Batteri lader byg selv
Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-10-04 11:20

Hej

Thansen har en 4A intelligent lader som selv slår fra når batteriet er
fuldt opladet, sådan en fætter kunne jeg godt bruge, min knallert
tapper batteriet fordi den primært bruges til små 3 KM ture frem og
tilbage fra arbejde..

MEN, de vil have 600 for skidtet og så var det jeg tænkte at jeg som
elektronikmand sagtens selv kunne bygge sådan en fætter, jeg har dog
ikke lige kunnet finde et diagram over sådan en.

Derfor spørger jeg nu her : Er der nogen der ligger inde med et
diagram over sådan en fætter ?

Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 16-10-04 13:00

Henrik Madsen skrev:

> [...]
> ikke lige kunnet finde et diagram over sådan en.
>
> Derfor spørger jeg nu her : Er der nogen der ligger inde med et

Prøv elektronikgruppen, der har jeg bla. fået hjælp til en tyverialarm
byg selv løsning.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Ulf

Dato : 16-10-04 19:39

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message news:<41710ea6$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Prøv elektronikgruppen, der har jeg bla. fået hjælp til en tyverialarm
> byg selv løsning.

Henrik

Din tyverialarm byg selv løsning, var den til 12V eller 6V..?

Ulf

Fra : Henning Lund

Dato : 16-10-04 20:06

Ulf skrev:

> Din tyverialarm byg selv løsning, var den til 12V eller 6V..?

12V men kan sikkert laves om til 6, prøv at spørg i gruppen, de står
nærmest i kø for at hjælpe. Hvis du ikke gider lave en selv, kan du for
under 150 kr. købe en færdig, jeg bruger den selv på en af vore
scootere, den er effektiv og larmer som bar pokker
http://www.helmholt.dk/Elektronik.asp?Page=Produkt skriv sp50 i
søgefeltet så kan du se bæstet. Kan også købes hos Vejle RC Elektronik.

Fra : Ulf

Dato : 17-10-04 09:24

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message news:<41717170$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> http://www.helmholt.dk/Elektronik.asp?Page=Produkt skriv sp50 i
> søgefeltet så kan du se bæstet. Kan også købes hos Vejle RC Elektronik.

Hej Henning

Hvordan deaktiverer man den så..?
Den er jo aktiv efter 15 sekunder..?

Hilsen Ulf

Ps.

Vil ikke lave nogen stor samtale ud af det, da det jo er et knallert forum..

Fra : Henning Lund

Dato : 17-10-04 10:20

Ulf skrev:

> Hvordan deaktiverer man den så..?
> Den er jo aktiv efter 15 sekunder..?
>
> Hilsen Ulf

Med nøglen hvis du ikke ændrer strømtilførslen til den som jeg har
gjort, min er aktiv når tændingen på scooteren slåes fra, men man kan
hvis man vil bruge det interne batteri, sætte en afbryder på en af
ledningerne til alarmen og derved gemme alarmen helt væk.

Fra : Ulf

Dato : 17-10-04 18:39

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message news:<41723bf7$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> hvis man vil bruge det interne batteri, sætte en afbryder på en af
> ledningerne til alarmen og derved gemme alarmen helt væk.

Ok..

Tak skal du ha...

Hilsen Ulf

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-10-04 10:41

> [...]
> fuldt opladet, sådan en fætter kunne jeg godt bruge, min knallert
> tapper batteriet fordi den primært bruges til små 3 KM ture frem og

Hej Henrik

www.louis.de sælger en til 75kr. Den kan lade 2, 6 og 12V batterier Porto er
omkring en 50'er. Kig på bestell nr: 10003666

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85