud fra dit indlæg.

> Vi mennesker er jo indrettet
> sådan, at vi vil have det så billigt som muligt, ( intet forkert i det )

Ja da

> det er det, som holder T. Hansen i live, med sine kina stumper. Nuvel, så
> har man lært lidt af det. Som man siger "man skal lære hele live,
> ha´tæsk i hele læretiden".

Tro mig - hvis alt det thansen solgte var så meget lort som Peder ynder
at fortælle om så kunne de nok ikke have den kæmpe vækst de har.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-11-04 17:19

Martin Johansen [6000] skrev:

> Tro mig - hvis alt det thansen solgte var så meget lort som Peder
> ynder at fortælle om så kunne de nok ikke have den kæmpe vækst de har.

Hmmmm du har vist ikke handlet ret meget hos dem så. I de år jeg havde
et værksted har jeg godt nok set mange fuldstændig tåbelige ting fra
THansen, og det har været lige fra alm. sliddele til såkaldte super
kvalitetsdele som overhovedet ikke passede på de modeller som de var
beregnet til.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-04 12:58

Henning Lund skrev:

> Hmmmm du har vist ikke handlet ret meget hos dem så.

Jo - det skulle jeg mene )

Jeg har sidste år købt for ca. 20000,- (netto) hos dem for ikke at tale
om alle de stumper jeg købte som knægt.

> [...]
> THansen, og det har været lige fra alm. sliddele til såkaldte super
> kvalitetsdele som overhovedet ikke passede på de modeller som de var

Det kan man komme ud for ja - men det er ikke tit der sker set over det
store billede.

Tit hvor en del ikke passer som den skal så har man som regel et
tilfælde hvor man står med en eller anden speciel model som kunden
liiiige havde glemt at nævne.

Andre tilfælde er det en ren og skær fejl - vi har jo med mennesker at
gøre. Procentvis er denne del så ufattelig lille at jeg bliver så harm
når folk siger at alt thansen sælger er noget lort for det er det ikke -
langt fra.

Men man får hvad man betaler for og er man bare en smule selektiv så kan
man få fine stumper derfra til små penge.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-11-04 19:45

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg har sidste år købt for ca. 20000,- (netto) hos dem for ikke at
> tale om alle de stumper jeg købte som knægt.

Så burde du også kunne nikke genkendende til det vi andre skriver.

> Tit hvor en del ikke passer som den skal så har man som regel et
> tilfælde hvor man står med en eller anden speciel model som kunden
> liiiige havde glemt at nævne.

Ikke i de tilfælde jeg kender til, og selv har været udsat for.

> Men man får hvad man betaler for og er man bare en smule selektiv så
> kan man få fine stumper derfra til små penge.

Holdbarheden på delene er elendig, og det er generelt, det eneste jeg
ville købe hos dem var tændrør og pærer.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-11-04 11:07

Henning Lund skrev:

> Så burde du også kunne nikke genkendende til det vi andre skriver.

Nej. For det er netop ikke så grelt som der skrives. Tænk på jeg har en
forudsætning som I ikke har.

> Ikke i de tilfælde jeg kender til, og selv har været udsat for.

OK.

> Holdbarheden på delene er elendig, og det er generelt, det eneste jeg
> ville købe hos dem var tændrør og pærer.

Hehe... pærer er faktisk det eneste som jeg ikke selv ville købe der.

Fra : Henning Lund

Dato : 06-11-04 16:01

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nej. For det er netop ikke så grelt som der skrives. Tænk på jeg har
> en forudsætning som I ikke har.

Aha dvs. du har monteret flere stumper end jeg.

> Hehe... pærer er faktisk det eneste som jeg ikke selv ville købe der.

Hvad er der galt med dem?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-11-04 16:57

Henning Lund skrev:

> Aha dvs. du har monteret flere stumper end jeg.

Det ved jeg ikke om jeg har men jeg har nok haft fingrene i flere thansen
stumper end du har

> Hvad er der galt med dem?

Kommer an på hvilke af dem der er tale om.

Fra : Henning Lund

Dato : 06-11-04 18:07

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det ved jeg ikke om jeg har men jeg har nok haft fingrene i flere
> thansen stumper end du har

Der er forskel på at have fingrene i stumperne og så at montere dem. Jeg
har haft værksted over 10 år med speciale i bla knallerter, så sig ikke
at jeg tager fejl, så skyder du ved siden af.

> Kommer an på hvilke af dem der er tale om.

Generelt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-11-04 18:37

Henning Lund skrev:

> Der er forskel på at have fingrene i stumperne og så at montere dem.

Ja da.

> Jeg har haft værksted over 10 år med speciale i bla knallerter, så sig ikke
> at jeg tager fejl, så skyder du ved siden af.

Nu snakker vi ikke kun knallertstumper men varene i hele deres sortiment
som folk ynder at kalde for l-o-r-t pga. nogle dårlige erfaringer med
røv-billige knallertstumper.

Når folk har købt nogle lorteknallertdele (for nu at bruge det ord) så
er ALT de sælger jo noget lort.

> Generelt.

Deres Xenon-pærer fx.

Fra : C.C

Dato : 04-11-04 06:14

Prhhhh, Hold your horses now. Det eneste jeg ville var at få lidt hjælp til
min rem. Med 45 år på bagen, så har jeg jo oplevet en del. Jeg har også købt
ruller hos T Hansen, de var væk i løbet af nul , dut. Så jo, man får hvad
man betaler for, sådan er det. Hekto var inde på at den var for kort ????.
Hvordan hænger det sammen når den gamle er lidt længre og ikke laver det
ruskeri. ?

Mvh
C.C

Fra : Helle & Lennart

Dato : 04-11-04 10:35

> [...]
> Hvordan hænger det sammen når den gamle er lidt længre og ikke laver det

Nu modsiger du dig selv. her er hvad du skrev

citat:
når jeg sætter et rør i skruestikken og lægger den gl. og nye ned over
røret og trækker i dem, er den nye tæt ved 1 cm længre end den gamle, og det
er jo noget skidt.

citat slut:

her skriver du at det er den nye der er længere.

Lennart

Fra : Hekto

Dato : 04-11-04 19:51

In article <4189ba77$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]
> Hvordan hænger det sammen når den gamle er lidt længre og ikke laver det

Jeg har svaret et andet sted i tråden.
Hvis den er for kort, vil den bleve trukket ned imellem remskiverne så
den kan køre på selve akslen. Hvis den er for lang, kan det ikke være
p.gr.a. at den kører på rillerne på indersiden, så må årsagen være en
anden.

Fra : C.C

Dato : 04-11-04 16:48

Ahh... Rettelse..... Når den gamle er lidt kortere end den nye. Sorry folks.

Mvh
C.C

Fra : C.C

Dato : 05-11-04 05:26

Jeg har været i forbindelse med T Hansen. De ville gerne se remmen. Så må vi
se om de finder et eller andet. Umidelbart ligner den jo den anden pånær
lige den lille 1 cm. Vi får se.

Mvh
C.C