Replika
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 12:38

Hej

Jeg er igang med at ombygge min Yamaha FS1 til replika. I den forbindelse
har jeg fundet en kåbe fra en Suzukia GSRX 1100 som jeg vil tilpasse.
Nogen der har en idé om hvor store foreskelle der er i HØJDEN på de 2
køretøjer så man ikke skal korte alt for meget af?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 19:49

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> Nogen der har en idé om hvor store foreskelle der er i HØJDEN på de 2
> køretøjer så man ikke skal korte alt for meget af?

Nå nu vandt jeg auktionen på ebay, så det finder jeg selv ud af

--
Tom

Fra : Ulf

Dato : 25-10-04 19:49

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<417bf934$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Nå nu vandt jeg auktionen på ebay, så det finder jeg selv ud af

Kunne godt tænke mig at se billeder af dit mindre projekt...
Når du kommer igang med det...

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 20:23

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Kunne godt tænke mig at se billeder af dit mindre projekt...
> Når du kommer igang med det...

hehe, du kan starte her, navnet skal selvf. ændres til Yamaha når jeg har
fået dem i morgen
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7928789361&ssPageName=STRK:MEWA:IT

--
Tom

Fra : Hekto

Dato : 26-10-04 06:26

In article <417d5287$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> says...
> hehe, du kan starte her, navnet skal selvf. ændres til Yamaha når jeg har
> fået dem i morgen
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7928789361&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Sådan en kåbe vejer alvorligt meget, for den stakkels yamaha. =
Der bliver sikert også en del at tilpasse m.h.t. længde og bredde.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 13:35

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> [...]
> >

> Sådan en kåbe vejer alvorligt meget, for den stakkels yamaha. =
> Der bliver sikert også en del at tilpasse m.h.t. længde og bredde.

Så skal der bare et 8,5 tun på i stedet for 7,5
Jeg skal nok få det til at passe da jeg er vant til at arbejde med plastic
fra min model-bygger interesse.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 10:22

> [...]
> >

> Sådan en kåbe vejer alvorligt meget, for den stakkels yamaha. =
> Der bliver sikert også en del at tilpasse m.h.t. længde og bredde.

Så fik jeg kåben til yamaha'en. Den ser bare for fed ud med kåben
Den kan sagtens tilpasses så den kommer til matche linierne. Det bliver
kanoon når den om nogle måneder er færdig.
Jeg har vist bare et problem med at den strømspole som sidder på nu, ikke
kan levere strøm nok til 2 forlyspærer og en baglys

--
Tom

Fra : Hekto

Dato : 27-10-04 12:47

In article <417f68b5$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
> [...]
> Jeg har vist bare et problem med at den strømspole som sidder på nu, ikke
> kan levere strøm nok til 2 forlyspærer og en baglys

3 muligheder:
Sætte mindre pærer i.
Lade akkumulatoren ret ofte.
Bygge om til 12V, og så suplere med lader.

Fra : Ulf

Dato : 28-10-04 21:28

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1be9a918b0d626f49898ca@news.tele.dk>...
> [...]
> Sætte mindre pærer i.
> Lade akkumulatoren ret ofte.
> Bygge om til 12V, og så suplere med lader.

Lav det sådan så at den ene er til kort lys, og den anden til langt..

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 10:49

"Ulf" <atagu@gmx.net> wrote in message
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> Lav det sådan så at den ene er til kort lys, og den anden til langt..

Tror hellere jeg vil bruge 2 stk 15W i stedet for 1 stk 25W
Gider ikke selv til at vikle nye spoler og lede efter tændspoler til 12V og
batterier der passer i størrelsen osv osv.

Men det er godt nok et ringe el-kredsløb med bare en strømspole, en diode og
et batteri.
Ville det ikke give dobbelt effekt ved at sætte en diodebro i, i stedet for
en enkelt diode, eller kan spolen ikke trække mere pga. varme?

--
Tom

Fra : Hekto

Dato : 29-10-04 14:22

In article <418211fd$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
> [...]
> Ville det ikke give dobbelt effekt ved at sætte en diodebro i, i stedet for
> en enkelt diode, eller kan spolen ikke trække mere pga. varme?

Hvorfor ikke lade luset køre direkte på spolen?

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 16:39

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> In article <418211fd$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> says...
>>
> Hvorfor ikke lade luset køre direkte på spolen?

hehe
Ja den havde jeg ikke lige tænkt på.

--
Tom