Tankning af knallert - 5 liter mindstesalg~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-04 20:56

Jegmenr at huske, at der på tankstationer står, at de ikke
må sælge mindre end 5 liter ad gangen. Hvad gør man så hvis
man har en 4.8-6 liter stor tank, og gerne vil tanke inden
man kører på dampene ?

Kan man nøjes med at tanke 3-4 liter ?

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 21:06

meddelelse news:slrncng52q.t7.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> [...]
> må sælge mindre end 5 liter ad gangen. Hvad gør man så hvis
> man har en 4.8-6 liter stor tank, og gerne vil tanke inden

Ja

--
Tom

Fra : Corty

Dato : 21-10-04 21:52

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:417816af$0$168
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse news:slrncng52q.t7.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Ja
>
> --
> Tom

Jeg kontaktede Statoil og talte med dem dengang jeg købte scooter. Der
var ingen problemer - kontokort med kredit - betaler for benzin olier og
forbrugsstoffer på kortet, får regning 1 gang om måneden på mit forbrug.

Så slipper jeg også for at rende rundt og betale småbeløb hele tiden.

Ligeledes ved jeg at DK Benzin og Shell også er leveringsdygtige i
kontokort til scooterkørere - og de er også ligeglade med hvor meget du
tanker fra gang til gang.

Eneste sted jeg har oplevet problemer var på et énstanders OK tankanlæg i
Ranum i Nordjylland. Der var mindstetankning 50 kr, også på konto- eller
dankort... men så er det bare med at have en 5 liters dunk i boksen, så
kan det bare hældes over efter behov.

Så tank du bare løs

/Corty

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 21-10-04 22:29

Jeg har i al fald aldrig stødt på problemer med at tanke hverken 1½
eller 2 litter ..
så jeg tror du kan slappe helt af
godnathils fra Ami

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i
en meddelelse

Fra : Ulf

Dato : 22-10-04 18:47

"Anne-Marie Prange" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in message news:<41782a2c$0$22689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> Jeg har i al fald aldrig stødt på problemer med at tanke hverken 1½
> [...]

Ellers vejer en tom, 5liters dunk heller ikke noget..
Lige til at have i top-boksen....

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-10-04 18:52

In article <553e41bd.0410220946.1e8d4604@posting.google.com>, Ulf wrote:
> Ellers vejer en tom, 5liters dunk heller ikke noget..
> Lige til at have i top-boksen....

Ja, men så skal man have den stående et eller andet sted.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-10-04 19:01

> [...]
> må sælge mindre end 5 liter ad gangen. Hvad gør man så hvis
> man har en 4.8-6 liter stor tank, og gerne vil tanke inden

Der står ikke at de ikke må sælge, men derimod (frit fra hukommelsen) at
detailtælleren ikke passer før der er tanket mindst 5L

> Kan man nøjes med at tanke 3-4 liter ?

Selvf. :)