afmontere visir på en Nau-hjelm?
Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-10-04 20:27

Hej

Jeg købet sådan en Nau-styrthjelm for ca. 500,- hos T.Hansen. Nu
trænger visiret til en omgang, men jeg kan s.... ikke finde ud af at
få det af. Kan man ikke det på den model?

Mvh
Knud

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-04 20:31

Knud Berggreen skrev:

> Jeg købet sådan en Nau-styrthjelm for ca. 500,- hos T.Hansen. Nu
> trænger visiret til en omgang, men jeg kan s.... ikke finde ud af at få
> det af. Kan man ikke det på den model?

Sagtens!

Er det en N10 eller N30 model?

Du skal have flapperne af. Kig på dem så giver det sig selv.. men tro
ikke de falder af af sig selv - der skal kræfter til.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henning Lund

Dato : 13-10-04 04:41

Martin Johansen [6000] skrev:

> Du skal have flapperne af. Kig på dem så giver det sig selv.. men tro
> ikke de falder af af sig selv - der skal kræfter til.

Og derefter hvis ikke man er meget forsigtig, så brækker tappene på
låseskruerne til visiret, der er lavet af det mest elendige plastic.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-04 05:03

Henning Lund skrev:

> Og derefter hvis ikke man er meget forsigtig, så brækker tappene på
> låseskruerne til visiret, der er lavet af det mest elendige plastic.

Jep. Nye er heldigvis ikke så dyre. 49,- for et sæt. Skruerne koster
10,- pr. stk.

Fra : Tobias

Dato : 13-10-04 13:00

Tab hjelmen lige så forsigtigt på et fortorv... så falder den af helt af sig
selv ! ;)
//Tobias

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-04 13:26

Tobias skrev:

> Tab hjelmen lige så forsigtigt på et fortorv... så falder den af helt
> af sig selv ! ;)

Nu er det godt nok ikke mig der har problemer med hjelmen selvom du har
svaret mig.

Hmm... hjelmen får ridser, hjelmen kan risikere at flække / blive
skrøbelig.. var det ikke nemmere at benytte korrekt fremgangsmetode?

Fra : Tobias

Dato : 13-10-04 14:14

Martin Skrev :
> [...]
>
> Hmm... hjelmen får ridser, hjelmen kan risikere at flække / blive
> skrøbelig.. var det ikke nemmere at benytte korrekt fremgangsmetode?

Jo jo, MEn det er jo meget nemt ;)

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-10-04 17:45

On Tue, 12 Oct 2004 21:30:31 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Sagtens!
>
>Er det en N10 eller N30 model?

N10

>Du skal have flapperne af. Kig på dem så giver det sig selv.. men tro
>ikke de falder af af sig selv - der skal kræfter til.

Jeg har åbenbart knoklet med det mens visiret var lukket. Nu hvor jeg
havde det åbent var det jo ganske let.

Tak for hintet.

/Knud

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-04 18:20

Knud Berggreen skrev:

> Tak for hintet.

Velbekomme. Jeg kan næsten de Nau hjelme udenad .. sikke mareridt jeg har
om natten *GG*