Hvilken Cylinder kit kan i anbefale
Fra : Rasmussen

Dato : 26-10-04 19:56

Hej NG

Jeg går lidt med tanken om en større cylinder til min Trex
men der er jo et hav af forskellige kit så hvad vil være bedst til min Trex
??

grunden til at jeg vil have en større cylinder er at den bare skulle kunne
klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den skal køre
hurtiger

MVH Per R

Fra : Thomas

Dato : 27-10-04 12:12

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den skal køre

Et sports kit fra malossi eller polini. Vil være et godt valg.

Mvh. Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-04 16:34

Rasmussen skrev:

> [...]
>
> grunden til at jeg vil have en større cylinder er at den bare skulle
> kunne klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den

Polini Sport.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Ulf

Dato : 28-10-04 21:21

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message news:<417fc12f$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Polini Sport.

Jeg ville købe TP Trofy, og en Nardo udst..

Fra : Rasmussen

Dato : 28-10-04 19:11

> [...]
> klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den skal køre

Jeg takker for svarene men hammeren falt nu på Athena Racing 47,6mm
da et par af møntørene fra mit arbejde mente at det var den bedste. selv om
jeg har min tvivl for burde jeg så ikke også at skifte karburator samt
krumtap ??
Hmm men nu er det da købt!

MV Per R

Fra : Henning Lund

Dato : 29-10-04 09:52

Rasmussen skrev:
> Jeg takker for svarene men hammeren falt nu på Athena Racing 47,6mm

Har utallige eksempler på skidtet river pga enten for lidt benzin, for
ringe olie eller de satans bløde låseringe for krydspind der medfølger,
hopper af. Den er meget meget svær at få til at køre langt, bla. pga
stempel tollerancen er mindre i forhold til en støbejernecylinder og at
folk ikke tager sig i agt for de første ting jeg skrev..

Fra : RpR

Dato : 29-10-04 13:22

> [...]
> stempel tollerancen er mindre i forhold til en støbejernecylinder og at
> folk ikke tager sig i agt for de første ting jeg skrev..

Jeg har haft Athena Racing på både min Yamaha BWS og nu min Zip, og begge
kit kører glimrende.
13,2hk på Zippen i skrivende stund, og kittet har kørt ~2000km indtil
videre. Og ikke særligt pænt kørsel

Men til Rasmussen:
Har du tænkt dig at køre med org. potte? Så drop Racing kittet, det vil ikke
køre imponerende godt. Kittet er beregnet til motorer der skal bruges på
banen, ikke dagligdags trillen frem og tilbage til og fra arbejde. Kittet
kræver som minimum en god, højtdrejende potte som kan følge med kittet.
Yasuni C16 er nok den potte der passer bedst til kittet.

Derudover tvivler jeg meget stærkt på at PGO's krumtappe holder til kittet.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Rasmussen

Dato : 30-10-04 16:59

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Nu er den monteret og pgo'en er jo blevet til et lille monster Har dog kun
prøvet med halv gas de første 231 km som jeg kørte idag men selv om jeg kun
bruger halv gas flyver den hurtigt op på 7000 rpm hvilket var max med den
gammel cylinder. den æder også alle bakkerne uden at tabe pusten hvilket jo
også var meningen med cyllinder skiftet så nu må jeg jo bare vente og se
hvor langtid den holder og så glæder jeg mig da også til at prøve med fuld
gas her om et par dage når jeg lige har fået kørt 1000 km med den nye
cylinder

MV Per R

Fra : RpR

Dato : 31-10-04 13:20

> [...]
> hvor langtid den holder og så glæder jeg mig da også til at prøve med fuld
> gas her om et par dage når jeg lige har fået kørt 1000 km med den nye

Det er da altid noget du er glad for kittet, bare ærgeligt at du kunne have
fået mere ydelse for langt mindre penge når du nu alligevel vil køre med
org. potte

Fra : Henning Lund

Dato : 31-10-04 17:32

RpR skrev:

> Det er da altid noget du er glad for kittet, bare ærgeligt at du
> kunne have fået mere ydelse for langt mindre penge

Og det er, jeg er nysgerrig.

Fra : RpR

Dato : 01-11-04 00:16

> Og det er, jeg er nysgerrig.

HVIS han nu havde haft den org. potte på, hvilket jeg så i hans besked lige
under her, kan se at han ikke har, så havde der faktisk været flere hypper
og meget mere moment i et sport kit med knap så skrappe styretider.

Fra : Henning Lund

Dato : 01-11-04 06:01

RpR skrev:

> [...]
> besked lige under her, kan se at han ikke har, så havde der faktisk
> været flere hypper og meget mere moment i et sport kit med knap så

Det var navnene på kittene du sagde man kunne få langt billigere, jeg
var ude efter..

Fra : RpR

Dato : 01-11-04 12:53

> Det var navnene på kittene du sagde man kunne få langt billigere, jeg
> var ude efter..

Polini Sport, Malossi Sport, TP Trophy. Altsammen sport kits som vil yde
bedre MED std. potte, eller den Tecno han har på sin scoot. Athena Racing
kittet vil så omvendt yde en hel del mere end Sport kittet hvis det krydres
med den rette potte, karburator og krumtap.

Fra : Henning Lund

Dato : 01-11-04 17:12

RpR skrev:

> [...]
> Athena Racing kittet vil så omvendt yde en hel del mere end Sport
> kittet hvis det krydres med den rette potte, karburator og krumtap.

Fino så er vi enige, så nær som med krumtappen, hvad vil du mene den vil
gøre ved ydelsen med Athena Racing udover at bedre kunne holde til
ydelsen?

Fra : RpR

Dato : 02-11-04 14:31

> Fino så er vi enige, så nær som med krumtappen, hvad vil du mene den vil
> gøre ved ydelsen med Athena Racing udover at bedre kunne holde til
> ydelsen?

En racer tap er helrund, så er der mere undertryk i krumtaphuset i
indsugningsperioden, så blir der suget mere med ind.

Fra : Henning Lund

Dato : 02-11-04 17:48

RpR skrev:

> En racer tap er helrund, så er der mere undertryk i krumtaphuset i
> indsugningsperioden, så blir der suget mere med ind.

Og det kan mærkes?

Fra : RpR

Dato : 03-11-04 14:24

Fra : RpR

Dato : 03-11-04 14:27

> Og det kan mærkes?

Gasresponsen blir ihvertfald en del bedre, det gir også mindre vibrationer
da tappen er bedre afbalanceret. Det sidste gælder specielt hvis delene er
del af en samlet kit, f.eks. Polini Evolution eller Malossi MHR.

Jeg har ikke målt en før og efter rulning på en scoot jeg har skiftet tap
på, men det sker nok nok Zippen's tap engang gir op

Fra : Thomas

Dato : 05-11-04 00:33

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Og det kan mærkes?

Jeg havde en maxi på et tidspunkt. Hvor hullerne i siden af krumptapen var
blevet lukket.
lidt samme som de nye racertape. med en 45 mm cylinder og et 18 tands
tandhjul. kunne den blive ved
med at tag fart på op af bakke (det ser man ikke så tit med tunet maxier).
det kunne helt klart mærkes.
men det kunne ses i tanken den gik ikke meget mere end 5-6 km literen men
sjovt var det.

som RpR også skriver så bliver der mere undertryk i krumtapshuset. Men
krydspinden kan også være flytet 1-2mm hvilket giver mere
kompressionsforhold.

Mvh. Thomas

Fra : RpR

Dato : 05-11-04 21:31

> som RpR også skriver så bliver der mere undertryk i krumtapshuset. Men
> krydspinden kan også være flytet 1-2mm hvilket giver mere
> kompressionsforhold.

Ændret slaglængde har ikke noget med kompressionsforhold at gøre, og det
kræver en cylinder der er beregnet til den længere slag.

Fra : Rasmussen

Dato : 31-10-04 22:16

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Øh det er nu ikke den originale potte da den var det første jeg håbede på
kunne være årsagen til det dårlige træk så nu har den en tec et eller andet
potte på som de anbefalede i den lokale mc biks hvilket ikke havde nogen
virkning på maskinen.

men under skiftet til det nye kit fandt jeg da udaf hvorfor den kørte så
elendigt for det originale stempel var fulstændigt misformet i enden samt
topstykket var belagt med et meget tygt lag slagger eller hva man nu kalder
det.

MV Per R

Fra : RpR

Dato : 01-11-04 00:17

> [...]
andet
> potte på som de anbefalede i den lokale mc biks hvilket ikke havde nogen

Knæk potte? Så er det en Next. Hvis det ikke er en knæk potte er det en
Basic, og den har ganske rigtigt ikke en dyt mere power end en lovlig. Det
er ihvertfald meget begrænset.

Fra : Rasmussen

Dato : 01-11-04 09:25

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Nu fandt jeg den gamle pose hvor udstødningen var i og der står der Tecno
Racing hvis det da har noget at sige og udst. er ikke med knæk

MV Per R