Tændrør
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-10-04 21:11

Jeg kører korte ture og mit tændrør "kokser" hurtigt til. Vil det hjælpe med
et varmere el koldere tændrør?

MVH/JøN

Fra : Jessen

Dato : 23-10-04 09:17

Hej Jøn

Som jeg husker det så tror jeg du skal et "varmetal op" Dvs. at hvis du
kører med ngk eks. BR6HS så skal du op ad i scala'en altså et BR7HS prøv
det. hvad er det forrresten en manskine det skal sidde på og den tunet.
kører selv på en easy-rider der sad der da jeg købte den en BR6HS og det er
skiftet ud med et BR7HS og kører serdeles glimrende, det "eneste" der er
lavet ved knallerten er at begrænsningerne er taget, du kan evt. skrive om
den er lovlig eller hvad der er lavet ved den, så er det nemmere at finde
frem til det rigtigt tændrør

Venligst og God Weekend til alle

D.Jessen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-10-04 11:42

Det er en Peugeot Speedfight 2 LC (45)
Blindtarmen er propprt og begrænsningen i variatoren er fjernet.

MVH/JøN

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 11:46

Jørgen Nielsen skrev:

> Det er en Peugeot Speedfight 2 LC (45) Blindtarmen er propprt og
> begrænsningen i variatoren er fjernet.

Er det standardtændrøret du kører med?

Psst.. hviske tiske: citatteknikken

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hekto

Dato : 23-10-04 11:59

In article <pan.2004.10.23.10.46.16.595771@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...

> Er det standardtændrøret du kører med?
>
> Psst.. hviske tiske: citatteknikken

Aaaaahhh .... dinge-linge-ling!
På et tidspunkt skiftede de varmetal på tændrøret!
Om det var fra 7 til 8 eller 9, eller omvendt, kan jeg ikke huske.
Prøv et varmere rør.

Olien har også noget at sige. Savler den fra udstødningen, skal der
vælges en anden olie, der forbrænder bedre.
Står oiepumpen rigtigt? http://www.hekto.dk/speedfight/pservice.htm

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-10-04 13:32

> [...]
>
> Olien har også noget at sige. Savler den fra udstødningen, skal der
> vælges en anden olie, der forbrænder bedre.

Savler ikke olie. Har ikke rørt oliepumpen. Husker ikke herfra PCen
tændrørstype og nr. har skiftet til samme rør som den er "født" med.
Vil prøve varmere rør, skal jeg så op/ned i tallet?

Fra : Hekto

Dato : 23-10-04 16:48

In article <417a4e18$0$23078$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, j9
@stofanet.dk says...
> Savler ikke olie. Har ikke rørt oliepumpen. Husker ikke herfra PCen
> tændrørstype og nr. har skiftet til samme rør som den er "født" med.
> Vil prøve varmere rør, skal jeg så op/ned i tallet?

Lavere tal er normalt varmere.